Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@07:40:52 GMT

با رشته ورزشی کارتینگ بیشتر آشنا شوید

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۴۹۹۹۴

با رشته ورزشی کارتینگ بیشتر آشنا شوید

کارتینگ یکی از رشته‌های ورزشی بسیار مهیج است، که به شما امکان رانندگی با سرعت زیاد در پیست‌های پرپیچ و خم را می‌دهد. احتمالا تا به حال سرعت را تجربه کرده‌اید و از لذت آن آگاهی دارید. بسیاری از رانندگان مشهور فرمول یک، مانند مایکل شوماخر، اتومبیل رانی را از کارتینگ شروع کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام تخفیفان، معمولا کارتینگ را به عنوان مادر رشته‌های اتومبیل‌رانی معرفی می‌کنند و شما می‌توانید آن را به دو شکل رنتال و حرفه‌ای دنبال کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخش حرفه‌ای این رشته شما می‌توانید تا سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت را تجربه کنید و در بخش رنتال تا ۷۰ کیلومتر سرعت مجاز است.

کارتینگ در ایران

در سال ۲۰۰۴ برای اولین بار ماشین‌های مخصوص این رشته توسط دو ایرانی وارد کشورمان شد. فریبرز زینعلی که هم اکنون هم مسئول برگزاری رقابت‌های این رشته در ایران است، یکی از آن دو نفر بود. بعد از آن رفته رفته این رشته در سطح ایران شناخته شد و با توجه به استقبال علاقمندان از این رشته، ماشین‌های بیشتری وارد کشور شدند تا جایی که ما امروزه شاهد هستیم در بسیاری از شهرهای کوچک و بزرگ این رشته مورد استقبال قرار گرفته و در سراسر کشور پیست‌های زیادی برای این رشته احداث شده‌اند. پیست کارتینگ آزادی و پیست کارتینگ پرند از شاخص‌ترین پیست‌های کارتینگ در ایران هستند و پیست پرند تنها پیست بین‌المللی در ایران است که می‌شود مسابقات بین‌المللی را در آن جا برگزار کرد.

ایران در سال ۲۰۰۶ برای اولین بار در مسابقات جهانی این رشته که در ژاپن برگزار شد شرکت کرد، اما بهترین عنوانی که در رقابت‌های این رشته مهیج نصیب ایران شد، مربوط به سال۲۰۱۰ می‌باشد که در آن جا سعید علوی موفق شد به فینال مسابقات راه پیدا کند.

رشته کارتینگ به عنوان یک مسابقه و رقابت، اولین بار در سال ۱۹۵۹ در شهر ناسائوی کشور باهاما واقع در آمریکای مرکزی برگزار شد و جیک یامان از آمریکا اولین بار قهرمان جهان در این رشته شد.

انتهای رپورتاژ خبری

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پیست کارتینگ آزادی کارتینگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۹۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین کتابخانه دیجیتال ملی جهان در فنلاند راه‌اندازی شد

فنلاند در راستای طرح دیجیتالی کردن خدمات، نخستین کتابخانه الکترونیک جهان را راه‌اندازی کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کتابخانه ملی فنلاند خدمات کتابخانه الکترونیکی خود را راه‌اندازی کرده است که به عنوان یک پلتفرم پیشگام در جهان معرفی شده است. در حال حاضر، این شبکه برای ۸۵ درصد از ساکنان فنلاند در دسترس خواهد بود. این کتابخانه الکترونیکی به عنوان یک برنامه قابل دانلود برای گوشی‌ها و تبلت‌ها در دسترس است و به کاربران امکان می‌دهد کتاب‌های الکترونیکی، صوتی و مجلات دیجیتال را امانت بگیرند. این کشور، رویکرد دیجیتال را برای در دسترس قرار دادن هرچه بیشتر خدمات مرتبط با کتاب انجام داده است تا هرچه بیشتر فرهنگ کتابخوانی را ترویج دهد.

به جای کارت کتابخانه، هنگام اولین ثبت‌نام برای سرویس از احراز هویت پیشرفته استفاده می شود. هر کسی که شهرداری محل سکونتش به این سرویس ملحق شده است، می‌تواند از کتابخانه الکترونیکی استفاده کند. هزینه این خدمات به ازای هر ساکن برای شهرداری ها ۰.۷ یورو است.

بر اساس گزارش ها، سرویس مشابه و در عین حال متفاوتی در دانمارک نیز توسعه یافته است و این ایده در سایر کشورهای شمال اروپا نیز در حال اجراست.

به عنوان یک سرویس جدید، مدیران پروژه هنوز نمی‌دانند که چگونه این رویکرد در آینده توسعه خواهد یافت. فقط زمان نشان می‌دهد که کدام اقلام بیشتر برای استقراض درخواست می‌شوند. کاربران برنامه همچنین می‌توانند بازخورد خود را در مورد این سرویس ارسال کنند و به پیشرفت بعدی آن کمک کنند.

به نظر می‌رسد که کتابخانه الکترونیکی نیز از بعضی مشکلات ذاتی کتابخانه های قدیمی رنج می‌برد، به‌ویژه این واقعیت که کاربران احتمالاً باید مدتی منتظر بمانند تا مطالب جدید منتشر شده برای امانت در دسترس قرار گیرند.

اما نکته مهم این است که مطالب خواندنی به زبان های فنلاندی، سوئدی و انگلیسی در دسترس خواهد بود.

کد خبر 749601

دیگر خبرها

  • تجلیل از دختران مدال‌آور ‌رشته‌های‌ ووشو و کاراته در مشهد
  • نجفی: استاندارد نبودن پیست‌ها برای ورزشکاران هزینه‌بردار است
  • مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز پایان یافت
  • انتصاب رییس جدید هیات کوراش مشهد
  • اولین کتابخانه ملی دیجیتال جهان در فنلاند راه‌اندازی شد
  • اولین کتابخانه دیجیتال ملی جهان در فنلاند راه‌اندازی شد
  • شویگو: روسیه به تسلیحات بیشتر و بهتری برای حفظ سرعت پیشروی‌ها در جنگ نیاز دارد
  • با ارزانترین لیبل ایران آشنا شوید
  • به پرورش ورزشکار المپیکی بی‌توجهی کرده‌اند/ روال برگزاری مجامع انتخاباتی قطع شدنی نیست
  • مردم ایران با شهید و شهادت آشنا هستند