Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@02:08:50 GMT

تاثیر جنسیت بر احساس درد

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۵۵۷۰۴

تاثیر جنسیت بر احساس درد

تهران– ایرنا- محققان دانشگاه مک گیل کانادا با آزمایش روی موش ها دریافتند نحوه به یادآوری تجربه های دردناک برای زنان و مردان متفاوت است.

به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری ساینس دیلی، به اعتقاد محققان یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر درد مزمن، خاطرات دردناک قبلی است. محققان به منظور بررسی نحوه یادآوری این نوع خاطرات آزمایشاتی را روی گروهی از موش های نر و ماده انجام دادند و دریافتند موش های نر خاطرات دردناک قبلی را به طور واضح به یاد می آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نتیجه زمانی که به محل تجربه دردناک قبلی باز می گردند، فشار زیادی را احساس کرده و نسبت به دردهای جدید بسیار حساس تر می شوند. این در حالی است که موش های ماده تحت فشار خاطرات دردناک قبلی قرار نمی گیرند.
محققان با کمک 41 داوطلب مرد و 38 داوطلب زن تحقیقات خود را روی انسان ها نیز ادامه دادند و دریافتند نتایج این تحقیقات در خصوص انسان ها نیز مصداق دارد. به عبارت دیگر جنسیت مردان و زنان بر نحوه واکنش آن ها نسب به درد مزمن تاثیرگذار است.
به اعتقاد محققان، مردان در زمان ورود به محلی که پیش از این تجربه دردناکی را در آن داشته اند، وقوع مجدد حادثه دردناک قبلی را پیش بینی می کنند و به همین علت حساسیت بیشتری نسبت به درد نشان می دهند.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Current Biology منتشر شده است.
علمی (6)**9259*2017

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي نورون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۵۵۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: پیشنهاد توافق کنونی بهتر از پیشنهادهای قبلی است

یکی از اعضای جنبش حماس با اشاره به اینکه این جنبش خواهان رسیدن به توافق است گفت که پیشنهاد کنونی که در مذاکرات قاهره دریافت کردیم، بهتر از پیشنهادهای قبلی است.

به گزارش ایسنا، حسام بدران، از رهبران جنبش حماس در اظهاراتی گفت که این جنبش در مساله مذاکرات با جدیت تعامل می‌کند و خواهان رسیدن به توافقی است که به رنج و مشکلات مردم فلسطین پایان دهد.

وی در گفت‌وگو با شبکه الجزیره خاطرنشان کرد: نتانیاهو و کابینه تندرو او به طور عامدانه از رسیدن به توافق آتش‌بس ممانعت می‌کنند. محاسبات نتانیاهو با امور شخصی وی و آینده‌ سیاسی‌اش مرتبط است و به رسیدن به توافق اهمیت نمی‌دهد.

این عضو ارشد حماس افزود: آنچه در این دور از مذاکرات قاهره به ما پیشنهاد شد بهتر از پیشنهادت قبلی است.

بدران تاکید کرد: با دولت آمریکا ارتباط مستقیم نداریم بلکه از طریق واسطه‌ها با آن در ارتباط هستیم. دولت آمریکا بیطرف نیست بلکه در جنگ علیه ملت ما شریک است.

وی در بخش دیگری گفت: ما خواستار ورود ترکیه و روسیه به عنوان ضامن هرگونه توافق با رژیم اسرائیل شدیم.

رسانه‌های صهیونیستی ساعاتی پیش جزئیات پیشنهاد آتش بس پیشنهاد شده به جنبش حماس را منتشر کردند.

آن‌ها اعلام کردند که این توافق سه مرحله‌ای و ۱۲۴ روزه است.

در آخرین جزئیات مربوط به مذاکرات قاهره برای تبادل اسیران و آتش‌بس در غزه رسانه‌های مصری تاکید کردند پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات بر سر آتش‌بس و توافق تبادل اسیران در نوار غزه حاصل شده است.

پیش از این کانال خبری قاهره به نقل از یک منبع بلندپایه گزارش داد که هیئت امنیتی مصر که در روند مذاکرات اسرائیل و حماس میانجی‌گری می‌کرد در مورد بسیاری از موارد اختلاف نظر به یک چارچوب توافقی دست یافته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حماس: پیشنهاد توافق کنونی بهتر از پیشنهاد‌های قبلی است + جزئیات توافق پیشنهاد شده
  • حماس: پیشنهاد توافق کنونی بهتر از پیشنهادهای قبلی است
  • یادآوری خاطرات با نسخه بدنساز داستان اسباب بازی ها(عکس)
  • فیلم دردناک از خودکشی ناگهانی یک زن حین تیراندازی
  • یک مقام مسئول: ۳۰ درصد مساحت خوزستان تحت تاثیر فرونشست زمین قرار دارد
  • ۳۰ درصد مساحت خوزستان تحت تاثیر فرونشست زمین قرار دارد
  • فوت دردناک نخبه کنکوری به همراه پدرش + جزئیات
  • بدرقه خاطرات قهرمانی را فراموش کرد (عکس)
  • رای کمیته استیناف در مورد پرسپولیس: رد اعتراض و تایید حکم قبلی!
  • به این دلیل چیپس نخورید!