Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سعیدی گفت: دشمنان انقلاب اسلامی در سال ۱۳۹۷ به اهدافشان که تضعیف جمهوری اسلامی و محدود کردن نفوذ و قدرت منطقه ای ایران بود نرسیدند لذا همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ممکن است در سال ۱۳۹۸ دست به فتنه انگیزی جدیدی بزنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، اولین همایش مدیران ارشد روحانی نیروهای مسلح با حضور روحانیونی از ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به میزبانی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این همایش یک روزه که با هدف انتقال سیاست های کلی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا، ارائه خلاقیتها و ابتکارات روحانیون نیروهای مسلح، تبادل اطلاعات بین آنها، هم افزایی بین روحانیون نیروهای مسلح و تبیین دستآوردهای انقلاب اسلامی برگزار شد.

 

حجت الاسلام «سعیدی» طی سخنانی به تحلیل شرایط سیاسی روز پرداخت و گفت: دشمنان انقلاب اسلامی در سال 1397 به اهدافشان در رابطه با تضعیف جمهوری اسلامی و محدود کردن نفوذ و قدرت منطقه ای ایران نرسیدند لذا همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ممکن است در سال 1398 دست به فتنه انگیزی جدیدی بزنند.

 

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا تضعیف و خنثی سازی نیروهای به زعم آمریکا بی ثبات ساز جهانی، همراه کردن دیگر قدرت های جهان مانند چین و روسیه با اهداف خودشان و کمک به رام کردن نیروهای به قول خودشان واگرا را از جمله اهداف آمریکا برای تسلط بر منطقه مهم و راهبردی غرب آسیا دانست و گفت: استراتژیست های آمریکا معتقد هستند اگر آمریکا تا سال 2025 به این اهداف خودش نرسد شاهد افول امپراطوریش خواهد بود.

 

حجت الاسلام سعیدی راهکارهای روسای جمهور آمریکا در سنوات گذشته برای رسیدن به اهداف سلطه جویانه این کشور را متفاوت دانست و گفت: بوش، راهبرد حضور نظامی در منطقه با هدف مهار قدرت ایران، اوباما بکارگیری قدرت هوشمند در مهار، تضعیف و در نهایت از بین بردن قدرت ایران با استفاده از ابزار حذف قدرت هسته ای، نفی قدرت منطقه ای و عدم حمایت از حزب الله و حماس و ترامپ نیز عناصر قدرت در ایران که انسجام ملی، قدرت منطقه ای، عمق راهبردی، قدرت دفاعی و قدرت انرژی ما است را هدف قرار داده  و در زمینه تضعیف آنها کار کرده و می کنند.

 

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در ادامه، نعمت رهبری هوشمند و با تدبیر، حضور به موقع مردم در جاهایی که نیاز به حضور آنها بوده مانند حماسه نهم دی سال 1388، جوهره انقلابی ارکان نظام، ظرفیت های آفندی و پدافنی بسیار قوی ایران اسلامی، تجربه دفاع مقدس و نیروهای مسلح مکتبی و نیز در اختیار داشتن بخش مهمی از انرژی مورد نیاز دنیا را؛ از ارکان و عناصر مهم شکل دهنده قدرت راهبردی ایران اسلام دانست و گفت این موارد مانع از دستیابی آمریکا به اهدافش شده است.

 

وی در ادامه، فتنه را به دو نوع سخت و نرم تقسیم کرد و گفت: فتنه نیز مانند جنگ به دو شکل سخت و نرم تقسیم می شود که دشمن در فتنه نرم عقاید انسانها را تحت تأثیر قرار می دهد و منجر به فتنه سخت که درگیری فیزیکی و حضور در میدان تهاجم علیه نظام است می شود مانند آنچه در جریان انتخابات سال 1388 اتفاق افتاد.

 

حجت الاسلام سعیدی یکی از اهداف و راهکارهای مهم آمریکا و ایادی اش در به زانو درآوردن ایران اسلامی را همسو کردن اهداف مهاجمان خارجی با برخی جریان های غرب گرای داخلی دانست و گفت: دشمن می خواهد اهداف آنها را که تغییر نظام مقدس جمهوری اسلامی است همسو بنماید. مانند جریان فتنه 88 که دشمن خارجی از بیرون فتنه و آشوب های داخلی را حمایت می کرد و بعضی از عناصر داخلی هیچگاه آن را محکوم نکردند.

 

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا افزود: آمریکا با بحرانی جلوه دادن شرایط کشور به دنبال تغییر ضرورت های کشور است و در نظر دارد ضرورت سازی کرده و اولویت های کشور را آنطور که خود می خواهد به مردم ما القا نماید که البته و با تأسف در این زمینه در بین برخی مسئولین ما انفعال دیده می شود در حالی که باید با شجاعت و صراحت مردم را نسبت به اولویت های اصلی نظام و انقلاب هوشیار کرد.

 

وی در ادامه سخنانش به اولویتها و ظرفیت های نیروهای مسلح در هوشیاری و آگاه ساختن کارکنان و خانواده های آنها نسبت به اولویت های نظام اشاره کرد و گفت: یکی از ظرفیت های منحصر به فردی که در اختیار نیروهای مسلح است حضور جوانان این کشور برای گذراندن دوران خدمت نظام وظیفه می باشد به نحوی که از اول انقلاب تاکنون بیش از 15 میلیون نفر جوان به نیروهای مسلح آمده و خدمت سربازی خود را گذرانده اند و این فرصت بسیار خوبی برای تببین اهداف انقلاب، ضرورت های آن و اهداف دشمن است. همچنین کارکنان و خانواده های آنها نیز ظرفیت بسیار مهم دیگری هستند که باید وفاداری آنها را به نظام، انقلاب و ولایت هر روز بیشتر از قبل بنماییم.

 

حجت الاسلام سعیدی در انتهای سخنانش روحانیون نیروهای مسلح را به کسب مقبولیت و محبوبیت با رفتار پدرانه و عاطفی با زیر مجموعه و یکانی که در آن خدمت می کنند، دقت در نظارتها، انصاف در قضاوتها، توجه به درخواست کارکنانی که دسترسی به فرمانده مجموعه ندارند بویژه کارکنان وظیفه، توجه به آبروی افراد که مهم‌ترین داشته یک فرد مومن است، پرهیز از تجمل گرایی، شناسایی نیروهای نخبه و معرفی آنها به مجموعه جهت استفاده از توانمندی این افراد و توجه به اولویت های مد نظر فرمانده معظم کل قوا (مد ظله العالی) و توجه به شاخص های اثر بخش در گزارش های اِشراف فرماندهی  توصیه کرد./

 

 

 

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیرجند روز پرستار نماز جمعه دبیرخانه مساجد خراسان جنوبی ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی جنوب کرمان شیراز خبرگزاری شبستان فرمانده کل ارتش مراسم ترحیم والده دشمنان فتنه ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۵۳۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی توان دفاع از خود را هم ندارد

ایسنا/کرمانشاه یک فعال سیاسی اجتماعی، گفت: زمانی رژیم صهیونیستی تامین‌کننده منافع آمریکا و غرب در منطقه بود، اما امروز این رژیم توان دفاع از خود را هم ندارد.

جهانبخش زنگنه تبار در نشست بصیرتی جهادتبیین با عنوان آخرین تحولات منطقه غرب آسیا با محوریت جمهوری اسلامی ایران که با حضور جمعی از مدیران و کارکنان جهاد کشاورزی کرمانشاه برگزار شد، عملیات طوفان الاقصی را پاسخ به ۷۵ سال ظلم، تجاوز، آوارگی و کشتار مردم مظلوم فلسطین دانست و گفت: این عملیات هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را درهم شکست و آبروی این رژیم جعلی را برای همیشه برد.

 وی به تحلیل عملیات افتخارآمیز وعده صادق و دستاوردهای آن پرداخت و گفت: اخلاقی بودن، شجاعانه بودن، تمام توان رژیم صهیونیستی و همپیمانان او را به مبارزه طلبیدن، تحمیل اراده ملت بزرگ ایران و نظام اسلامی بر دشمن، پاسخ پشیمان‌کننده، عقب نشینی رژیم صهیونیستی و آمریکا در پاسخ دادن به این عملیات سهمگین و ناامید کردن کشورهایی که روزی به استقرار پایگاه‌های نظامی آمریکا در کشورشان می‌بالیدند، بخشی از مشخصات و دستاوردهای این عملیات بود.

 زنگنه تبار گفت: زمانی رژیم صهیونیستی تامین کننده منافع آمریکا و غرب در منطقه بود، اما امروز این رژیم توان دفاع از خود را هم ندارد و هزینه‌های حمایت از این رژیم غاصب از نظر اقتصادی، امنیتی، نظامی و حیثیتی آنقدر برای غرب بالا رفته که بهتر است آمریکا و انگلیس به فکر جمع‌آوری و انتقال این رژیم جعلی به جای دیگری باشند.

این پژوهشگر مسائل سیاسی با بیان اینکه وضعیت منطقه غرب آسیا برای حضور رژیم صهیونیستی، قرمز است، افزود: اگر حکام آمریکا  سالانه میلیاردها دلار به حساب رژیم صهیونیستی واریز کنند، سرویس‌های جاسوسی خود را برای حمایت از آن بکار گیرند، رسانه‌های خود  را برای پوشش عملکرد ننگین آن فعال کنند و ماهی یک بار به آنجا سفر کنند، نتیجه نخواهد داشت و عمر فرزند نامشروع آنها رو به پایان است.

 زنگنه تبار همچنین به توطئه‌های ۴۵ ساله اخیر دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: زمانی که انقلاب اسلامی یک نهال نوپا بود، توطئه‌های آمریکا و همپیمانان او نتوانست آن را از پای درآورد و امروز که آن نهال نوپا به درخت تنومندی تبدیل شده، توطئه‌های دشمنان در مقابل آن نسیمی بیش به حساب نمی‌آید.

 زنگنه تبار گفت: برخلاف آنچه که دشمنان می‌گویند، جمهوری اسلامی به دنبال کشورگشایی، تشکیل امپراتوری و صدور تسلیحات به دنیا نبوده است، اما آنچه که از صدور انقلاب اسلامی مد نظر امامین انقلاب بود، در دنیا اتفاق افتاده و می‌توان گفت امروز تمام دنیا پیام این انقلاب الهی را دریافت کرده و تحت تاثیر آن قرار گرفته‌اند.

 وی گفت: تشکیل تمدن اسلامی و زمینه سازی برای ظهور منجی عالم بشریت مهمترین اهداف نظام اسلامی است که به کوری چشم دشمنان، محقق خواهد شد و کسی نمی‌تواند مانع آن شود.

زنگنه تبار با بیان اینکه امروز دوستان و دشمنان یکصدا می‌گویند که قدرت اول و تعیین کننده در منطقه غرب آسیا جمهوری اسلامی ایران است، گفت: در مقابل قدرت آمریکا در منطقه رو به افول است. در گذشته اگر ناو آمریکایی از مبدا به سمت منطقه غرب آسیا حرکت می‌کرد کشورهای منطقه دچار اضطراب می‌شدند، اما امروز همان ناو و کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی توسط حوثی‌های قهرمان مورد هدف قرار می‌گیرند و غرق می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • ایران در عملیات «وعده صادق» سیلی دردناکی به اسراییل زد
  • هویت پوشالی صهیونیست‌ها در مقابل ایمان و قدرت موشکی ایران فروریخت
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • واکنش ایران به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • رژیم صهیونیستی توان دفاع از خود را هم ندارد
  • عملیات «وعده صادق» گوشه‌ای از اقتدار نیروهای مسلح کشور بود
  • حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است
  • دادستانی انتظامی قضات جوان، مومن و متعهد را به جامعه معرفی می کند