Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-26@03:11:34 GMT

وزیر دفاع یونان استعفا کرد

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۵۵۴۷۷

وزیر دفاع یونان استعفا کرد

«پانوس کامنوس» در پی ادامه اختلافات در دولت این کشور در زمینه تغییر نام مقدونیه، استعفا کرد.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، وزیر دفاع یونان امروز یکشنبه از سمت خود کناره‌گیری کرد.

بنابرگزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «پانوس کامنوس» وزیر دفاع یونان و رهبر حزب راست‌گرای استقلال یونان (ANEL) اعلام کرد که اختلاف نظرها درباره نام مقدونیه عامل این استعفا بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کامنوس درپی دیدار با «الکسیس سیپراس» نخست‌وزیر یونان درباره استعفایش به خبرنگاران گفت: « حزب ANEL از دولت خارج می‌شود. من با نخست‌وزیر دیدار داشتم و مذاکره نسبتا طولانی داشتیم. دولت اتحاد ملی به مدت چهار سال فعالیت داشت. ما تلاش کردیم که کشور را از دست طلبکاران نجات دهیم. هدف نخست محقق شده است. (اما) موضوع مقدونیه به من اجازه نمی‌دهد که بیشتر از این در این سمت باشم.از نخست‌وزیر سپاسگزارم اما در راستای مسئله ملی، چنین همکاری را نمی‌توان ادامه داد.»

سیپراس با استعفای کامنوس موافقت کرده است و فردی را به صورت موقت به عنوان جانشین وزیر دفاع منصوب کرده است. نخست‌وزیر یونان  همچنین خواستار رای‌اعتماد پارلمان به دولت خود شده است و ابراز امیدواری کرده که بتواند رای لازم را کسب کند.

استعفای وزیر دفاع یونان دو روز پس از اینکه پارلمان مقدونیه به تغییر نام این کشور به جمهوری مقدونیه رای داد، صورت می‌گیرد.

چند ماه پیش و به رقم شکست همه‌پرسی تغییر نام مقدونیه،  پارلمان این کشور به آغاز روند تغییر نام این کشور به «مقدونیه شمالی» رای مثبت داد.تغییر نام، زمینه را برای عضویت مقدونیه در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و اتحادیه اروپا مساعد می‌کند.

مقامات مقدونیه و یونان تابستان گذشته، توافقنامه تغییر نام کشور مقدونیه به جمهوری مقدونیه شمالی را امضا کردند.«نیکوس کوتزیاس» و «نیکولا دیمیتروف» وزرای خارجه یونان و مقدونیه در جزیره پرسپا در مرز دو کشور این توافق را با حضور نخست‌وزیران دو کشور امضا کردند. در این مراسم «ماتئو نیمتس» فرستاده سازمان ملل و شماری از مقامات اروپایی شرکت داشتند.

سیپراس و زائف توافق کرده‌اند تا نام مقدونیه به جمهوری مقدونیه  شمالی تغییر کند. هدف این است که نام کشور مقدونیه با نام بخش‌هایی از  یونان تفاوت داشته باشد.

منبع: فارس

انتهای‌پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: استعفا وزیر دفاع یونان یونان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۵۵۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور با استقبال نخست وزیر سریلانکا وارد این کشور شد

به گزارش جام جم آنلاین، رئیس جمهور پس از سفر رسمی ۲ روزه به سه شهر اسلام‌آباد، لاهور و کراچی پاکستان، به دعوت رسمی همتای خود و همچنین به منظور حضور در مراسم افتتاح ابرپروژه چند منظوره سد و نیروگاه اومااویا، دقایقی قبل وارد سریلانکا شد و مورد استقبال مقامات رسمی این کشور قرار گرفت.

مراسم استقبال رسمی از رئیس جمهور در کاخ ریاست جمهوری این کشور در شهر کلمبو برگزار خواهد شد.

دیدار دوجانبه، نشست هیئت‌های عالی‌رتبه مشترک دو کشور، مراسم امضای اسناد و برگزاری نشست مطبوعاتی دیگر برنامه‌های این سفر هستند.

حجت الاسلام سید ابراهیم سید ابراهیم رئیسی که به دعوت رسمی رئیس جمهور و نخست وزیر پاکستان به این کشور سفر کرده بود، در روز نخست سفر علاوه بر دیدار دوجانبه با نخست وزیر، نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه را نیز به اتفاق وی برگزار کرده و پس از حضور در مراسم امضای ۸ سند همکاری، در نشستی مطبوعاتی نتایج رایزنی‌های خود را تشریح کردند.

روسای مجالس ملی و سنا و فرمانده کل ارتش پاکستان نیز با ابراهیم رئیسی ملاقات کردند.

همچنین روسای جمهور دو کشور نیز با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند و دیدار با جمعی از نخبگان، فعالان اقتصادی و علمای مذهبی پاکستان پایان‌بخش برنامه‌های روز نخست سفر دکتر رئیسی بود.
در روز دوم سفر نیز دکتر رئیسی به شهرهای لاهور و کراچی به عنوان پایتخت‌های فرهنگی و اقتصادی پاکستان سفر کرد. حضور در مجموعه قلعه شاهی و ادای احترام به اقبال لاهوری، حضور در دانشگاه جی‌سی‌یو لاهور و سخنرانی برای جمعی از فرهیختگان و دانشجویان این شهر و حضور در ضیافت نخبگان ایالت پنجاب دیگر برنامه آیت الله رئیسی بود.

در ادامه رئیس جمهور عازم کراچی شد و در بدو ورود سروزیر و استاندار ایالت سند به دیدار وی آمدند. حضور در مزار محمدعلی جناح و ادای احترام به قائد اعظم پاکستانی‌ها، حضور در جمع اعضای هیئت علمی دانشگاه کراچی و دریافت دکترای افتخاری و دیدار و گفتگو با جمعی از تجار و فرهیختگان مذهبی و فرهنگی ایالت سند نیز برنامه‌های سفر دکتر رئیسی به شهر کراچی بود.

دیگر خبرها

  • سفر وزیر دفاع به قزاقستان
  • اولین سنگ مرزی در مرز آذربایجان و ارمنستان گذاشته شد / عکس
  • نخست وزیر اسپانیا به دلیل پرونده فساد مالی همسرش در آستانه استعفا قرار گرفت
  • والاس: روسیه بزرگترین تهدید کنونی علیه انگلیس است
  • کرملین: کمک جدید آمریکا به اوکراین قابل انتظار بود
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • رئیس جمهور با استقبال نخست وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
  • لحظه استقبال نخست وزیر سریلانکا از رئیسی + فیلم
  • هیات اقتصادی پیونگ یانگ عازم ایران می‌شود
  • رئیسی با استقبال نخست وزیر سریلانکا وارد این کشور شد