Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری مازندران با اعلام ادامه ممنوعیت فعالیت معادن دشت نظیر در منطقه کجور، افزود: این معدن و سایر معادن استان که فعالیت آنها مغایر با قوانین محیط زیست است باید تعطیل شوند تا احداث مجتمع های شن و ماسه محقق شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،حجت الاسلام محمدعلی تقوی فرد در جلسه بررسی فعالیت معادن دشت نظیر، تاکید کرد: تا زمان احداث مجتمع های شن و ماسه، اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اجازه تمدید مجوز فعالیت این معادن را ندارد و تا محقق شدن این مهم، هیچ برداشت شن و ماسه و استفاده از سرمایه های محیط زیست در منطقه دشت نظیر و سایر معادن مغایر با محیط زیست صورت نخواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال دادگستری مازندران در پاسخ به درخواست برخی حاضرین در جلسه مبنی بر امهال مجدد برای ادامه فعالیت چند ماهه این معادن تصریح کرد: انگیزه ای برای احداث مجتمع های شن و ماسه در استان نمی بینم؛ ضمن اینکه سازمان همیاری شهرداری های استان نیز به فلسفه وظایف خود در اجرا و احداث مجتمع شن و ماسه به شکل مطلوب عمل نکرده است.

حجت الاسلام تقوی فرد خاطرنشان کرد: طی سال های اخیر صحبت های زیادی در شورای حفظ حقوق بیت المال در خصوص معادن استان مطرح و در مورد انتقال معادن به مناطق مورد تایید همه دستگاه های اجرایی استان نیز نظراتی مطرح شده که تا امروز مورد اجرا قرار نگرفته است.

 رئیس کل دادگستری استان مازندران با بیان اینکه همه باید قاطعانه از محیط زیست حمایت کنیم، برخی معادن منطقه دشت نظیر را فاقد مجوز و این مساله را یک معضل جدی عنوان کرد و گفت: وضعیت محیط زیست در منطقه دشت نظیر بحرانی است و باید هرچه سریع تر نسبت به ساماندهی شن و ماسه ناشی از سیلاب اخیر از رودخانه چشمه کیله تنکابن اقدام شود.

حجت الاسلام تقوی فرد یادآور شد: سازمان همیاری شهرداری های استان مازندران باید به عنوان مجری با جدیت نسبت به احداث مجتمع های شن و ماسه در استان اقدام کند و دستگاه قضایی استان نیز در راستای رفع موانع احداث این مجتمع از سازمان همیاری شهرداری های استان حمایت خواهد کرد.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها حقوق شهرداری فلسفه محیط زیست معدن و تجارت استان جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۵۱۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد

احمد وحیدی در حاشیه بازدید از غرفه استان سیستان و بلوچستان در نمایشگاه ایران اکسپو با اشاره به ظرفیت معادن استان اظهار داشت: معادن بی‌نظیر استان سیستان و بلوچستان از جمله معدن جانجا می‌تواند یکی از مهمترین عوامل توسعه این استان باشد.

وی تاکید کرد: ظرفیت حوزه شیلات استان بی‌نظیر است و ما بیشترین حجم صید و صیادی را در شهرستان‌های کنارک و چابهار استان سیستان و بلوچستان داریم.

وزیر کشور تصریح کرد: اقدامات مناسبی در زمینه تولید در حوزه‌های مختلف از جمله نهاده‌های دامی در استان سیستان و بلوچستان انجام شده است.

وی به ظرفیت میوه‌های گرمسیری در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: در زمینه تولیدات خرما می‌توان به صورت ویژه در این منطقه از کشور اقدام کرد، همچنین در زمینه تولید میوه‌های گرمسیری نیز باید اقدامات موثرتری صورت بگیرد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • پایش معادن شهرستان تفت
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • ضرورت ساماندهی پسماندهای پلاستیکی اطراف مجتمع‌های بین‌راهی