Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، دانشمندان دانشگاه ایلینویز مدعی ساخت چندین ماده دو بعدی شده‌اند که وسایل نقلیه الکتریکی را قادر می‌سازد با یک بار شارژ تا 800 کیلومتر حرکت کنند، باتری‌های لیتیوم-هوا که هنوز در مراحل توسعه هستند، می‌توانند باوجود وزن پایین‌تر، تا 10 برابر بیشتر از باتری‌های رایج لیتیوم-یون انرژی ذخیره کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این باتری‌ها حتی می‌توانند با استفاده از کاتالیزورهای پیشرفته‌ی ساخته‌شده از مواد دو بعدی، کارآمدتر نیز عمل کنند.

بسته به نوع مواد کاتالیزور، این قطعات می‌توانند باعث افزایش قابلیت ذخیره‌سازی انرژی در باتری و یا افزایش سرعت واکنش‌های شیمیایی درون باتری و در نتیجه تأمین انرژی با نرخ بالاتر، شوند.

به گفته امین صالحی خجین، استادیار دانشگاه UIC بشر در آینده برای استفاده از فناوری‌های پیشرفته پیشرفته‌ای که درگوشی‌های تلفن همراه، لپ‌تاپ‌ها و مخصوصاً اتوموبیل‌های الکتریکی به کار برده شده‌اند، به باتری‌های با تراکم انرژی بسیار بالا نیاز دارد.

این گروه در طی پژوهشی که نتایج آن در مجله Advanced Materials منتشرشده است، چندین ماده دو بعدی تولید کردند که می‌تواند به عنوان کاتالیزور به کار گرفته شوند. در حال حاضر، وسایل نقلیه الکتریکی با هر بار شارژ شدن، به طور متوسط حدود 100 مایل حرکت می‌کنند. اما با استفاده از کاتالیزورهای دو بعدی در باتری می‌توان نزدیک به 400 تا 500 مایل (804 کیلومتر) با هر شارژ حرکت کرد.


به گفته لیلی مجیدی، دانشجوی دانشگاه ایلینویز، این گروه 15 نوع متفاوتی ترکیبات فلزات واسطه و عناصر گروه اکسیژن ( transition metal dichalcogenides - TMDCs) را به صورت دو بعدی سنتز نموده‌اند. این مواد سرعت انتقال الکترون و هدایت الکتریکی بالایی دارند که می‌توان از این ویژگی‌ها در ساخت باتری بهره برد. در شکل دو بعدی، این مواد خواص الکترونیکی بسیار مطلوب بهتر و سطح ویژه واکنش بالاتری دارند.

انتهای پیام/

169 / 279 وسایل نقلیه باتری فناوری شارژ تولید

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: وسایل نقلیه باتری فناوری شارژ تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۵۴۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترخیص دویست و هشتاد وسیله نقلیه توقیفی از پارکینگ

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، سرهنگ توانگر گفت: با هدف اجرای طرح ترخیص فوری وسایل نقلیه توقیفی از پارکینگ، دویست و بیست و پنج دستگاه موتورشارژی و پنجاه و پنج دستگاه خودروی توقیفی با همکاری دستگاه قضایی از پارکینگ ترخیص شدند.

وی افزود: این طرح از نهم اردیبهشت به مدت یک هفته اجرا شد و وسایل نقلیه توقیفی به مراجعه کنندگان تحویل داده شد.

رئیس پلیس راهور کیش گفت: ساکنان و گردشگران با رعایت قوانین در زمان رانندگی به حفظ فرهنگ ترافیک کیش کمک کنند.

سرهنگ توانگر خاطرنشان کرد: پلیس راهور با سامانه ارتباط تلفنی ۱۲۰ در تمامی ساعات شبانه روز برای خدمت به مردم آماده است.

دیگر خبرها

  • چطور باتری های لیتیومی صنعت خودرو را دگرگون کردند
  • انقلاب چینی‌ها در باتری‌سازی: این باتری با آب کار می‌کند!
  • کشف بیش از ۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرگ پرویزخان
  • ساخت باتری انقلابی که آینده ذخیره انرژی را تغییر می‌دهد (تصویر)
  • این باتری چینی با آب کار می‌کند
  • کشف بیش از ۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۵۵ هزار وسایل نقلیه در جاده‌های خراسان شمالی 
  • طرح ترخیص وسایل نقلیه توقیفی از پارکینگ در کیش اجرا شد
  • هراز یکطرفه شد
  • ترخیص دویست و هشتاد وسیله نقلیه توقیفی از پارکینگ