Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر محمد حسین بسکابادی با اعلام این خبر افزود: با تلاش محققان این مرکز دو محصول شربت گیاه آویشن شیرازی برای درمان بیماری های انسدادی ریه از جمله آسم و بیماری انسدادی مزمن ریه (COPD) و کپسول کارواکرول برای درمان بیماری های انسدادی ریه از جمله آسم و بیماری انسدادی مزمن ریه (COPD) اختراع و به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به فعالیت پژوهشی این مرکز خاطرنشان کرد: از سال ۹۳ تاکنون ۲۴۵ مقاله توسط اعضای این مرکز تولید و در پایگاه های ملی و بین المللی نمایه شده است.

بسکابادی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون نیز ۲۶ مقاله در پایگاه های ملی و بین المللی نمایه شده است، یادآور شد: تاکنون ۴۸ طرح نیز برای اجرا در این مرکز به تصویب رسیده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر مرکز تحقیقات التهاب نوروژنیک با همکاری آزمایشگاه عمومی و تحقیقاتی غدد، تنفس و ورزش، قلب و عروق، کلیه و اعصاب و رفتار در بخش گروه فیزیولوژی دانشکده پزشکی مشغول به فعالیت است.

رئیس مرکز تحقیقات نوروژنیک دانشگاه علوم پزشکی مشهد به رویکردهای آینده این مرکز اشاره کرد و گفت: گسترش و پویائی پژوهش در گرایش های مختلف فیزیولوژی پزشکی، ایجاد ارتباط بیشتر تحقیقات فیزیولوژی و علوم بالینی پزشکی به منظور کاربردی شدن تحقیقات علوم پایه پزشکی در راستای رفع نیازها و حل معضلات رشته های بالینی پزشکی از جمله فرآیندهای آینده مرکز است.

وی افزود: اهتمام به تحقیقات بنیادی-کاربردی در زمینه فیزیولوژی پزشکی به منظور رفع نیازهای کشور، بکارگیری نیروهای انسانی محقق متناسب با زمینه های کاری مرکز، استفاده از امکانات مرکز در راستای تربیت بیشتر نیروهای محقق و فراهم آوردن زمینه های تشویق و رشد پژوهش در کشور، ایجاد ارتباط بین بخشی در رشته های مرتبط علوم پزشکی از جمله برنامه های این مرکز است.

کد خبر 4511694

منبع: مهر

کلیدواژه: بیماران ریوی بیماری های خاص ثبت اختراع دانشگاه علوم پزشکی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۵۴۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، دکتر سید کاظم رضوی افزود: هیچ یک از کارکنان این مرکز غیرقانونی، تخصص پزشکی نداشتند و با پیگیری و تلاش کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه و همکاری دادستانی و پلیس اماکن، پس از طی مراحل قانونی، پملب انجام شده و مدارک موجود به مقامات قضایی و همچنین دفتر حقوقی دانشگاه ارائه شد.
وی اظهار داشت: یکی از وظایف حوزه معاونت درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی حفظ سلامت آحاد جامعه است و برخورد بامراکز غیرمجاز و مداخله گر در امور درمانی در حوزه پزشکی با جدیت در دستور کار قرار دارد.
دکتررضوی از مردم درخواست کرد: ضمن خودداری از مراجعه به واحد‌ها و موسسه‌های غیرمجاز درمانی، هرگونه تخلف یا دخالت غیرمجاز افراد بدون صلاحیت در موضوع درمان را از طریق سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • یک سوم افراد جامعه ابتلا به مشکلات بی‌اختیاری ادرار را تجربه می‌کنند
  • بودجه ۱۰ هزار میلیاردی فوق‌العاده خاص نظام سلامت
  • درمان کودکان زیر ۷ سال رایگان می‌شود
  • توضیحات وزیر بهداشت درمورد رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال
  • سیلزدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا هستند
  • یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد
  • رایگان شدن درمان کودکان تا ۷ سال سرمایه‌گذاری برای آینده است
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط‌ جنین در یزد
  • سیل‌زدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد