Web Analytics Made Easy - Statcounter

خواجه‌شاهکویی گفت: در قبل از انقلاب تنها ۱۰ رشته دانشگاهی وجود داشت و امروز این میزان به ۱۸۰ رشته رسیده و برخی از این رشته‌ها مثل مهندسی پلیمر در کشور شاخص است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «علیرضا خواجه شاهکوهی» صبح امروز (یکشنبه ۲۳ دی) در نشست خبری جنبش مردمی پاسداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: عرصه علمی یکی از دستاورهای انقلاب اسلامی است که می‌تواند زمینه‌ساز شکوفایی عرصه‌های دیگر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

محقق و عضو هئیت علمی دانشگاه گلستان ادامه داد: قبل از انقلاب استان گلستان نداشتیم و این منطقه جزوی از استان مازندران بود و پس از انقلاب و در دهه ۱۳۷۰ استان گلستان با این محدوده از استان مازندران منفک شد.

 

خواجه شاهکویی تاکید کرد: حدود ۲۸۰ دانشجو قبل از انقلاب در منطقه استان گلستان تحصیل می‌کردند ولی هم‌اکنون ۷۳ هزار دانشجو در حال تحصیل در استان داریم و ۱۵ هزار نفر این دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی بوده است.

 

وی افزود: در قبل از انقلاب تنها ۱۰ رشته دانشگاهی وجود داشت و امروز این میزان به ۱۸۰ رشته رسیده و برخی از این رشته‌ها مثل مهندسی پلیمر در کشور شاخص است.

 

محقق و عضو هئیت علمی دانشگاه گلستان یادآور شد: در قبل از انقلاب استادیار و عضو هئیت علمی مرسوم نداشتیم و به لحاظ سهم استان گلستان در رشد علمی در حقیقت به شکل کلی ارزیابی‌ها نشان می‌دهد شاخص رشد علمی گلستان یک بوده و امروز  دو برابر شده است.

 

خواجه شاهکویی تاکید کرد: قبل از پیروزی انقلاب نشریه علمی معتبر نداشتیم ولی پس از انقلاب ۱۱۷ نشریه علمی، پژوهشی و فرهنگی داریم که برخی به زبان‌های مختلف به چاپ می‌رسد.

 

وی افزود: قبل از انقلاب سه آزمایشگاه در استان داشتیم و در حال حاضر بیش از ۳۰ آزمایشگاه با برند خوب در استان داریم.

 

محقق و عضو هئیت علمی دانشگاه گلستان گفت: استان گلستان یکی از استان‌هایی است که صاحب پارک علم و فناوری است و ۴۵ واحد فناور و ۳۷ شرکت دانش‌بنیان داریم که به دستاوردهای خوبی رسیدند و در حوزه‌های مختلف کمک می‌کنند و پشتیبان صنعت در گلستان هستند.

 

خواجه شاهکویی افزود: قبل از انقلاب هیچ کانون فعال علمی نداشتیم و امروز ۳۰ تشکل فعال علمی در دانشگاه مختلف داریم و در حوزه سلامت و پزشکی رشد قابل توجه داشتیم.

 

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی گرگان جزو یکی از ۱۰ کشور برتر است که در علوم پایه و پیراپزشکی دانشجو تربیت می‌کند.

 

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیرجند شیراز دبیرخانه مساجد خراسان جنوبی روز پرستار حضرت زینب س چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خراسان جنوبي حسن روحانی ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی جنوب کرمان چهل سالگی انقلاب دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۵۱۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جهاد دانشگاهی کشور وارد گلستان شد

ایسنا/گلستان دکتر حسن مسلمی نائینی رئیس جهاد دانشگاهی کشور و هیات همراه وارد گلستان شدند.

دکتر حسن مسلمی نائینی رئیس جهاد دانشگاهی کشور در راس هیاتی از مسئولان ارشد این نهاد انقلابی وارد گلستان شد.

دیدار با استاندار گلستان، نماینده ولی فقیه در استان، معاون اقتصادی استاندار، رئیس سازمان برنامه و بودجه، روسای دانشگاه‌ها و جهادگران جهاد دانشگاهی و همچنین افتتاح فاز نخست دهکده گیاهان دارویی و حضور در جلسه شورای معاونین جهاد دانشگاهی گلستان از برنامه های سفر دوروزه رئیس جهاد دانشگاهی کشور در استان گلستان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دانشگاه فرهنگیان چهارمحال‌وبختیاری ۶۴۸ دانشجو پذیرش خواهد کرد
  • اعطای بورس به رتبه‌های زیر ۱۰۰۰ کنکور سراسری ۱۴۰۳ برای تحصیل دردانشگاه تربت حیدریه
  • دانشجو‌های خانه به دوش! / جای خالی خانه دانشجویی در پازل زندگی زوج‌های دانشجو
  • شرایط تحصیل زندانیان البرزی مهیا شد
  • ادامه تحصیل زندانیان البرزی در تمام مقاطع تحصیلی
  • علت محبوبیت رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در کشورمان چیست؟
  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد
  • رئیس جهاد دانشگاهی کشور وارد گلستان شد
  • نیمی از بازماندگان تحصیلی در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • مشکلات اقتصادی با استحکام پایه‌های علمی حل می شود