Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس بیمارستان امام حسین(ع) گلپایگان با تاکید بر اینکه برای هر ۱.۸ تخت بیمارستانی باید یک پرستار وجود داشته باشد، گفت: بیمارستان امام حسین(ع) به ۳۰ پرستار نیاز دارد و مهم ترین مشکل بیمارستان کمبود نیروی انسانی، کمبود پرستار و پزشک جراح است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان، «علیرضا سلطانی» در حاشیه مراسم روز پرستار که در بیمارستان امام حسین(ع) گلپایگان برگزار شد، با اشاره به تلاش های قشر پرستار برای خدمت به بیماران و با تقدیر از آنها گفت: بیش از 110  پرستار و ماما در بیمارستان امام حسین(ع) به بیماران ارائه خدمات می‌دهند و نسبت به تخت‌های بیمارستان با کمبود پرستار مواجه هستیم که بر اساس مصوبه وزارت بهداشت و درمان در سال‌های‌ آینده با پذیرش نیروی پرستار، این کمبود جبران خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس بیمارستان امام حسین(ع) گلپایگان با اشاره به آیین نامه مصوب وزارت بهداشت و درمان که برای هر 1.8 تخت بیمارستانی باید یک پرستار وجود داشته باشد، تصریح کرد: بیمارستان امام حسین(ع) به 30 پرستار نیاز دارد و مهم ترین مشکل بیمارستان کمبود نیروی انسانی،  کمبود پرستار و پزشک جراح است.

 

وی با بیان اینکه پرستاران با توجه به مشکلات کاری و عدم پرداخت اضافه کاری تنها با عطوفت و مهربانی و درک بیماری بیماران فعالیت می‌کنند، ادامه داد: بیمارستان با نوبت بندی کاری فشرده و اضافه کاری زیاد و کمک از سایر رشته‌های پرستاری تاکنون توانسته است کمبود پرستار را جبران کند.

 

سلطانی با اشاره به این‌که راه اندازی بخش جراحی اعصاب و بخش سوختگی نیاز به امکانات ویژه دارد و نیروی مورد نیاز خود را دارد، بیان کرد: بیمارستان امام حسین(ع) دارای بخش داخلی، جراحی، ارتوپدی، چشم پزشکی، دیالیزم، اورژانس، سی سی یو، آی سی یو و درمانگاه تخصصی است.

 

رییس بیمارستان امام حسین(ع)  با بیان این‌که از تعداد 114 تخت مصوب تعداد 85 تخت فعال است و بیش از 20 پزشک متخصص در بخش های بیمارستان فعالیت دارند، تصریح کرد: اورژانس با کمبود پزشک عمومی مواجه است و از شهرهای همجوار براساس ساعت کاری پزشک تأمین  می شود و مردم حق دارند که در این مورد گلایه کنند اما در سطح شهر گلپایگان پنج درمانگاه تخصصی با نرخ دولتی وجود دارد و اگر بیماران غیر اورژانسی به این مراکز درمانی مراجعه کنند در بیمارستان با کمبود پزشک عمومی مواجه نخواهیم شد.

وی با تاکید بر اینکه بیمارستان امام حسین(ع) تنها بیمارستان گلپایگان است  که در طول شبانه روز به بیماران خدمات ارائه می‌دهد اظهار کرد: 300 بیمار در طول شبانه روز به اورژانس بیمارستان مراجعه می‌کنند و 90 درصد این بیماران به صورت سرپایی درمان می‌شوند و سه آمبولانس در بیمارستان برای اعزام بیماران وجود دارد.

 

سلطانی با اشاره به اینکه شهرستان گلپایگان دارای 33 بیمار دیالیزی است، افزود: ظرفیت بخش دیالیزم 16 تخت که تعداد 10 تخت آن فعال است و اگر امکانات آن تامین شود می تواند با تمام توان ارائه خدمت دهد.

یک سال بدون پرداخت اضافه کار

 در ادامه این آیین «کبری جابری» با اشاره به  نیاز نیروی پرستار در بیمارستان امام حسین (ع) گفت: پرستاران این بیمارستان علاوه بر نوبت های فشرده کاری، مجبور به اضافه کاری برای جبران کمبود نیروی پرستار هستند ولی اضافه کاری یک سال آنها هنوز پرداخت نشده است.

 

 رییس خدمات پرستاری بیمارستان امام حسین(ع) گلپایگان دریافتی پرستاران نسبت به فعالیت آنان کم دانست و بیان کرد: کادر پرستاری بیمارستان در یک سال گذشته کاهش داشته است، نیاز نیروی پرستار تاحدودی از مرکز استان تامین می شود و تعداد پرستاران بومی گلپایگان کم است و بیشتر نیروهای پرستاری غیر بومی هستند.

‍ مراسم توديع و معارفه مسئول پایگاه اورژانس ۱۱۵ شهرستان گلپایگان

در ادامه  مراسم توديع و معارفه مسئول پایگاه ۱۱۵ شهرستان گلپایگان  در ساختمان پایگاه شماره 1 اورژانس برگزار شد که درآن از تلاش های «ناصر توانایی» مسئول پیشین این پایگاه تقدیر و «سعید احمدی بادجانی» بعنوان مسئول پایگاه ۱۱۵ شهرستان معارفه شد.

 

به گزارش خبرنگار شبستان، پرستاران گلپایگانی به مناسبت روز پرستار و همزمان با سراسر کشور طرح غربالگری از افراد بالای 30 سال را اجرا کردند و به 50 نفر خدمات رایگان ارائه دادند./

 

پایان پیام/563

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیرجند حضرت زینب س روز پرستار دبیرخانه مساجد خراسان جنوبی ایران خراسان جنوبي حسن روحانی ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی جنوب کرمان شیراز بیمارستان امام حسین ع روز پرستار غربالگری گلپایگان تودیع و معارفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۹۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم شهید پس از ۳۹ سال به میهن بازگشت/جزئیات تشییع پیکر در ورامین

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مهدی امینی ظهر جمعه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری آئین باشکوه مراسم تشییع و تدفین شهید «حجت اله یوسفیه» اظهار داشت: مراسم تشییع شهید معلم حجت اله یوسفیه روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت رأس ساعت ۱۰ از میدان امام حسین (ع) به سوی میدان امام خمینی (ره) با حضور مردم ولایت مدار و شهید پرور ورامین برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: مراسم تدفین شهید یوسفیه پس از مراسم تشییع در گلزار شهدای حسین رضا (ع) ورامین خاکسپاری خواهد شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین (ع) ورامین یادآور شد: پیکر مطهر شهید یوسفیه از شهدای هشت سال دفاع پس از ۳۹ سال دوری از وطن به دیار قیام پانزده خرداد بازگشت.

امینی در پایان خاطرنشان کرد: مراسم تشییع و تدفین شهید معلم حجت اله یوسفیه روز دوشنبه با حضور با شکوه خانواده معظم شهدا، مردم شهید پرور ورامین و مسئولان برگزار می‌شود.

کد خبر 6095729

دیگر خبرها

  • تظاهرات دانشجویان، استکبار جهانی را به مرز بحران کشانده است
  • دشمن در جنگ اقتصادی با مقاومت مردم نتوانسته کاری از پیش ببرد
  • معلم شهید پس از ۳۹ سال به میهن بازگشت/جزئیات تشییع پیکر در ورامین
  • تشییع پیکر شهید حجت‌الله یوسفیه در ورامین
  • سرپرست وزارت اقتصاد در دولت احمدی‌نژاد: باجناقم از من شاکی است که چرا برای او وام جور نکردم
  • پیشرفت ۶۰ درصدی طرح احداث محل های اسکان پرستاران بیمارستان امام حسین (ع)تربت حیدریه
  • شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی بود
  • از وضعیت اورژانسی تا مهاجرت‌های اجباری
  • کمبود بیش از ۳۰۰۰۰ کمک‌پرستار در کشور
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!