Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-05@15:55:51 GMT

وجود 11 میلیون جوان در سن ازدواج

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۵۳۷۴۵

صراط:

علیرضا رئیسی در کارگاه آموزشی مدیران سلامت جمعیت، خانواده و مدارس در بوشهر افزود: با انجام برنامه‌های منسجم، ایران ازجمله کشورهای برجسته در حوزه مراقبت‌های بهداشتی اولیه است.

رئیسی با اشاره به توسعه و تقویت برنامه‌های مراقبت‌های بهداشتی اولیه و سلامت خانواده در کشور خاطرنشان کرد: یکی از مباحث اصلی وزارت بهداشت، سیاست‌های جمعیتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری است که موظف هستیم در این ارتباط، برنامه‌های لازم را دقیق پیش ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: با توجه به محدودیت منابع و رایگان بودن خدمات بهداشتی ارائه هرگونه خدمت اضافی به معنی بهبود کیفیت نیست بلکه باعث ترویج فرهنگ غلط ارائه خدمات غیر ضروری است.

معاون بهداشت وزیر بهداشت افزود: در حال حاضر ۱۱.۴ میلیون جوان معادل پنج میلیون زوج در سن ازدواج در کشور وجود دارد که باید زمینه ازدواج این افراد فراهم شود.

وی با تاکید بر سلامت جمعیت افزود: قبل از سال ۱۳۹۰ میانگین سنی ۶ درصد مادران باردار کشور بالای ۳۵ سال بود که امروز با اجرای برنامه‌های مختلف طول سلامت باروی افزایش یافته است.

رئیسی تصریح کرد: هرچند سن مناسب بارداری قبل از ۳۵ تشخیص داده شده است، با این وجود بارداری بعد از این سن، هیچ منعی ندارد و تنها نیازمند مراقبت‌های ویژه ‌تری است که با تقویت و ارائه خدمات ویژه امروز، بارداری در این گروه سنی به ۱۹ درصد افزایش ‌یافته است.

وی درخصوص شاخص سلامت مادران افزود: امروز بیش از ۴۰۰ بیمارستان کشور مجهز به اتاق زایمان هستند و رایگان کردن زایمان طبیعی در کشور ازجمله سیاست‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

معاون وزیر بهداشت اضافه کرد: توجه به زوج‌های نابارور و ارائه تسهیلات، توسعه مراکز ناباروری، آموزش و تشویق زوج‌هایی که تنها یک فرزند دارند به فرزندآوری، حذف برنامه تنظیم خانواده، افزایش سن امید به زندگی از ۵۵ به ۸۰ سال، تدوین سند ملی سالمندان از جمله برنامه‌های مهم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

رئیسی گفت: در زمان حاضر، سن ازدواج خانم‌ها نسبت به یک دهه قبل چهار سال افزایش‌یافته و فاصله ازدواج تا تولد اولین فرزند ۴.۲ سال افزایش یافته است.

وی با تاکید بر ضرورت تامین سلامت جمعیت، گفت: در اول انقلاب، شاخص مرگ و میر مادران ۲۷۴ مرگ در صد از هزار تولد زنده بود که امروز با برنامه‌ریزی‌های انجام ‌شده این آمار به ۱۸.۸ مرگ رسیده است.

رئیسی درباره شاخص مرگ و میر زیر پنج سال بیان کرد: این آمار از ۱۵۰ مورد در هزار تولد زنده با کاهش ۱۰ برابری به زیر ۱۵ مورد رسیده است و یکی از مهمترین علت‌های این مرگ‌ و میر حوادث ترافیکی تشخیص داده‌ شده است.

وی افزود: همچنین شاخص مرگ و میر کودکان زیر یک سال از ۱۱۰ به ۱۳ تا ۱۴ مورد در هزار تولد زنده و شاخص مرگ نوزادان از بالای ۴۵ به کمتر از ۹ مورد رسیده است که این بیانگر اهمیت خدمات نظام پیشگیری است.

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: در برخی از حوزه‌های بهداشتی باید مدل کار تغییر داده شود و حضور موثرتری داشته باشیم.

رئیسی خاطرنشان کرد: بررسی علت‌های مرگ و میر مادران، حضور پزشکان مقیم و متخصصان زنان مقیم در بیمارستان‌ها، تربیت متخصصان زنان، توسعه تخت‌های ویژه نوزادان از جمله برنامه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

وی در پایان گفت: مدیران سلامت، آینده کشور را در این بخش راهبری می‌کنند و تلاش می‌شود در این نشست‌ها اولویت‌های بهداشتی و مدیریت سلامت خانواده ارائه شود.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: ازدواج مجرد جمعیت صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۵۳۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی برگزار شد

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج جلسه آموزشی با موضوع ازدواج، عشق، سواد عاطفی و انتخاب برگزار شد.

در جلسه موضوعاتی از جمله معیارهای مناسب ازدواج، ازدواج موفق و عوامل موثر بر انتخاب صحیح ازدواج با هدف آشنایی دانشجویان، همچنین افزایش سطح آگاهی دانشجویان در زمینه برنامه خودمراقبتی و موضوعات مرتبط با سلامت، تشکیل گروه‌های همسان دانشجویی، انتقال مطالب آموزشی به دیگر دانشجویان و جلب همکاری دانشجویان در انجام فعالیت‌های بهداشتی مطرح شد.

صیادیان خواه سخنران این جلسه افزود: سن دوران دانشجویی یک سن طلایی است. اگر این فرصت از دست رفت، امکان ازدواج و ریسک‌پذیری فرد کاهش پیدا می‌کند و چالش‌ها و مشکلاتی برای این نسل پیش می‌آورد. مشکلاتی از قبیل اینکه شاید فرد ازدواج نکند یا موقعیت ازدواج نداشته باشد. بنابراین شکل‌گیری و برنامه‌ریزی ستاد ازدواج دانشگاهیان برای این بود اتفاق مازادی با همراهی دستگاه‌های دیگر که هر کدام با ارائه خدماتی کاربردی و اثرگذار پای کار این حوزه بیایند.

خبرنگار: فائزه صداقت

انتهای خبر/

کد خبر: 1229512 برچسب‌ها ازدواج و طلاق

دیگر خبرها

  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود
  • جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی برگزار شد
  • دستور رئیسی به بانک ها درباره وام ازدواج، مسکن و اشتغال
  • رئیس‌جمهور: دشمن به‌دنبال ایجاد ناامنی و موج‌سواری است / ان‌شاءالله شاهد انتخابات میان‌دوره‌ای با شکوه باشیم
  • راه کار‌های اساسی در زمینه حفظ سلامت دهان و دندان در جامعه/ برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دندان چیست؟
  • قدردانی وزیر بهداشت از تلاش ماماها برای جوان‌سازی جمعیت
  • خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده خاص کادر درمان