Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@08:32:11 GMT

اجرای طرح تُن کیلومتر در استان همدان

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۵۱۹۸۸

اجرای طرح تُن کیلومتر در استان همدان

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مصطفی پناهنده، مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان همدان در نشست تعیین نرخ حمل بر اساس تن کیلومتر هدف از اجرای این طرح را یکسان سازی نرخ و ایجاد عدالت عنوان کرد و افزود: از این پس کرایه بار بر اساس مسافت و تناژ بار مشخص می‌شود و قطعا اجرای این طرح رضایت‌مندی رانندگان بخش حمل بار را به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه استفاده از فرمول تن- کیلومتر برای محاسبه دستمزد رانندگان خودروهای سنگین اجرایی شده است، اظهار داشت: یکی از مطالبات اصلی رانندگان خودروهای سنگین اجرای طرح تن- کیلومتر برای محاسبه در پرداخت دستمزدهایشان بود که این مطالبه در دستور کار سازمان راهداری قرار گرفت.

پناهنده با بیان اینکه قیمت نوع کالا بر روی قیمت حمل تأثیرگذار است، ادامه داد: این طرح قطعاً دستمزد رانندگان را افزایش خواهد داد زیرا که یکی از مهمترین مؤلفه های فرمول شاخص تن کیلومتر، هزینه های رانندگان است که براساس وضع موجود محاسبه می شود و البته این موضوع قطعا موجب افزایش کرایه ها هم خواهد شد.

مدیرکل راهداری استان همدان ابراز داشت: تعیین نرخ حمل باید دربرگیرنده تمامی آیتم ها شامل استهلاک، سرمایه اولیه، مسافت، تناژ راه، جذابیت سفر و مواردی از این قبیل باشد.

این مسئول یاداور شد: پارامترهایی هم مانند سردسیر یا گرمسیر بودن منطقه، صعب العبور بودن، کاربری های خاص، مواد خطرناک، هزینه لاستیک، سوخت، استهلاک خودرو، قطعات یدکی و شاگرد راننده و بسیاری موارد دیگر نیز در تعیین نرخ نهایی اثرگذار است.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان همدان تأکید کرد: به طور کلی تن ـ کیلومتر به معنی کشف میزان قیمت حمل یک محموله از یک مبدأ به مقصد است.

گفتنی است، هم اگنون در استان همدان 13 هزار و 500 کامیون در حوزه کالا فعالیت دارند.

انتهای پیام/ د 

طرح تن کیلومتر در استان همدان اجرایی شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت راه راهداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۵۱۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۲ گروه راهداری در جاده‌های استان همدان فعالیت دارند

مهرداد آهکی گفت: گروه‌های راهداری از هم اکنون مشغول آماده‌سازی و ارتقاء ایمنی راه‌های استان برای سفر‌های تابستانی و اربعین حسینی هستند که در همین زمینه رفع ۲۱ نقطه حادثه خیز با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی در حال رفع و اصلاح هستند.

او گفت: امسال نخستین بار یک دستگاه خط کشی جدید خریداری شد که در مجموع دو گروه خط کشی امانی در راه‌های استان فعال می‌شوند تا عملیات خط کشی و احیای خط راه‌های همدان تسریع شود.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان همدان تگفت: در راستای رفع نقاط پرتصادف هم اکنون سه اکیپ امانی و پیمانی مشغول نصب نیوجرسی در راه های، نهاوند-فیروزان، ملایر- اراک و تویسرکان-خیرآباد هستند و به زودی اجرای عملیات نصب نیوجرسی در محور‌های پرتصادف مشخص شده نیز آغاز خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۰ طرح راه سازی در استان همدان
  • ۵۲ گروه راهداری در جاده‌های استان همدان فعالیت دارند
  • ساخت هر کیلومتر مربع آسفالت چقدر هزینه دارد؟
  • جابه‌جایی بیش از ۳۴ میلیون تن کالا از مبادی فارس در سال گذشته
  • بهسازی ۲۱۰ کیلومتر از آسفالت آزادراه تبریز - زنجان
  • جابجایی بیش از ۵ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • خط کشی ۳هزار و ۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • با رانندگان پر خطر و ماجراجو برخورد شود/ کنارگذرها به شهر دوم تبدیل شده است
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان با اجرای ۷ پروژه