Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، آیین معارفه حجت السلام و المسلمین نوری زاده به عنوان رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد، با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب و حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه و دیگر متولیان حوزه‌های علمیه، صبح امروز مورخ یکشنبه ۲۳ دی‌ماه در مجتمع محراب برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در ابتدای برنامه ضمن تبریک به مناسبت میلاد حضرت زینب(س) گفت: در وهله اول سعی کردیم با دوستان و به اتفاق همدیگر مدیریتی مومنانه را تجربه کنیم، مدیریت مومنانه هم عالمانه و هم خردمندانه و مجاهدانه باید باشد‌. اگر این مولفه ها در کنار هم جمع باشد وصف مومنانه را می شود بر آن قرار داد‌. از روز نخست تلاش بر این بود که دوستان ما با برنامه و نقشه عمل کنند و از دل مباحثه‌ها و تجربه‌های کسب شده مسیر پیش روی خود را طی کنیم. با شروع کار در امور مساجد ما با مرکزی مواجه بودیم که با اعتبار بخشی و مهندسی رهبر انقلاب عالیقدرمان تاسیس شده بود.

وی در ادامه بیان کرد: ما در این ۷ سال و ۶ ماه که از مسئولیت من و دوستانم گذشت در این فاصله متعهد بودیم که با نقشه و برنامه عمل کنیم و طبق آن پیش رویم. امروز که در خدمت شما هستیم خوش‌ وقتیم که این برنامه ما در امور مساجد به مسجد‌های ما رسیده است.

نکته مهم این بود که ما نقش مسجد را بهتر بشناسیم و آن را باور کنیم. شعار ما بر این بود که آبادی شهر ما به آبادی مسجد ماست و آبادی مسجد ما به آبادی ائمه جمعه آن است.

علی اکبری افزود: تلاش ما بر این معطوف شد که تجربیات خود را در راستای اعتلای مساجد مستندسازی کنیم و طی اسناد و پژوهش های بنیادین به نام دانش مسجد در اختیار روحانیون عزیز ما قرار گیرد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اظهار داشت: آنچه  در این مسیر طی شد و ما تجربه اش کردیم براساس  نقشه راهبردی  ما برای تربیت ائمه جماعات و  نیروی جوان  متمرکز شد. در کنار آن به سراغ آموزش خادمان مساجد رفتیم ؛ کلاسهای آموزشی امنای مسجد را برگزار کرده‌ایم و از روز اول سعی کردیم با ادبیات تکریم پیش برویم .

وی افزود: همچنین در بخش های هنری نیز فعالیت های بسیاری در رسانه ملی انجام شد و‌برنامه«ستارگان محراب»به کار ما برکت داد و تا امروز تولیدات خوبی را در برنامه های خود داشتیم‌‌.

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبری گفت: سعی کردیم از فناوری های نوین در اداره مساجد بهره‌مند شویم و همچنین سازمان امور مساجد یکی از مراکز پیشرفته در بخش مساجد است.

وی در ادامه ضمن قدردانی از همکاران و‌ همراهان خود در امور مساجد، بیان کرد: به لطف خدا ما توانستیم از رهنمودها و لطف رهبر معظم انقلاب اسلامی بهره‌مند شویم و وظیفه خود میدانم از ایشان به طور ویژه و خالصانه سپاس‌گزار باشم. بدون تعارف عرض میکنم اگر بنا بود کارهایی که نکرده‌ایم را بگوئیم فهرست خیلی بلندی دارد و خدای متعال شاهد است که من خیلی شرمنده هستم. موضوع کار ما مسجد است و پیش خودمان فکر می‌کردیم که چه کارهای خوبی را می‌توانستیم انجام دهیم و نشد. این مساجد هستند که می‌توانند دوباره شهید پرورش دهند و‌ جامعه را تربیت کند.

در حال تکمیل...

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قرآن احادیث مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۹۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار مازندران: به زیرساخت‌های مساجد بین‌راهی رسیدگی شود

استاندار مازندران گفت: بیش از ۲۰ میلیون گردشگر هر سال وارد مازندران می‌شوند، بنابراین توسعه زیرساخت‌های مساجد بین راهی اهمیت دارد و ضروری است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، یوسف نوری در نشست با دبیران ستاد اقامه نماز مازندران بر لزوم اقامه نماز جماعت اول وقت در دستگاه‌های اجرایی مازندران تاکید کرد و گفت: افرادی که دچار ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شوند با فرهنگ و اقامه نماز بیگانه هستند و بخش عمده آسیب‌های اجتماعی ناشی از سبک شماری نماز است.

وی به ورود بیش از 20 میلیون گردشگر به مازندران اشاره کرد و یادآور شد: توسعه زیرساخت‌های مساجد بین راهی اهمیت دارد و تقویت در این زمینه ضروری است. 

استاندار مازندران تصریح کرد: نشست شورای اقامه نماز جزو برنامه‌های اولویت‌دار استان است و لازم است این نشست‌ها در شهرستان‌ها به صورت منظم برگزار شود.

همه دستگاه‌ها پای کار بیایند

دبیر شورای اقامه نماز مازندران هم با بیان اینکه باید مصوبات شورای اقامه نماز در دوره‌های گذشته از سوی مسئولان اجرایی شود، تاکید کرد: نیاز داریم تا همه دستگاه و نهاد‌ها در اجرای مصوبات شورای اقامه نماز پای کار باشند.

حجت الاسلام ابراهیمی تاکید کرد: اماکن و مساجد بین‌راهی باید برای اقامه نماز برای جانبازان و معلولان مناسب‌سازی شود.

وی با بیان اینکه هر ساله با جمعیت شناور روبه‌رو هستیم، افزود: مازندران قطب گردشگری بوده، اما متاسفانه بیشتر مساجد بین‌راهی در هنگام نماز صبح بسته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تغییر رئیس مرکز آمار ایران
  • تداوم راه شهیدان با فعالیت جوانان در مساجد
  • رئیس مرکز آمار ایران تغییر کرد
  • استاندار مازندران: به زیرساخت‌های مساجد بین‌راهی رسیدگی شود
  • رئیس مرکز آمار تغییر کرد
  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در دهه کرامت آذربایجان غربی 
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • برگزاری آیین معارفه مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • برگزاری آیین معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان