Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست اداره بندر و دریانوردی آستارا از تخلیه و بارگیری ۱۴۵ هزار تن کالا از منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا در ۹ ماهه امسال خبر داد و گفت: صادرات از منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا افزایش یافت. ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

کیانوش امیری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در آستارا با اشاره به آمار تخلیه و بارگیری در بندر آستارا اظهار داشت: صادرات و واردات کالا از منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا در 9 ماهه امسال 2 درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آمار تخلیه و بارگیری در 9 ماهه نخست امسال از منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا افزود: در 9 ماه نخست امسال بالغ بر 145 هزار تن انواع کالا در بندر آستارا تخلیه و بارگیری شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 2 درصد افزایش دارد.

سرپرست اداره بندر و دریانوردی آستارا با بیان اینکه در 9 ماهه نخست امسال 77 فروند کشتی وارد منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا شده است تصریح کرد: در مجموع از این تعداد کشتی با محموله وارداتی، مقدار 49 هزار و 775 تن کالا در بندر آستارا تخلیه شده است.

اعضای کارگروه مرزهای مجاز کشور از بندر آستارا بازدید کردندگیلان| 89 هزار تن کالا امسال از بارانداز ریلی آستارا صادر شدگیلان| توسعه ظرفیت‌های تجاری منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا دنبال می شود

امیری با بیان اینکه در حوزه صادرات از منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا افزایش داشته‌ایم افزود: در 9 ماهه نخست امسال بالغ بر 95 هزار تن کالا از منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا به بنادر حاشیه دریای خزر صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 85 درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی با اشاره به ظرفیت نهایی بندر تجاری آستارا و نقش مهم این بندر در منطقه خاطرنشان کرد: در حال حاضر طراحی بندر آستارا برای ایجاد ظرفیتی معادل 2.5 میلیون تن در سال برای کالاهای غیرنفتی و حدود یک تا 1.5 میلیون تن جهت غلات و مابقی جهت کالاهای عمومی پیش بینی شده است.

سرپرست اداره بندر و دریانوردی آستارا با اشاره به آمار تخلیه و بارگیری کالاها در 9 ماهه امسال تصریح کرد: در این مدت انواع آهن آلات، چوب، مصالح ساختمانی، مواد معدنی و محصولات پتروشیمی و غلات در این بندر تخلیه و بارگیری شده است.

به گزارش تسنیم، منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا به‌عنوان نخستین بندر خصوصی ایران، یکی از مسیرهای بهینه ترانزیت کالاهای کشور ترکیه به کشورهای حاشیه دریای خزر است که این مسیر می‌تواند سبب افزایش میزان ترانزیت کالا از کشور و بازگرداندن سهم از دست رفته آن به کشور باشد.

یکی از مهم‌ترین مشکلات بندر تجاری آستارا عدم صدور کد گمرکی منطقه ویژه اقتصادی است که همین امر سبب می‌شود انجام عملیات ترانزیت و صادرات با بروکراسی بیشتری صورت پذیرد.

عملیات احداث بندر آستارا در فروردین ماه سال 1388 توسط شرکت خدمات بندری و دریایی کاوه آغاز شد و فاز نخست آن در فروردین ماه 1392 به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/ش

R7877/P/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۵۰۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به انعقاد قرارداد مکانیزه‌سازی پایانه مواد معدنی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی به ارزش سرمایه‌گذاری حدود ۲۴ هزار میلیارد ریال میان اداره کل بنادر و دریانوردی استان و شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی در روز‌های پایانی سال ۱۴۰۲، گفت: فرآیند تحویل و تحول پایانه مواد معدنی در نشست مشترک  مدیران شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی و  اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان  مورد بررسی و چارچوب آن تعیین شد.


ابوطالب گرایلو در ادامه روند صادرات مواد معدنی، مصالح ساختمانی و کود شیمیایی در چند سال اخیر را رو به رشد کرد و بر ضرورت ساماندهی آن در قالب یک پایانه مجهز به منظور افرایش بهره وری عملیات تخلیه و بارگیری تأکید کرد و افزود: رشد ترافیک و جذب مشتریان جدید از اهم اهداف برای سرمایه‌گذاری در این پایانه است.


وی ادامه داد: در این قرارداد، ضمن بهسازی و نوسازی تأسیسات، محوطه‌ها و انبارها، خرید و تأمین تجهیزات پیشرفته به منظور تحقق ترافیک ۱۰ میلیون تنی مواد معدنی و شیمیایی ظرف سه سال، افزایش سهم منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) از صادرات و واردات مواد معدنی، مصالح ساختمانی و کود شیمیایی مد نظر است.


گرایلو می‌گوید: در جریان این نشست مقرر شد شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی با اهتمام ویژه به برنامه‌ریزی دقیق به منظور انجام عملیات تخلیه و بارگیری، همزمان در خصوص شروع عملیات اجرایی توسعه سرمایه‌گذاری اقدام کند.


با انعقاد این قرارداد سرمایه‌گذاری به ارزش ۲۴۰ میلیارد ریال در مساحتی بالغ بر ۴۰ هکتار ضمن ایجاد ۲۰۰ نفر فرصت اشتغال، شاهد افزایش صادرات مواد معدنی، مصالح ساختمانی، کود شیمیایی و افزایش سهم استان خوزستان در صادرات غیرنفتی کشور و ایجاد فرآیند‌های استاندارد عملیات تخلیه و بارگیری در کنار ایجاد اشتغال پایدار خواهیم بود.

دیگر خبرها

  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • اجرای بیش از ۵۰ ویژه برنامه هفته عقیدتی سیاسی در آستارا
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • منطقه آزاد ارس در ارزیابی مناطق آزاد کشور در رتبه نخست ایستاد
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد