Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین سیمایی صراف معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم اظهار کرد: تعدادی از موسسات غیردولتی پیشنهاد ادغام مجموعه خود را به وزارت علوم ارائه کردند اما مدل حقوقی ادغام موسسات در قوانین وجود ندارد.
وی افزود: در بسیاری از نظام های حقوقی، مدل ها برای ادغام شرکت ها پیش بینی شده از این رو برخی موسسات چند مدل حقوقی را به وزارتخانه پیشنهاد دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم، مدل های پیشنهادی پس از بررسی در شورای حقوقی وزارتخانه به معاونت آموزشی ارسال شده تا نحوه ادغام موسسات غیرانتفاعی غیردولتی از طریق معاونت حقوقی و امور مجلس، اعلام شود.
سیمایی صراف بر این اعتقاد است با ادغام موسسات آموزش عالی، شاخص غیردولتی ها به استانداردها نزدیک شود. تجمیع به نفع مراکز یاد شده است چرا که شکل و شمایل دانشگاهی می یابند.
یادآور می شود: موضوع ادغام دانشگاه ها و موسسات غیردولتی در حالی مطرح می شود که این مراکز خود پیشگام تجمیع با یکدیگرند. مسئولان وزارت علوم هم در گفت و گوهای پیشین خود با ایرنا از فعالیت 302 موسسه غیردولتی در کشور خبر دادند. با این حال، روی کیفیت پایین آموزش در برخی از این موسسات و دانشگاه ها انتقاداتی وارد شده است.
هفته گذشته مدیرکل دفتر غیردولتی های وزارت علوم خبر از مشکلات حقوقی این موسسات در ادغام داد که با تعیین تکلیف مسائل حقوقی، از سال آینده به طور جدی وارد فاز ادغام می شوند.
در این زمینه، موسسات غیردولتی استان خراسان رضوی به عنوان پایلوت برای تجمیع، در حال عملیاتی سازی این طرح هستند.

167 / 167

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۵۵۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری قابل توجه زمین در زنجان برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: در چند سال اخیر واگذاری زمین در بخش مسکن مهر، اقدام ملی مسکن و نهضت ملی به صورت خیلی گسترده و قابل توجه اتفاق افتاده است.

عبدالله حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان با بیان اینکه معاونت املاک و حقوقی وظایف بسیار مهمی دارد، اظهار کرد: تحصیل زمین، تعیین‌تکلیف اراضی موات و انطباق زمین‌های محدوده شهری و حراست و حفاظت از اراضی ملی از وظایف مهم این معاونت است.

وی با اشاره به اینکه ۱۱ هزار هکتار از اراضی ملی استان زنجان تحت مالکیت سازمان ملی زمین و مسکن است، اظهار کرد: یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن استان حفاظت از این اراضی را بر عهده دارد.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: در چند سال اخیر واگذاری زمین در بخش مسکن مهر، اقدام ملی مسکن و نهضت ملی به صورت خیلی گسترده و قابل توجه اتفاق افتاده است.

حیدری با بیان اینکه این معاونت ۷۸۰ مورد پرونده حقوقی در دست دارد، تاکید کرد: این معاونت با حداقل نیرو وظایف سازمانی خود را انجام می‌دهد.

وی بیان داشت: یک هزار و ۵۰۰ هکتار زمین در استان زنجان برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن تأمین شده است که بخشی از آن برای پوشش نیاز قانون جوانی جمعیت بوده است.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: بخشی از زمین در دستور الحاق به محدوده شهری شهر زنجان است.

کد خبر 750673

دیگر خبرها

  • تعیین شهریه مدارس غیردولتی براساس الگوی شهریه
  • ادغام ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ
  • ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ ادغام شد
  • مدیرکل ثبت شرکت‌ها: ۷۴۴ هزار شرکت صوری در کشور داریم
  • ۱۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد
  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر در دانشگاه فردوسی آغاز شد
  • یک هزار و ۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد
  • تأمین هزار و ۵۰۰ هکتار زمین برای طرح‌های نهضت ملی مسکن در زنجان
  • واگذاری قابل توجه زمین در زنجان برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • ۷۴۴ هزار شرکت غیرفعال در کشور/فعالیت شرکت‌های صوری متوقف می‌شود