Web Analytics Made Easy - Statcounter

کابل - ایرنا - رئیس مجلس سنای افغانستان با انتقاد از کشورهای منطقه و جهان که بدون حضور دولت افغانستان با طالبان گفت و گو می کنند، گفت که این کار به صلح نیابتی منتج می شود و افغان ها به نتیجه آن خوشبین نیستند.

به گزارش ایرنا، «فضل هادی مسلمیار» روز یکشنبه در نشست سنا بدون توجه به درخواست های مکرر دولت افغانستان از کشورهای جهان مبنی بر پادر میانی به منظور نشاندن طالبان پشت میز مذاکرات،گفت : مذاکره کشورها با طالبان نوعی مداخله در امور داخلی افغانستان است و این مداخله ها مردم این کشور را به بدبختی کشانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی مدعی شد که افغانستان تنها از صلح بین افغان ها و نشست های رو در رو طالبان با حکومت افغانستان استقبال می کنند.
به گفته مسلمیار کشورهای منطقه و جهان در تلاش بزرگ‌ نمایی گروه طالبان و تضعیف دولت مرکزی افغانستان هستند و با این کار خود طالبان را قدرتمند و دولت را تضعیف می کنند.
این سخنان را مسلمیار در حالی بیان می کند که بیش از 10 سال تلاش دولت های وقت افغانستان برای راضی کردن طالبان به مذاکره با ارایه انواع مشوق های سیاسی و اقتصادی از تعدیل قانون اساسی تا دادن گذرنامه های سیاسی و تضمین شغل و مسکن به نتیجه نرسیده است و طالابن همواره با نامشروع خواندن دولت افغانستان، مذاکره مستقیم با آمریکا را دنبال کرده است.
«گل احمد اعظمی» یکی از اعضای مجلس سنا هم امروز در مجلس گفت که صلح خواست همه مردم افغانستان است اما ما از نظامیان خارجی و کشورهای همسایه می خواهیم که نشست‌ های صلح را به نیابت از دولت افغانستان برگزار نکنند.
«نظر محمد فقیری» سناتور دیگر هم گفت که افغانستان به عنوان یک کشور مستقل حق دارد که با طرف ‌های درگیر خود به تنهایی نشسته و اختلافات را حل کند.
وی خاطر نشان ساخت که شهروندان افغانستان به هیچ صورت نشست هایی را که در آن نمایندگان دولت افغانستان حضور نداشته باشد، نمی ‌پذیرند و صلح ایجاد شده از طریق این نشست ها را به خیر کشور نمی‌ دانند.
گروه طالبان همواره از گفت و گو با دولت افغانستان خودداری کرده است و هنوز تلاش های کشورهای منطقه و جهان نتوانسته است این گروه را به دیدار رو در رو با نمایندگان دولت قانع کند.
روسیه ، ازبکستان ، آمریکا، چین ، ایران ، هند ، پاکستان ، عربستان ، مالزی ، اندونزی و قطر و تعدادی دیگر از کشورهای دور و نزدیک به افغانستان تاکنون هر کدام به نوعی برای تحقق صلح در افغانستان با انگیزه های پنهان و آشکار تلاش کرده اند که البته هیچ کدام به سرانجام نرسیده است.
آساق*291*1104*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي افغانستان صلح نيابتي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۵۵۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش زنده| نشست وزرا و معاونان رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه دولت

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3078118 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • رایزنی ایران و افغانستان بر تقویت ترانزیت از مسیر چابهار
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • مسدود شدن گذرگاه اسپین بولدک
  • پخش زنده| نشست وزرا و معاونان رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه دولت
  • تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده‌اند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • از افغانستان متحد دفاع می کنیم
  • کابل: به کسی اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را نمی‌دهیم
  • سد طالبان بر مسیر «دوستی»