Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-04@08:11:13 GMT

سایه آموزش بر سر تربیت قرآنی سنگینی‌ می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۴۹۶۵۱

سایه آموزش بر سر تربیت قرآنی سنگینی‌ می‌کند

سیدمحمدتقی جوادپور، مدیرعامل مؤسسه قرآنی خاتم‌الانبیا(ص) مشهد در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، بیان کرد: کارهای تربیتی مؤسسات قرآنی در اکثر موارد به بحث‌های تدبر در آیات و یا مباحث اخلاقی محدود می‌شود و بسیار کم به چشم می‌خورد که در مؤسسه قرآنی فعالیت‌ها مورد ارزیابی قرار گیرد و طرح جدیدی مورد توجه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: شاید در بین مؤسسات قرآنی شهر مشهد دو یا سه مجموعه باشد که اینگونه فعالیت‌های خود را مورد توجه داشته و به همین جهت موفقیت قابل توجهی هم در میان مؤسسات دیده نمی‌شود.

کار تربیتی نیروی جهادی می‌طلبد
جوادپور افزود: البته قطعاً کار تربیتی صرفه اقتصادی ندارد و نیازمند نیروی جهادی است. به نظر ما اگر کسی توان انجام فعالیت قرآنی در این شرایط را ندارد، وارد یک کار قرآنی نشود؛ اگر هم کسی وارد این کار شد، حتما باید جهادی کار کند. ما با هدف اقتصادی وارد این مجموعه‌ها نمی‌شویم، فقط در حدی باید به اقتصاد توجه کرد که زندگی تأمین شود.

وی با اشاره به مطلوب مورد نظر در زمینه اقتصاد فعالیت‌های قرآنی عنوان کرد: البته یک نیروی قرآنی نباید شرایط نامطلوب اقتصادی و معیشتی داشته باشد تا این شرایط نامناسب در جامعه باعث شود که مردم نتیجه کار قرآنی را وضعیت بد اقتصادی برای افراد بدانند.

جوادپور در تشریح عوامل موفقیت یک مؤسسه قرآنی عنوان کرد: علاوه بر تولید محتوای مناسب در موسسات قرآنی، موفقیت خود مربیان نیز بسیار حائز اهمیت است و این مربیان بتوانند در قرآن آموزان اثرگذار باشند و پیگیری مناسبی نسبت به پیشرفت آموزش‌های معارفی و قرآنی در مجموعه خود داشته باشند.

مدیرعامل مؤسسه قرآنی خاتم الانبیا(ص) در ادامه گفت: ما در مجموعه مؤسسه قرآنی خاتم‌الانبیا(ص) ۱۵۰۰ قرآن‌آموز داریم و این قرآن‌آموزان بدون هیچ تبلیغات محیطی و فقط از طریق ارتباط مستقیم افراد جذب مؤسسه شدند و اداره مجموعه نیز از طریق شهریه قرآن‌آموزان است.

هزینه کردن برای فعالیت‌های اثربخش
جوادپور ادامه داد: البته شرایط حال حاضر شرایط جنگ فرهنگی است، اگر کسی در شرایط جبهه و جنگ بود آیا به فکر کسب درآمد است؟ یک فعال فرهنگی در چنین شرایطی باید از خودش نیز هزینه کند. البته مردم حاضرند برای مجموعه‌ای که اثر گذار است هزینه پرداخت کنند.

وی با اشاره به فعالیت تبلیغاتی مؤسسات در جامعه عنوان کرد: تبلیغات متنوعی از مؤسسات قرآنی در محدوده فعالیت‌های خودشان دیده می‌‌شود و این تبلیغات البته بد هم نبوده اما در واقع بهترین تبلیغ همان عملکرد است. اگر مردم نتیجه و اثر عملکرد مؤسسات قرآنی را ببینند جذب می‌شوند، امروزه شعار جوابگو نیست، تبلیغات نیاز به پشتیبانی و تأیید عملی دارد.

جوادپور در رابطه با ارتباط مؤسسات قرآنی با اقشار جامعه گفت: نوع نگاه به فعالیت قرآنی در میان اقشار مختلف جامعه متفاوت است، برخی فعالان قرآنی فعالیت خود را به ارتباط با اقشار مختلف از جمله خانواده در جامعه اختصاص می‌دهند اما تعدادی نیز در مؤسسات قرآنی به صورت کلی فعالیت کرده و به صورت همایشی ارتباط خود را با اقشار جامعه برقرار می‌کنند، البته ارتباط چهره به چهره با اقشار هم سختی خود را دارد به همین جهت مؤسسات به این نوع ارتباط کمتر توجه می‌کنند.

مدیرعامل موسسه قرآنی خاتم‌الانبیا اظهار کرد: اگر هر فعال قرآنی در محدوده زندگی خود توان ارتباط با اقشار و افراد را پیدا کند و به صورت جهادی به فعالیت قرآنی پردازد بسیار نتیجه بخش خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی فعالیت های قرآنی موسسات قرآنی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۹۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساعت فعالیت اماکن تفریحی شرکت توسعه سیاحتی سپاهان در سالروز شهادت امام صادق (ع)

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان گفت: مجموعه کوه نور صفه در روزهای جمعه و شنبه- ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ و شهربازی شهر رویاها در روز پانزدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ به مناسبت شهادت امام صادق (ع) تعطیل خواهد بود.

سعید ساکت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ضمن تسلیت به‌مناسبت شهادت امام صادق (ع) اظهار کرد: در آستانه شهادت امام صادق (ع) مجموعه «کوه نور صفه» در روزهای جمعه و شنبه- ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تعطیل خواهد بود.

وی افزود: مجموعه شهربازی شهر رویاها در روز شنبه پانزدهم اردیبهشت ۱۴۰۳، در سالروز شهادت امام صادق (ع) ارائه خدمات نخواهد داشت.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان گفت: مجموعه تازه تأسیس «کوه نور صفه» واقع در مجتمع گردشگری صفه همه‌روزه به جز روزهایی که از سوی شرکت به اقتضای مناسبت‌های ویژه اعلام می‌شود از غروب آفتاب تا ۲۴ میزبان گردشگران است.

کد خبر 750038

دیگر خبرها

  • صالحی عمران: نیازمند نظر کارفرمایان صنایع در تدوین برنامه‌های درسی هستیم
  • دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی، منادی قرآن و معارف اهل بیت(ع)
  • ضرورت طرح مسئله برای دانش آموزان در موضوع آب
  • بهترین وزیر آموزش و پرورش بعد از انقلاب که بود؟
  • ساعت فعالیت اماکن تفریحی شرکت توسعه سیاحتی سپاهان در سالروز شهادت امام صادق (ع)
  • امام جمعه اصفهان: گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود
  • گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود
  • قدردانی از باسابقه‌ترین مربی قرآنی حرم مطهر رضوی در روز معلم
  • معلمان مؤثرترین اقشار جامعه در فرایند تعلیم و تربیت هستند
  • یازدهمین سمینار آنالیز هارمونیک و کاربردها در سنندج آغاز شد