Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@03:51:36 GMT

«مجاهدین بوسنی؛ تروریست یا رزمنده» نقد می شود

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۴۹۵۵۹

«مجاهدین بوسنی؛ تروریست یا رزمنده» نقد می شود

« وضعیت مسلمانان بوسنی و هرزگوین، قبل و بعد از استقلال» در پنجاهمین برنامه «کبوتران مسجد دوردست» مورد بررسی قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، پنجاهمین برنامه «کبوتران مسجد دوردست» به موضوع «وضعیت مسلمانان بوسنی و هرزگوین، قبل و بعد از استقلال» اختصاص یافت. این برنامه یک شنبه، 23 دی ساعت 15 در سالن سلمان هراتی حوزه هنری برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلسله نشست های کبوتران دور دست به همت دفتر ادبیات بیداری حوزه هنری برگزار می شود.

 

در این نشست «ستار سلطان‌شاهی»، کارشناس مسایل بوسنی سخنرانی می کند.در این برنامه کتاب «مجاهدین بوسنی؛ تروریست یا رزمنده» نوشته «ژنرال حسن افندیچ» با ترجمه« محمد باقر پیپل زاده» مورد نقد و بررسی قرار می گیرد. پپیل زاده کتابی نیز باعنوان« 101 خاطره رنگی» اثر ژنرال راسم دلیچ را نیز ترجمه کرده است. ژنرال دلیچ از فرماندهان ارتش مسلمانان در جنگ بوسنی بود.

 

نویسنده کتاب«مجاهدین بوسنی؛ تروریست یا رزمنده» از فرمانده هان طرفدار آمریکاست. در این کتاب آمده است که بسیاری از این مجاهدین، عوامل سرویس‌های اطلاعات غربی بودند و حتی مسلمان نبودند. رهبران این گروه نیز با مقامات کشورهای اروپایی در ارتباط بودند و برای آنها گزارش ارسال می‌کردند.

 

در بخشی از کتاب«مجاهدین بوسنی؛ تروریست یا رزمنده» می خوانیم: می توان با رضایت کامل اعلام کرد که ایرانی ها به سفارشی که آیت الله خامنه ای به آنها کرده بود، به خوبی عمل کردند و در طول جنگ با حداکثر توان در خدمت مسلمانان بوسنی قرار گرفتند. ایران تنها کشوری بود که به شکل سازماندهی شده پرسنل خود را به بوسنی اعزام و دقیقاً مأموریت این پرسنل را مشخص کرد. آنها به خوبی محموله ها را به دست مردم می رسانند و کمک هایی هم تقدیم مراکز آموزش نظامی ارتش بوسنی می کردند. ایرانی ها از تجربه بالایی برخوردار بودند، چون چندین سال درگیر جنگ با عراق بودند.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیرجند حضرت زینب س روز پرستار دبیرخانه مساجد خراسان جنوبی ایران خراسان جنوبي حسن روحانی ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی جنوب کرمان شیراز بوسنی حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۹۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۲۸۵ عنوان برنامه در دهه کرامت در استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام خاضع در جلسه بزرگداشت دهه کرامت افزود: دهه کرامت فرصت خوبی برای تبیین عقاید و باور‌های دینی جامعه برای پاسخ گویی به شبهات است.
وی افزود: ترویج فرهنگ ازدواج آسان و تبیین جایگاه عفاف و حجاب مهمترین مسائلی است که باید در این دهه به آن توجه کرد.
خاضع تجلیل از دختران کارکنان، برگزاری جشن، اعزام مبلغ به مناطق محروم و کمتر برخوردار، آذین بندی ادارات و بازار، برپایی ایستگاه صلواتی، استفاده فرهنگی از ظرفیت تلویزیون‌های شهری، تولید محتوا برای فضای مجازی، توزیع بسته‌های معیشتی بین محرومان، کمک برای زادی زنان و دختران جرائم غیرعمد و برپایی نشست‌های تخصصی عفاف و حجاب را از دیگر برنامه‌های این دهه در استان عنوان کرد..
مدیرکانون‌های خدمت رضوی استان هم گفت: امسال ۴۰ عنوان برنامه شامل جشن‌های زیرسایه خورشید در شهر‌ها و روستا‌ها با حضور خادم‌های رضوی برگزار می‌شود.
ستار هدایت خواه گفت: در کانون‌های خدمت رضوی روز میثاق با امت و ولایت در نماز جمعه، میثاق یاران و بازدید از خانواده‌های شهدا، اهدا هدیه‌های جشن تولد، بحث کتاب و کتاب خوانی و نقد و بررسی آنها، برگزاری اجتماع رضوی، چهارشنبه‌های امام رضایی درمدارس، شعرخوانی، برپایی اجتماع برای حمایت از مردم غزه، غبار روبی گلزار شهدا، عیادت از خادم یاران، برپایی نمایشگاه، پیاده روی و نذرخون، از برنامه‌های کانون خدمت رضوی در استان است.
آیت اله حسینی نماینده ولی فقیه در استان هم گفت: برنامه‌های دهه کرامت باید با نگاه خاص و به صورت ویژه برگزار شوند.

دیگر خبرها

  • حضور فرهنگی هنری ایران در بوسنی و هرزگوین
  • اجرای ۲۸۵ عنوان برنامه در دهه کرامت در استان
  • مسعود رجوی با پادرمیانی چه کسی از اعدام فرار کرد؟
  • دیدار رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی با سفیر ایران در سارایوو
  • عارف غلامی دوباره از لیست خط خورد
  • (تصاویر) دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از مجاهدین خلق
  • حزب‌الله انتقام شهادت یک رزمنده خود را گرفت
  • دور دوم رسیدگی به پرونده اعضای گروهک تروریستی منافقین
  • عبور از اروند اوج شکوه رزمنده‌های گیلان در عملیات والفجر ۸
  • تشریح ماجرای عفو مسعود رجوی توسط شاه