Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-04@08:26:09 GMT

سرفه کردن راهی مهم برای پاک نگه داشتن گلو

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۵۳۴۸۴

سرفه کردن راهی مهم برای پاک نگه داشتن گلو

رکنا: سرفه کردن راهی مهم برای پاک نگه داشتن گلو است و سرفه های مکرر مفید به نظر می رسند مگر اینکه این سرفه ها دائمی و غیر قابل تحمل شوند.

در برخی موارد وقتی محرکی مانند اسید معده، عطر، اسپری یا حتی غذایی تند موجب تحریک اعصاب دستگاه تنفسی شوند، سرفه شروع می‌شود که در این باره سرفه‌های مکرر موجب احساس خستگی و گاهی عصبانیت به ویژه در کودکان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 یک پزشک متخصص بر ضرورت تشخیص و درمان به موقع سرفه‌های مکرر افراد و بویژه کودکان تاکید کرد.

دکتر احمد رضا یعقوبی در مورد سرفه‌های مکرر و اهمیت تشخیص و درمان به موقع آن عنوان کرد: سرفه وسیله‌ای است که بدن از آن برای خارج کردن مواد خارجی و خلط از ریه و باز شدن مسیر هوایی استفاده می‌کند.

این پزشک متخصص افزود: در واقع سرفه کردن راهی مهم برای پاک نگه داشتن گلو، حلق و راه‌های انتقال هوا است. با این وجود سرفه زیاد می‌تواند نشان دهنده بیماری باشد.

وی تصریح کرد: سرفه زیاد فقط یک علامت بوده و بخودی خود یک بیماری محسوب نمی‌شود. در این خصوص سرفه‌های مکرر آزار دهنده است و آرامش و خواب را از میان می‌برد و وضعیت جسمی را با مشکل مواجه می‌کند. البته سرفه‌های گاه به گاه مشکلی ندارد و طبیعی است؛ اما سرفه‌ای که مدتی طولانی ادامه یابد، نشانه مشکل دیگری است که باید آن را برطرف کرد.

وی خاطرنشان کرد: در برخی موارد وقتی محرکی مانند اسید معده، عطر، اسپری یا حتی غذایی تند موجب تحریک اعصاب دستگاه تنفسی شوند، سرفه شروع می‌شود که در این باره سرفه‌های مکرر موجب احساس خستگی و گاهی عصبانیت به ویژه در کودکان می‌شود.

این پزشک متخصص بیان کرد: آبریزش و ترشحات بینی، آسم، بیماری ریفلاکس معده، عفونت دستگاه تنفسی، داروهای فشار خون، برونشیت مزمن و سرطان ریه از جمله دلایلی هستند که ممکن است این مشکل را به وجود آورند و موجب سرفه‌های مکرر شود.

وی در مورد دیگر علل سرفه‌های مکرر گفت:سرفه‌های تحریکی و مکرر درخانواده ، ممکن است به علت گازهای ناشی از سوخت گاز یا گرد وغبار باشد. موارد مشابه ناشی از نشتی گاز بخاری، شکستگی واحتمالا نشتی گرد و غبار از جارو برقی و هوای آلوده می‌تواند در سرفه‌های مکرر تاثیرگذار باشد.

این پزشک متخصص عنوان کرد: متاسفانه یکی از علل سرماخوردگی کودکان و در نتیجه سرفه‌های مکرر آن‌ها نیز پوشاندن زیاد لباس است. کودکانی که با لباس‌های زیاد عرق می‌کنند، در محیط باز سرما می‌خورند. از این رو نباید کودکان را زیاد پوشاند.

وی گفت:همچنین استنشاق هوای سرد برای کودکان مبتلا به آسم و حساسیت ریوی نیز مضر است. اینکه برخی از خانواده‌ها بدون دلیل از بخور سرد استفاده می‌کنند، اصلا توصیه نمی‌شود؛ به ویژه در موارد مشکوک به آسم، گاهی بخور سبب تشدید سرفه‌ها می‌شود.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

معلم منحرف به دانش آموزان کارهای مستهجن یاد می داد! +عکس اعدام 3 تبهکار در میدان 7 تیر یاسوج + عکس و جزئیات بعد از خطبه عقد فهمیدم در 22 سالگی زن پنجم محسن شدم ! اعتراف هولناک پسر 13 ساله به قتل امیر عباس 5 ساله در مشهد / جسد لخت پیدا شد ! مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا زمان واریز یارانه دی 97 مشخص شد افشاگری درباره روحانی خلع لباس شده در قم/ از التماس دعا خواستن برای داعش تا رد درخواست مناظره + فیلم دستگیری فوتبالیست قرمزپوش بخاطر کلاهبرداری از 2 هم بازی! لحظه عذرخواهی شهرداری کرمان از 2 گل فروش پس از شکنجه زشت!+ عکس و فیلم تصاویر پدر خوانده و 30 نوچه تبهکار بین المللی / آن ها گرجستان را به هم ریخته بودند +عکس حادثه خونین برای اتوبوس دانشگاه فنی مهندسی بوئین زهرا +عکس جست و جوی 13 ساله زن تهرانی برای یافتن پسرش نتیجه داد / صادق را 3 ملیون تومان فروخته بودند !+ عکس 2 همکلاسی بعد از 57 سال بهم رسیدند+ عکس زندگی زالوی زنده در گلوی یک زن/همه وحشت کردند+عکس باورنکردنی انتشار اسامی و جزئیات اعدام صبح امروز 3 دزد مسلح در یاسوج + عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: پزشک سرطان سرماخوردگی پزشک متخصص فشار خون تند لباس بینی عکس مرد پسر دختر فیلم من فضای مجازی تصاویر ازدواج پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۵۳۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساحلی‌بازان والیبالیست ایران راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون والیبال، رقابت‌های والیبال ساحلی قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا با حضور ۳۲ تیم از روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت آغاز شد و به مدت چهار روز (۱۶ اردیبهشت) در روی‌اِت کشور تایلند ادامه دارد.

تیم ملی والیبال ساحلی ایران یک (حبیب اکبرزاده – امیرعلی قلعه نوی) با شکست دو بر صفر هنگ کنگ دو (وونگ هویی یو – لی هویفونگ) به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت.

ساحلی‌بازان با امتیازات ۲۱ بر ۹ و ۲۱ بر ۱۹ به پیروزی رسیدند تا در دیدار بعد به مصاف نیوزلند دو (پاچئو داوی – وستی توماس) روند. تیم ملی ایران در صورت شکست نیوزلند به جمع چهار تیم برتر راه خواهد یافت.

حبیب اکبرزاده – امیرعلی قلعه نوی در مرحله مقدماتی در گروه C قرار داشتند و ویتنام یک(انگوین هووآنگ لانگ – دان چان سامای)، استرالیا دو(بنت فینلی – فجس آدام) و تایلند سه (اوتای جائنگ – وانسون گوئن) را شکست دادند و به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعد شدند.

نادر انصاری ناظر داوری مسابقات قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا است و عبدالرئوف بستگانی به عنوان سرمربی، مرتضی احمدی پوربندری (مربی)، محمد رمضانی (سرپرست) و اکبر مسیبی به عنوان داور همراه، ملی‌پوشان را در این رقابت‌ها همراهی می‌کنند.

کد خبر 6096171

دیگر خبرها

  • ساحلی‌بازان والیبالیست ایران راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند
  • سومین ناو هواپیما‌بر چین با آخرین فناوری راهی دریا شد
  • «هفت» از امشب راهی آنتن تلویزیون می‌شود + ساعت پخش
  • افتتاح آسفالت جاده بین راهی مزارع از گلزار شهدای گمنام شهرآباد
  • انحراف مینی بوس در اتوبان پیامبر اعظم(ص) ۸ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • ۶۲۲ کاروان از سراسر کشور راهی سرزمین وحی می شوند
  • انحراف مینی بوس در تبریز هشت نفر را راهی بیمارستان کرد
  • ۵ دمنوشی که برای درمان سرماخوردگی معجزه می‌کند
  • استاندار مازندران: به زیرساخت‌های مساجد بین‌راهی رسیدگی شود
  • باند دوم جاده امیدیه تا سه‌راهی آغاجاری از سوی نفت و گاز آغاجاری تکمیل می‌شود