Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@04:48:48 GMT

نقش«پررنگ‌تر»جهانگیری دراقتصاد دولت دوازدهم

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۵۲۹۰۹

نقش«پررنگ‌تر»جهانگیری دراقتصاد دولت دوازدهم

 

خبرگزاری مهر: اسحاق جهانگیری به تازگی به تولیدکنندگان قول داده که هر طور شده و به خاطر آن‌ها در دولت می‌ماند؛ او این اظهارات را چنان مطرح کرد که گویا قرار بوده از دولت برود. برای همین باز صحبت‌های او در باب اختیاراتش تداعی شد که گفته بود «اختیاری ندارم»؛ از این رو، همین موضوع باعث شد تا مجدد مسئله اختیارات اسحاق جهانگیری و جایگاه او محل بحث شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اظهارات اسحاق جهانگیری در حالی است که معاون اول رییس جمهور در دوره‌ای از موقعیت‌های سیاسی و اقتصادی به شکلی محسوس توانست نقش کلیدی حزب کارگزاران سازندگی پس از وقفه ۱۶ ساله و دور بودن فعالان این حزب از قدرت اجرایی کشور را با روی کار آمدن دولت، در دست بگیرد.

با این حال در دولت یازدهم از کاهش اختیارات خود گلایه کرد تا جایی که موضوع کناره گیری او به گوش رسید، اما زمزمه‌ها با مُهر شایعه بودن مسکوت می‌ماند تا اینکه در سومین دوره اهدای نشان کارآفرینی امین الضرب به صراحت گفت: «من قول می‌دهم که با تمام وجود بمانم به خاطر شما هم که شده می‌مانم و تمام توان دولت را برای شما به کار می‌گیرم».

باید یادآور شد که یکی از مواردی که به موضوع اختیارات کم معاون اول رئیس جمهور دامن زد، واکنش‌های حزبی بود. اصلاح طلبان معتقدند که معاون اول می‌تواند کاندیدای بلامنازع آن‌ها در انتخابات ۱۴۰۰ باشد و نباید بار مشکلات این دولت در کارنامه او سنگینی کند تا جایی که محمد علی ابطحی سخنگوی دولت اصلاحات با اظهار نظری در فضای مجازی از جهانگیری خواست که از دولت کناره گیری کند.

محمدرضا خباز، سیاستمدار اصلاح طلب در رابطه با اختیارات معاون اول به خبرنگار مهر گفت: آقای جهانگیری رسماً اعلام کرد که من حتی اختیار تعویض منشی خود را ندارم و اظهر و من الشمس است، کسی که نقش نخست وزیر را دارد و فرد شماره ۲ قوه مجریه است، باید اختیاراتش از همه بالاتر باشد تا دیگران از او حرف شنوی داشته باشند.

اما به راستی اسحاق جهانگیری چه نقشی را در دولت حسن روحانی ایفاء می‌کند که اینطور یک روز از کاهش اختیارات خود گلایه دارد و شایعه کناره گیری اش زمزمه می‌شود و یک روز به کار آفرینان و بازرگانان می‌گوید با تمام توان از شما حمایت می‌کنم؟!

۱- مقایسه حضور جهانگیری در دو دولت روحانی

اسحاق جهانگیری در دولت یازدهم

اسحاق جهانگیری در دولت دوازدهم

معاون اول رییس جمهور

معاون اول رییس جمهور

مسئولیت هماهنگی سایر معاونان رئیس جمهور

مسئولیت هماهنگی سایر معاونان رئیس جمهور

رییس ستاد تنظیم بازار

رییس ستاد تنظیم بازار

رییس ستاد اقتصاد مقاومتی

رییس ستاد اقتصاد مقاومتی

رییس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی

رییس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی

رییس ستاد مدیریت بحران

رییس ستاد مدیریت بحران

رییس ستاد ویژه اقتصادی

رییس ستاد ویژه اقتصادی

رییس ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

رییس ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

رییس کارگروه توسعه زیربنایی سواحل مکران

رییس کارگروه توسعه زیربنایی سواحل مکران

مدیریت جلسه شورای عالی اقتصاد

مدیریت جلسه شورای عالی اقتصاد

مدیریت جلسه شورای عالی اشتغال

مدیریت جلسه شورای عالی اشتغال

مدیریت جلسه شورای عالی جوانان

مدیریت جلسه شورای عالی جوانان

مدیریت جلسه شورای عالی اداری

مدیریت جلسه شورای عالی اداری

مدیریت جلسه شورای عالی استاندارد

مدیریت جلسه شورای عالی استاندارد

رییس شورای ملی ایمنی زیستی

رییس شورای ملی ایمنی زیستی

مدیریت جلسه شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی

مدیریت جلسه شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی

مدیریت جلسه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

مدیریت جلسه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

رییس هیأت مرکزی نظارت بر طرح های اشتغال ویژه

رییس هیأت مرکزی نظارت بر طرح های اشتغال ویژه

 

رییس کارگروه اقتصادی شورای عالی امنیت ملی

جهانگیری و یک مسئولیت جدید در دولت دوازدهم

همانطور که در جدول بالا مسئولیت‌های جهانگیری بررسی شده است، نشان می‌دهد که اختیارات جهانگیری از منظر معاون اولی و مسئولیت‌هایی که به واسطه حضور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم داشته است، نه تنها اختیارات وی کم نشده است، بلکه کار و مسئولیت او در دولت جدید روحانی بیش از دولت یازدهم است و ریاست کارگروه اقتصادی شورای عالی امنیت ملی نیز بر عهده او گذاشته شده است.

۲- اختیارات جهانگیری در آئین نامه‌های هیات دولت و قوانین

علاوه بر مسئولیت‌هایی که رئیس جمهور به اسحاق جهانگیری تفویض کرده است، می‌توان کتاب‌های آئین نامه هیات دولت و قانون اساسی را تورق کرد و دریافت معاون اول رئیس جمهور چه جایگاه حقوقی در دولت دارد. در اصل ۱۲۴ قانون اساسی آمده است که رییس جمهور می‌تواند برای انجام وظایف قانونی خود معاونانی داشته باشد. معاون اول رئیس جمهور با موافقت وی اداره هیات وزیران و مسئولیت هماهنگی سایر معاونت‌ها را به عهده خواهد داشت.

همچنین در ماده ۳ آیین نامه داخلی هیأت دولت مصوب ۱۳۶۸ آمده است: «اعضای صاحب رای دولت، عبارتند از: رئیس جمهور، وزراء و معاون اول رئیس جمهور در زمانی که اداره جلسه هیأت دولت به عهده اوست». همین امر، جایگاه رفیعی را به معاون اول رئیس جمهور در مقایسه با وزراء و سایر معاونین می‌دهد.

در ماده ۴ آیین نامه داخلی هیات دولت آمده است: ریاست جلسه هیات دولت با رئیس جمهور و با موافقت او بر عهده معاون اول رئیس جمهور است. در ماده ۵ آئین نامه نیز آمده است: کلیۀ تکالیف و اختیاراتی که در این آئین نامه بر عهدۀ معاون اول رئیس جمهور قرار گرفته از تکالیف و اختیارات رئیس جمهور می‌باشد و در صورت تعیین نشدن یا حضور نداشتن معاون اول، توسط رئیس جمهور انجام خواهد پذیرفت.

جایگاه مهم معاون اول در مصوبات دولت

علاوه بر موارد فوق با مروری بر ماده ۲۲ آئین نامه داخلی هیات دولت می‌توان دریافت معاون اول رئیس جمهور در مصوبات دولت چه جایگاه مهمی دارند. در ماده ۲۲ آمده است: موضوعاتی می‌توانند در جلسات کمیسیون‌ها و نهایتاً در هیات دولت مطرح شوند که منحصراً از طرف رئیس جمهور و معاونان رئیس جمهور و وزراء برای معاون اول رئیس جمهور ارسال شده باشد. این موضوعات ممکن است جنبه عادی، فوری، یا دو فوریتی داشته باشد، تشخیص نهائی امر با رئیس جمهور یا معاون اول اوست.

معاون اول و تعیین فوریت مصوبات

در ماده ۲۴ نیز نقش معاون اول رئیس جمهور در تعیین فوریت‌های مصوبات تعیین شده است. در این ماده آمده است: رسیدگی به موضوعات بر حسب نوع آن‌ها به ترتیب زیر انجام می‌یابد: الف. - موضوعات عادی پس از ملاحظه معاون اول و دستور وی، جهت ثبت و درج در فهرست به دفتر هیات دولت ارجاع می‌شود. دفتر هیات دولت، پیشنهاد را به منظور بررسی حقوقی در اختیار معاون حقوقی رییس جمهور قرار می‌دهد تا نظرات خویش را کتباً ظرف یک هفته به دفتر هیات دولت ارسال نماید. پیشنهاد مذکور همراه با نظر معاون حقوقی رییس جمهور به کمیسیون مربوط ارجاع و به ترتیب وصول و حداکثر ظرف ۲۰ روز مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

ب. - موضوعات فوری پس از ملاحظه و دستور معاون اول در خصوص تعیین فوریت، از طریق دفتر هیات دولت همزمان، برای معاونت حقوقی و امور مجلس ریاست جمهوری و کمیسیون مربوط ارسال می‌شود. معاونت حقوقی و امور مجلس، نظر خود را ظرف ۴۸ ساعت به کمیسیون مربوط میفرستد و کمیسیون پس از دریافت نظر معاونت مذکور حداکثر ظرف یک هفته به ترتیب وصول پیشنهادها، آن‌ها را مورد رسیدگی قرار می‌دهد.

ج. - موضوعات دو فوریتی پس از ملاحظه معاون اول و دستور وی مبنی بر تائید دو فوریتی بودن آن از طریق دفتر هیات دولت، حتی الامکان ۲۴ ساعت قبل از تشکیل جلسۀ هیات وزیران در اختیار رئیس کمیسیون مربوط و معاون حقوقی و امور مجلس رئیس جمهور قرار می‌گیرد تا به هنگام طرح پیشنهاد در اولین جلسۀ هیات وزیران، نظرات خود را مطرح نمایند.

د. - پیشنهاد آنی، با تشخیص رئیس جلسه هیات دولت در هنگام تشکیل هر یک از جلسات قابل طرح است.

معاون اول رابط مصوبات کمیسیون‌های دولت و رییس جمهور

در ماده ۲۵ آئین نامه داخلی هیات دولت نقش معاون اول رئیس جمهور را به عنوان رابط کمیسیون‌های دولت با رئیس جمهور عنوان کرده است. در این ماده آمده است: نتیجه بررسی کمیسیون‌ها به ترتیب وصول به دفتر هیات دولت و با تفکیک نوع دو فوریتی، فوری، عادی در دستور هیات وزیران قرار می‌گیرد. در صورتی که کمیسیون‌ها مطابق اصل ۱۳۸ اجازه تصویب داشته باشند، متن مصوب از طریق معاون اول به تائید رئیس جمهور می‌رسد تا پس از تأیید جهت ابلاغ به دفتر هیات دولت فرستاده شود.

معاون اول و نظارت بر دستور جلسات دولت

در ماده ۲۷ آئین نامه هیات دولت آمده است: دفتر هیات دولت، دستور جلسات هیات دولت را طبق نظر معاون اول بصورت هفتگی تنظیم می‌کند و دستور هفتۀ بعد را حداکثر در پنجشنبه هفتۀ قبل از آن به اطلاع اعضاء هیات دولت می‌رساند. گزارش‌ها و مسائلی که به نظر وزراء و معاونان رئیس جمهور لازم است در هیات وزیران طرح شود به اطلاع رئیس جمهور یا معاون اول می‌رسد تا در صورت تائید در موقع مناسب در جلسه مطرح گردد.

همچنین طبق اصل۱۳۱ قانون اساسی در صورت فوت، عزل، استعفا، غیبت یا بیماری بیش از دو ماه رییس جمهور و یا در موردی که مدت ریاست جمهوری پایان یافته و رییس جمهور جدید بر اثر موانعی هنوز انتخاب نشده و یا امور دیگری از این قبیل، معاون اول رییس جمهور با موافقت رهبری اختیارات و مسئولیت های وی را بر عهده می‌گیرد.

۳- روایت اشتباه جهانگیری

در حالی که جهانگیری از کم بودن اختیارتش برای تغییر مسئول دفتر خود در جمع فعالان اقتصادی سخن گفت و سپس احیای معاونت اقتصادی رئیس جمهور را دلیلی بر کاهش اختیارات خود عنوان کرد، اما با بررسی اظهارات رئیس جمهور در تشریح وظایف معاون اقتصادی رئیس جمهور می‌توان دریافت که هیچگاه مسئولیت معاون اقتصادی رئیس جمهور نمی‌تواند منافی مسئولیت‌های اسحاق جهانگیری باشد. روحانی در نخستین گفتگوی تلویزیونی خود در دولت دوازدهم که در ۷ شهریور ۹۶ در پاسخ به این سوال که معاونت اقتصادی که مجدداً احیاء شده است، در دولت دوازدهم چه وظیفه مشخصی دارد؟، تصریح کرد: «یکسری وظایف اقتصادی است که رییس جمهور به آن واگذار می‌کند. برخی از موارد اقتصادی هست که یک نفر باید آن را هماهنگ و پیگیری کند، این کار توسط معاون اقتصادی رییس جمهور انجام می‌شود و موارد خاص را رییس جمهور به معاونت اقتصادی ارجاع می‌دهد.»

این اظهارات به خوبی نشان می‌دهد که با مسئولیت‌های جهانگیری در حوزه اقتصاد منافاتی ندارد و وی در دولت دوازدهم هم همان مسئولیت‌های دوره قبل را بر عهده دارد. از سوی دیگر نیز در هر صورت بنا بر قانون و اظهارات مسئول دفتر رئیس جمهور مسئول هماهنگی معاونت‌ها و وزرا با معاون اول رئیس جمهور است.

۴- تکذیب کاهش اختیارات جهانگیری توسط دولت

علاوه بر اینکه با مروری بر مسئولیت‌های اسحاق جهانگیری و واکاوی جایگاه حقوقی معاون اول رئیس جمهور به وضوح می‌توان دریافت که اختیارات اسحاق جهانگیری کاهش نداشته است، با این حال محمود واعظی رئیس دفتر رییس جمهور نیز کاهش اختیارات اسحاق جهانگیری در دولت را تکذیب کرد و گفت: جهانگیری هم در دولت یازدهم و هم در دولت دوازدهم نقش پررنگی داشته اند. ایشان نفر دوم دولت هست و وظیفه وزراء و هم اعضای دولت هماهنگی با اوست.

منبع: فردا

کلیدواژه: اسحاق جهانگیری دولت دوازدهم کابینه روحانی اقتصاد دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۵۲۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز خلیج فارس نماد استقلال، هویت ملی و استکبار ستیزی ملت ایران است

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، دکتر سید محمد حسینی در اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی و فرهنگی هنری خلیج فارس که در آن استاندار، نماینده ولی فقیه در استان، دریادار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران و جمعی از فرهیختگان، هنرمندان، مدیران و اساتید حضور داشتند با اشاره به اهمیت این جشنواره اظهارداشت: در دولت دهم بعد از بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت مظلومیت زدایی از چهره فرهنگ، قرار شد در سفرهای استانی دور سوم علاوه بر تشکیل هیات دولت، کارگروه فرهنگ و هنر نیز در هر استان برگزار شود شود تا متناسب با ظرفیت‌های هر استان، برنامه‌ها و رویدادهای فرهنگی در نظرگرفته و اجرایی شود و بر این اساس برگزاری جشنواره خلیج فارس بر عهده  استان هرمزگان گذاشته شد که الحمدلله هرساله برگزار می شود و امیدواریم ابعاد جهانی بیشتری پیدا کرده و ایرانیان خارج از کشور از در هر کجای دنیا بتوانند با دبیرخانه جشنواره ارتباط برقرار کنند و آثار هنری خود را ارسال نمایند.

معاون رئیس جمهور درباره اهمیت خلیج فارس گفت: نظریه پردازان و سیاستمداران از قدیم الایام خلیج فارس را به خاطر برخورداری از منابع غنی انرژی، منطقه به اصطلاح «هارتلند» معرفی کرده اند که تسلط بر آن به معنای فرمانروایی بر جهان است لذا از دلایل مهمی که پرتغالی‌ها قرن‌ها قبل و در یک قرن اخیر تلاش کردند بر خلیج فارس سلطه داشته باشند به خاطر اهمیت خاص این منطقه است، حتی جنگ‌های اول و دوم خلیج فارس و لشکرکشی آمریکا به کشورهای منطقه بی ارتباط با خلیج فارس نبود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه هیچ شک و شبهه‌ای در نام خلیج فارس وجود ندارد و مسئله ای کاملاً بدیهی و روشن است اظهار داشت:  از آنجا که عده‌ای این امر بدیهی را انکار، تحریف و اسامی جعلی به کار می‌برند ناچار باید برخی شواهد و قرائن تاریخی یادآوری شود تا آنان نتوانند به راحتی اهداف خود را به نسل جوان القا کنند.

 دکتر حسینی گفت: مورخانی مانند طبری، مسعودی و یعقوبی در کتب خطی خود صراحتاً تاکید کردند که نواحی خلیج فارس در دوره پیش از اسلام متعلق به ایران بوده است و در آثار برخی مولفان و اندیشمندان غربی آمده است که ملل و طوایف بسیاری بر حوزه خلیج فارس فرمانروایی کردند ولی روزگارشان سپری و منقرض شدند و ایرانی‌ها هستند که با هوش و درایت بالای خود همچنان پابرجا مانده اند و حاکمیت خود را بر منطقه حفظ کرده اند. همچنین تاریخ نگار انگلیسی گفته است هیچ آبراهی در دنیا برای جغرافیادانان و پژوهشگران اهمیتی بیشتر از خلیج فارس نداشته و این آبراه از هزاران سال پیش ایرانی بوده است و یا یک استاد عضو جامعه جغرافیای پرتغال اعلام کرده که در نقشه‌هایی که از سال ۱۵۰۱ میلادی وجود دارد تاکید بر این بوده که نام این منطقه، خلیج فارس است.

 معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: پرتغالی‌ها ۱۱۷ سال بر سواحل جنوبی ایران تسلط داشتند اما در نهایت امام قلی خان با یارانش آنها را اخراج کردند به همین مناسبت در دولت دهم پیشنهاد شد، روز ۱۰ اردیبهشت، روز خلیج فارس نامگذاری شد و و امروز ضرورت دارد وقایع تاریخی و هویت ملی ایرانی، اسلامی را به نسل جوان معرفی کنیم تا دیگران با توسل به تحریف و جعل اسامی نتوانند در وقایع تاریخی، خدشه ایجاد کنند.

معاون رئیس جمهور در ادامه خواستار ارتقای سطح جشنواره خلیج فارس شد و گفت: این جشنواره باید در ابعاد بین‌المللی مورد توجه قرار بگیرد و فرصتی فراهم سازد تا ایرانیان خارج از کشور نیز با آن ارتباط برقرار کنند. باید تلاش کنیم تا هویت، زبان و فرهنگ ایرانیان در سراسر جهان حفظ و تقویت شود و در این راستا دولت سیزدهم اقداماتی را آغاز کرده است و مصمم است لوایحی را تدوین و به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد.

معاون رئیس جمهور در ادامه استفاده از ظرفیت دریا برای درآمدزایی و ایجاد فرصت‌های شغلی را حائز اهمیت دانست و گفت: چندی پیش رهبر فرزانه انقلاب اسلامی سیاست‌های کلی اقتصاد دریا پایه را ابلاغ کردند و بلافاصله  در دولت مورد بررسی قرار گرفت. امروز قوای سه گانه و همه نهادها، باید دست به دست هم داده  و برای استفاده از ظرفیت‌های بیکران دریا اقدامات عملی انجام دهند

دکتر حسینی گفت: در صد سال گذشته  از نفت برای تامین درآمدهای کشور استفاده شده است و سایر ظرفیت‌ها از جمله معادن و دریا استفاده چندانی به عمل نیامده است و این  دولت مصمم است برای فعال کردن همه ظرفیت های کشور، اقدامات جدی انجام دهد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات امام راحل مبنی بر اینکه خون بر شمشیر پیروز است اظهار داشت: امروز ثمره خون شهیدان مظلوم غزه در تجمعات دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آمریکا تجلی یافته است و موجب رسوایی بیش از پیش نظام سرمایه‌داری شده است. مدعیان آزادی بیان که کوچک‌ترین اتفاقی در کشورمان را با سوء استفاده از عناوینی مانند نقض حقوق بشر مورد هجمه قرار می‌دهند امروز اعتراض مسالمت آمیز دانشجویان و اساتید دانشگاه خود در محکومیت نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه را با وحشیانه‌ترین شیوه‌ها سرکوب می‌کنند.

در این مراسم دریادار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با قدردانی از ابتکار دکتر حسینی در ۱۴ سال پیش در خصوص تشکیل جشنواره ملی خلیج فارس اظهار داشت: خلیج فارس و ۱۰ اردیبهشت افتخاری برای همه ایرانیان است و بیگانگان هیچ جایگاهی در این منطقه ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان نیز در سخنانی با اشاره به روایات و احادیثی از کلام نورانی پیامبر گرامی اسلام در خصوص نام خلیج فارس و بحر فارس تاکید کرد: ملت ایران در مقابل هرگونه تحریفی درباره نام خلیج فارس کوتاه نمی‌آید.

در پایان مراسم استاندار هرمزگان و نماینده ولی فقیه به پاس قدردانی از ابتکار دکتر حسینی در دوره وزارت ارشاد در تشکیل جشنواره هنری فرهنگی خلیج فارس لوح  سپاس به ایشان اهدا کردند.

 در این مراسم همچنین چندین گروه هنری، سرود و موسیقی محلی با مضمون خلیج فارس اجرا کردند.

 همچنین با حضور دکتر حسینی از  فیلمنامه‌های برتر تجلیل و از کتاب پدروتیشیرا و رمان‌ نه مه های دریا رونمایی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معاون پارلمانی رئیسی: از مجلس آینده انتظار داریم همکاری خوبی با دولت داشته باشد؛ البته ما از مجلس فعلی هم راضی هستیم
  • حکم رییس دانشگاه تهران برای همسر و معاون رییس جمهور
  • اولین جلسه هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم برگزار شد + اسامی اعضا
  • اولین جلسه هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی برگزار شد + اسامی اعضا
  • معاون رئیسی: از مجلس فعلی راضی هستیم اما... /در بودجه اختلافاتی بین دو قوه وجود داشت
  • دهقانی از طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس‌جمهور خبر داد
  • دهقانی از طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور خبر داد
  • طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور
  • پخش زنده| نشست وزرا و معاونان رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه دولت
  • روز خلیج فارس نماد استقلال، هویت ملی و استکبار ستیزی ملت ایران است