Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@21:20:05 GMT

موسسه توسعه هنرهای معاصر پاسخ نمی‌دهد+سند

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۵۰۴۱۱

موسسه توسعه هنرهای معاصر پاسخ نمی‌دهد+سند

موسسه توسعه هنرهای معاصر و وزارت ارشاد علی‌رغم سوال مطرح شده در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات اسامی هیئت امنای موسسه و ریز هزینه‌های آن را اعلام نمی‌کند. ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷ فرهنگی تلویزیون ، سینما و تئاتر موسیقی و تجسمی نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، زمانی که معاونت هنری و بنیاد رودکی اقدام به انتشار ریز مالی سال 1396 خود کردند، در کنار انتشار کمک‌های مالی وزارت ارشاد به نهادهای فرهنگی، هیاهویی به پا می‌شود مبنی بر اینکه چرا بودجه فرهنگی کشور بدین شکل هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعتراضات به شیوه هزینه‌کرد این بودجه و اختصاص بودجه به برخی نهادهای ناشناخته وضعیت را پیچیده می‌کند و تفسیر و تحلیل این اعداد و ارقام در آن روزها به بحثی داغ بدل می‌شود.

موسسه توسعه هنرهای معاصر با 36 میلیارد تومان چه کرد؟

 

در همان روزها یکی از نهادها مورد پرسش موسسه توسعه هنرهای معاصر با مدیریت مهدی افضلی بود که در فهرست وزارت ارشاد رقمی برابر با 36میلیارد و 680میلیون تومان بابت توسعه هنرهای تئاتر، تجسمی و مد و لباس دریافت کرده بود. هر چند مشخص نبود ورودی مالی این موسسه تنها همین رقم است یا خیر؛ اما خبرنگاران در گزارش‌های مختلف نسبت به فقدان شفافیت در در این موسسه می‌نویسند. با این حال نه وزارت ارشاد و نه شخص مهدی افضلی نسبت به این اتفاقات واکنشی از خود نشان نمی‌دهند.

برای یافتن اطلاعاتی دقیق درباره موسسه توسعه هنرهای معاصر اقدام به جستجوی اساسنامه و هیئت امنا کردیم. در دیداری خصوصی با مهدی افضلی از او خواستیم تا اسامی هیئت امنای موسسه و اساسنامه این موسسه را در اختیار قرار دهد؛ اما افضلی که سال‌ها سمت مدیریت موسسه را برعهده دارد، آن را منوط به راه‌اندازی سایت موسسه توسعه هنرهای معاصر دانست. قرار بود این سایت در مهرماه سال جاری راه‌اندازی شود.

با توجه به عدم‌پاسخگویی مهدی افضلی و راه‌اندازی نشدن سایت مدنظر او، از طریق سامانه انتشار و دسترسی آزاد اطلاعات خواستار دریافت اساسنامه، نام هیئت امنا و ریز هزینه‌کرد بودجه موسسه توسعه هنرهای معاصر در تاریخ 12 آذر 1397 بودیم. درخواستی که با گذشته بیش از 40 روز بی‌پاسخ مانده است و مشخص نیست چرا وزارت ارشاد پاسخی به این درخواستها نمی‌دهد.

انتهای پیام/

R1369/P/S4,34,40/CT7 واژه های کاربردی مرتبط معاونت هنری وزارت ارشاد وزارت ارشاد تئاتر

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاونت هنری وزارت ارشاد وزارت ارشاد تئاتر معاونت هنری وزارت ارشاد وزارت ارشاد تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۵۰۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است

سیدعمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق، در دیدار فرشاد مهدی‌پور، معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، و هیئت همراه وی، وضعیت فرهنگ و ارتباطات دو کشور و چشم‌اندازهای گسترش همکاری‌های عراق و جمهوری اسلامی ایران را بررسی کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار که در دفتر رهبر جریان حکمت ملی عراق در بغداد انجام شد، حکیم بر ضرورت تبادل تجارب در بخش‌های فرهنگی، هنری و آرشیوی تأکید کرد.

وی با اشاره به نیازهای جوامع اسلامی به برنامه‌های فرهنگی که آنان را در برابر هجمه فرهنگی و اندیشه‌های منحرف مصون نگه دارد، بر ضرورت حمایت از برنامه‌های هنری و تولید فیلم و سریال و استفاده از فناوری‌های نوین برای رساندن آن به مخاطبان تأکید کرد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین بر ضرورت توقف جنگ در غزه تأکید کرد و جامعه جهانی را در قبال پیامدهای آنچه در غزه می‌گذرد و سکوت در برابر کشتار و گرسنه نگه‌داشتن و نسل‌کشی مسئول دانست.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است
  • رایزنی عمار حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران
  • برای هنرمندی که سینه‌اش لبریز از زلالی مذهب و عشق بود
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی
  • چند درصد بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق می شود؟ | بیشترین جهش بودجه ای در این وزارتخانه
  • نظارت بر فیلم‌های خارجی و چند ابهام    
  • دزفول، دارای خاستگاه فرهنگی و تمدنی عمیق
  • حقیقت زیر پای تمدن افسار گسیخته غربی در حال لگدمال است
  • وزیر فرهنگ و ارشاد با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد
  • برگزاری محفل شعر گویشی شاعران بختیاری در دزفول