Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علی مالمیر روز یکشنبه در گردهمایی منبت کاران شهرستان ملایر، تاکید کرد: ما متولی صنایع دستی هستیم و به هنر دست باید بها و قیمت بدهیم.
وی افزود: بر اساس قانون حمایت از هنرمندان مصوب مجلس شورای اسلامی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می تواند مجوز راه اندازی فروشگاه های صنایع دستی صادر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مالمیر ادامه داد: ما با استفاده از ظرفیت قانونی می توانیم به فروشگاه هایی که فقط صنایع دستی تولید می کنند، نشان اعتماد بدهیم که منبت کاران می توانند از این ظرفیت استفاده کنند.
مالمیر درباره فروش تولیدکنندگان این صنعت که کمترین سود را می برند، پیشنهاد داد: اگر فضایی برای عرضه مستقیم تولیدات ایجاد و محصولاتی با ظرفیت صادراتی تولید شود، به طور قطع از نظر اقتصادی می تواند دستاورد بیشتری برای صنعتگران منبت داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه منبت کاران فقط به تولید مبل منبت نپردازند، افزود: طبق تفاهم نامه ای که با بانک ملی منعقد کرده ایم، کسانی که قصد ایجاد نمایشگاه دائمی صنایع دستی دارند اگر از منابع داخلی استفاده کنند، 9 درصد از سود را به عنوان یارانه دریافت می کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: آمادگی لازم برای حمایت از سرمایه گذارانی که در شهرهای جوکار و ملایر علاقه مند به ایجاد نمایشگاه دایمی صنایع دستی هستند، وجود دارد.
مالمیر شروع دوره های آموزش منبت ریز و سوزنی در ملایر بویژه برای جمعیت بانوان را اقدامی مثبت دانست و بیان کرد: در صورت تشکیل شورا یا کارگروه شهر ملی منبت، این کارگروه باید به صورت تخصصی به موضوع های شهر ملی منبت و بررسی موانع و مشکلات این صنعت بپردازد.
وی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون 70 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در حوزه صنایع دستی این شهرستان پرداخت شده است و طبق ظرفیت هایی که در قانون برای اعطای وام پیش بینی شده، آمادگی لازم را در این زمینه داریم.
مالمیر خاطرنشان کرد: باید آرام آرام در قالب یک برنامه توسعه ای و اصلاح این صنعت و همچنین ارتقای کیفیت و تنوع در محصول گام برداریم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: در این رابطه آمادگی دعوت از اساتید کشوری، برگزاری دوره های آموزشی، برپایی نمایشگاه های فصلی و پرورش خلاقیت ها در شهر ملی منبت را داریم.
مالمیر با بیان اینکه در قالب تشکیل تعاونی بهتر می توانیم برای واردات مواد اولیه به صورت انبوه اقدام کنیم ادامه داد: منبت کاران هسته اصلی شهر ملی منبت هستند که باید در کنار هم برای جهانی شدن این صنعت گام برداریم.
وی یادآور شد: زمانی یک رویدادی همچون شهر ملی منبت رخ می دهد، این اتفاق یک نقطه شروع و نقطع عطف است تا به این بهانه همه احساس تکلیف کنیم و با هم افزایی موجب تغییر مطلوب در آن صنعت شویم.
به گزارش ایرنا، نخستین گردهمایی منبت کاران و صنعتگران منبت ملایر با حضور فرماندار ویژه و نمایندگان ملایر به منظور بررسی موانع این صنعت برگزار و مشکلات و مطالبات این حوزه توسط نماینده منبت کاران، مطرح شد.
ملایر سال گذشته به عنوان شهر ملی منبت به ثبت رسید.
7528/2090
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها استفاده از ظرفیت صنایع دستی و گردشگری صنعت مجلس شورای اسلامی واردات جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۵۴۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ریسباف محور طرح های سرمایه گذاری گردشگری اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ به گفته مدیر کل میراث فرهنگی اصفهان، فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان اصفهان با محوریت کارخانه عظیم و تاریخی ریسباف در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نمایشگاه ایران اکسپو به سرمایه‌گذاران خارجی معرفی شد.
امیر کرم‌زاده، مجموعه تاریخی کارخانه ریسباف را یکی از مهمترین و زیباترین بنا‌های صنعتی و تاریخی کشور معرفی کرد وافزود: مقرر است این کارخانه به موزه بزرگ اصفهان تبدیل شود.
نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳ درتهران بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد تجاری به‌منظور نمایش توانمندی‌های صادراتی با بازار‌های بین‌المللی است که در این دوره از نمایشگاه، غرفه اصفهان به معرفی توانمندی‌های صادراتی استان با رویکرد و ارائه زنجیره ارزش‌های راهبردی به‌ویژه در بخش گردشگری و صنایع دستی و ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری پرداخت.
دراین رویداد همچنین بیش از ۱۰۰ فرصت سرمایه‌گذاری گردشگری به‌ویژه ۱۲ طرح برتر گردشگری در غرفه اصفهان معرفی شد.
روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان اعلام کرد: تفاهم‌نامه‌های توسعه گردشگری با ۶ استان تهران، یزد، فارس، کرمان، قم و خراسان رضوی به‌منظور تعامل و همفکری بیشتر و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های استان‌ها در این نمایشگاه منعقد شد.

دیگر خبرها

  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • تعطیلی تمام اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • معرفی ریسباف محور طرح های سرمایه گذاری گردشگری اصفهان
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • وجود بیش از یکهزار و 800 اثر تاریخی ثبت ملی شده در آذربایجا‌ن‌غربی
  • انعقاد تفاهم‌نامه مشترک حوزه گردشگری با ۶ استان در نمایشگاه ایران اکسپو
  • معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی از خانه انصاری ارومیه بازدید کرد