Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-30@23:26:13 GMT

یارانه کودکان فقیر محروم از تحصیل افزایش می یابد

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۴۹۷۲۰

رکنا: معاون امور رفاهی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی از افزایش یارانه کودکان فقیر بازمانده از تحصیل خبر داد و گفت: این افزایش یارانه نباید به گونه ای باشد که از سال آینده با پدیده مراجعه نکردن کودکان به مدرسه و یا ثبت نام دیرهنگام مواجه شویم.

به گزارش رکنا، «احمد میدری» روز یکشنبه در جلسه «بهبود و هماهنگی شاخص های آموزشی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته» در سالن کنفرانس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: رایزنی ها برای افزایش یارانه کودکان فقیر بازمانده از تحصیل توسط وزیر تعاون با رئیس سازمان هدفمندی یارانه ها انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بیش از 142 هزار نفر کودک 6 تا 13 ساله و 98 هزار و 840 کودک 6 تا 11 ساله نیز از تحصیل بازمانده اند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی «عقب ماندگی، معلولیت، فقر، مهاجرت، فوت، دوری از مدرسه و نبود تمایل در کودک برای رفتن به مدرسه» را از عمده ترین دلایل مراجعه نکردن کودکان به مدارس بیان کرد.

وی، مشکلات خانوادگی و سهل انگاری والدین برای ثبت نام کودکان، قبول نشدن در آزمون سنجش، مراجعه به مدارس دینی، آسیب‌های اجتماعی، افزایش سن کودک و نپذیرفتن مدرسه برای ثبت نام و سپرده شدن کودک به فرزندخواندگی را از دیگر دلایل حاضر نشدن کودکان در سن تحصیل، به مدارس برشمرد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر ضرورت حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل گفت: تلاش می شود به کودکانی که در مدارس شبانه روزی هستند نیز بسته حمایتی تعلق بگیرد اما هنوز اعتبار آن تامین نشده است.

میدری ادامه داد: 300 هزار دانش آموز در مدارس شبانه روزی هستند که برای تخصیص بسته حمایتی 200 هزار تومانی به آنها، 60 میلیارد تومان اعتبار است که در حال رایزنی با سازمان برنامه بودجه هستیم.

میدری اول دیماه امسال نیز به ایرنا گفته بود، سه وزارتخانه با هماهنگی یکدیگر اطلاعات افراد 5 تا 11 ساله خود را مقایسه کردند که به شناسایی 130 هزار دانش آموز ثبت نام نکرده در مدارس منجر شد.

به گفته وی، طرح شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل و حمایت از آنها از سال گذشته آغاز شده است.

برای اجرای این طرح با همکاری وزارت آموزش و پرورش، کد ملی دانش آموزانی که در مدارس ثبت نام کرده اند را استخراج و با کد ملی افراد 5 تا 11 سالگی (سن تحصیل در مقطع پیش دبستانی تا تا پایان دوره ابتدایی) تطبیق داده می شود. از نتیجه این مقایسه می توان دریافت که چه تعداد از دانش آموزان ترک تحصیل کرده و یا اینکه از ابتدا در مدرسه ثبت نام نکرده اند.

«پس از اینکه تعداد افراد بازمانده از تحصیل مشخص شد با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شماره سرپرست و یا یکی از اعضای خانواده را دریافت کرده و با ارسال پیامکی به آنها، علت ثبت نام نکردن نام دانش آموز را جویا می شویم.»اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

اعدام 3 تبهکار در میدان 7 تیر یاسوج + عکس و جزئیات بعد از خطبه عقد فهمیدم در 22 سالگی زن پنجم محسن شدم ! اعتراف هولناک پسر 13 ساله به قتل امیر عباس 5 ساله در مشهد / جسد لخت پیدا شد ! دختر مشهدی: پدرم در وضعیت بدی مچم را گرفت و آن پسر توانست فرار کند رفتار توهین آمیز خانم معلم با شاگرد اوتیسمی مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا دعوت شیطانی از دختر17 ساله تهرانی به خلوتگاه پسر نوجوان / فیلم های تجاوز فاش کرد +عکس تجاوز به دختر 14 ساله در بازی والیبال +عکس زمان واریز یارانه دی 97 مشخص شد آخرین وداع شهید مدافع حرم با فرزند شیرخواره‌اش + فیلم ثبت فیلم دختر یکی از مسئولان در حالی که لباسی به تن نداشت ! / سهیل کیست؟ مادر سنگدل دخترش در ازای مواد در اختیار موادفروشان قرار می داد+ عکس روحانی سرشناس خلع لباس شد / دادستان تهران شکایت کرد + عکس حمله وحشیانه یک مرد به کلانتری / کارآگاه زنده زنده سوخت + عکس قتل سیاسی محمد صالح +عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: مدرسه وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی یارانه افزایش کودکان فقیر عکس مرد دختر پسر فیلم من فضای مجازی پلیس ازدواج عجیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۹۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، دکتر امیر حسابی شامگاه شنبه در این راستا افزود: ظهر شنبه هشتم اردیبهشت‌ماه، طی یک عمل جراحی تومور ۱۴ سانتی‌متری از کلیه کودک ۲٫۵ ساله در بیمارستان کودکان بندرعباس خارج شد.

حسابی اظهار کرد: این عمل از بزرگ‌ترین عمل های جراحی کودکان است که پیش از این هم در بیمارستان کودکان بندرعباس انجام شده و تمامی موارد موفقیت‌آمیز بوده است.

فوق تخصص جراحی اطفال بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس نیز که انجام این عمل جراحی را برعهده داشت، گفت: دختر بچه ۲/۵ ساله، ۲ هفته پیش متوجه برآمدگی در شکم شده بود که بررسی‌ها نشان داد، توموری حدود ۱۴ سانتی‌متری در کلیه چپ این کودک وجود دارد.

دکتر سعیده مجیدی افزود: این تومور از نوع بدخیم بود که باید به طور کامل برداشته می‌شد، خوشبختانه عمل جراحی بیمار به‌خوبی انجام شده و حال عمومی کودک مساعد است.

بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس بهمن ماه پارسال با ظرفیت ۱۱۲ تختخواب با حضور رییس جمهور به بهره‌برداری رسید.

عملیات اجرایی بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس در سال ۱۴۰۰ و با همکاری پالایشگاه نفت‌ بندرعباس با هدف ایفای مسئولیت‌های اجتماعی آغاز و در سال ۱۴۰۲ به دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تحویل داده شد.

با تاکید ریاست جمهور در زمینه توسعه درمان و آموزش پزشکی، این بیمارستان طی ۲ سال تکمیل شد.

عملیات اجرایی و تجهیز این طرح با هزینه‌ای افزون بر پنج هزار میلیارد ریال به اتمام رسید و دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برای تامین تجهیزات پزشکی و اداری حدود ۲ هزار میلیارد ریال هزینه کرد.

این بیمارستان دارای امکاناتی در تراز استانداردهای جهانی ازجمله بخش‌های اتاق عمل، مراقبت‌های ویژه نوزادان وکودکان، بخش‌های بستری داخلی، جراحی اتاق عمل، عفونی، ریه، خون، سرطان، نورولوژی، قلب، تصویربرداری، رادیولوژی، سونوگرافی، سی تی اسکن، آزمایشگاه و اورژانس است.

دیگر خبرها

  • آمار دانش آموزان مبتلا به اوتیسم در قزوین رو به افزایش است
  • ۱۵۰ مدرسه در اصفهان تحت تاثیر فرونشست / حقوق معلمان حق‌التدریس افزایش پیدا می‌کند
  • رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل
  • شست و شوی مغزی کودکان روسیه و مهیا کردن آنها برای جنگ/آموزش و پرورش در خدمت اهداف حکومت
  • ۴۸۰ کودک بازمانده از تحصیل در خراسان جنوبی به چرخه آموزش برگشتند
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله