Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@16:33:25 GMT

کلاهبردار میلیاردی در دام پلیس فارس

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۵۵۸۷۱

کلاهبردار میلیاردی در دام پلیس فارس

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سردار احمد علی گودرزی فرمانده انتظامی استان فارس گفت: یک فقره پرونده با موضوع کلاهبرداری از طریق کارت‌های عابر بانک به پلیس آگاهی استان واصل شد، در بررسی‌های صورت گرفته توسط کارآگاهان پلیس آگاهی مشخص شد که شخصی با ایستادن کنار دستگاه‌های عابر بانک در نقاط مختلف استان ضمن اغفال افراد مسن، بی سواد و کم سواد برای اخذ موجودی، پرداخت قبوض و دریافت وجه با گرفتن کارت عابر بانک آن‌ها اقدام به تعویض کارت عابر بانک کرده و از این طریق مبالغی را از کارت آن‌ها برداشت یا خرید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت و در این خصوص ۴۰ نفر از مالباختگان که به این روش از آن‌ها کلاهبرداری شده بود، شناسایی شدند.

سردار گودرزی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی گسترده و تعقیب و مراقبت‌های نامحسوس، در نهایت فرد کلاهبردار شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه توسط مأموران شناسایی و دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: متهم در بازجویی‌های تخصصی و فنی پلیس به کلاهبرداری اعتراف و اعلام کرد با جلب اعتماد شاکیان و سوء استفاده از کم سوادی و کهولت سن آنان کارت عابر بانک آنان را تعویض و سپس اقدام به برداشت از حساب یا خرید می‌کردم.

سردار گودرزی با اشاره به اینکه متهم ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از افراد مالباخته کلاهبرداری و از حساب بانکی آن‌ها برداشت کرده بود، گفت: در این خصوص پرونده قضائی تشکیل و متهم روانه زندان شد.

این مقام ارشد انتظامی استان فارس اعتماد بی جا به افراد سودجو که در پوشش‌های مختلف با اغفال و فریب اقدام به کلاهبرداری می‌کنند، نداشتن آشنایی افراد به استفاده از دستگاه‌های خودپرداز و  رعایت نکردن  نکات ایمنی در اختیار قرار دادن رمز کارت عابر بانک خود به اشخاص ناشناس و نبود فرهنگ سازی در زمینه استفاده صحیح از این تکنولوژی را از دلایل وقوع اینگونه کلاهبرداری‌ها عنوان کرد و گفت: شهروندان باید نسبت به این موضوع با حساسیت ویژه‌ای برخورد کنند، رمز کارت‌های عابر بانک خود را به هیچ وجه در اختیار دیگران قرار ندهند و در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.
انتهای پیام/م

دستگیری کلاهبردار ۳ میلیارد ریالی در فارس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرقت نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۵۵۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط دریافت وام ازدواج در سال ۱۴۰۳

امتداد - به تازگی کلاهبرداران در صفحات مجازی با عنوان خرید و فروش و ثبت‌نام وام ازدواج اقدام به کلاهبرداری می‌کنند؛ مراقب این شیادان باشید.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، بر اساس اعلام بانک مرکزی مبلغ تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در سال ۱۴۰۳، برای آقایان زیر ۲۵ سال و خانم زیر ۲۳ سال ۳۵۰ میلیون تومان و برای سایر افراد واجد شرایط مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان است.

 تمام زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آن‌ها بعد از یکم فروردین ۱۴۰۱ باشد و تاکنون تسهیلات ازدواج دریافت نکرده باشند، می‌توانند برای دریافت وام ازدواج اقدام کنند. دوره بازپرداخت این وام ۱۰ ساله و نرخ کارمزد آن هم سالیانه ۴ درصد است. 

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام وام ازدواج، شناسنامه، کارت ملی و سند ازدواج است و برای ثبت نام می‌توانید با مراجعه به سامانه بانک مرکزی به آدرس اینترنتی ve.cbi.ir مدارک مورد نیاز را بارگزاری کرده و ثبت نام کنید. پس از ثبت نام و تعیین شعبه کد رهگیری برای متقاضی ارسال می‌شود و حداکثر ۱۵ روز زمان می‌برد تا پیامک تعیین زمان مراجعه به شعبه برای شما ارسال شود.

پس از تعیین ارسال پیامک تعیین شعبه متقاضی ۱۲ روز فرصت دارد تا با مراجعه به بانک برای تشکیل پرونده مراجعه کند و حداکثر ۱۰ روز پس از تکمیل پرونده وام به متقاضی پرداخت می‌شود.

این وام بر اساس اعتبارسنجی و بدون ضامن پرداخت می‌شود و در صورتی که رتبه اعتباری متقاضی پائین باشد حداکثر یک ضامن باید معرفی کند.

 

 

کلاهبرداران اینترنتی در کمین زوج‌های جوان

در ماه‌های ابتدایی امسال به دلیل تراکم بالای مراجعه کنندگان و تعداد بالای متقاضیان، سامانه بانک مرکزی برخی مواقع با مشکلاتی از قبیل قطعی و تکمیل ظرفیت مواجه شد. لازم به ذکر است که اگر با چنین مشکلاتی مواجه شدید تنها کافیست چند روز صبر کنید و در زمانی دیگری به سامانه مراجعه کنید. به این نکته نیز توجه کنید که به هیچ وجه روش دیگری برای ثبت نام وام ازدواج وجود ندارد تا فریب کلاهبرداران اینترنتی را نخورید.

به تازگی مشاهده شده برخی سایت‌های اینترنتی و صفحات مجازی، آگهی ثبت‌نام وام ازدواج در ازای دریافت مبلغ را منتشر کرده‌اند که این صفحات با هدف کلاهبرداری این اقدام را انجام می‌دهند. برخی از این صفحات حتی اقدام به خرید و فروش تسهیلات ازدواج می‌کنند که این کار غیرقانونی بوده و در بسیاری از موارد دامی برای کلاهبرداری از افراد است.

برای ثبت‌نام و دریافت وام ازدواج به هیچ وجه نباید به افرادی که خود را واسطه می‌نامند، اعتماد کنید. هر گونه ایمیل، پیامک و آگهی که در خصوص خرید و فروش و یا ثبت‌نام وام ازدواج توسط شرکت و افراد دیگر مشاهده کردید، غیرواقعی و دامی برای کلاهبرداری است. مردم باید بسیار مراقب باشند تا در دام این شیادان نیافتند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • شرایط دریافت وام ازدواج در سال ۱۴۰۳
  • کلاهبرداری از کارت سوخت شخصی/ مراقب تراشه های کارت سوخت باشید
  • ببینید | روایت خبرگزاری فارس از ترفند جدید کلاهبرداری از مردم
  • انجام ۳ ماموریت پلیسی در استان سمنان/کلاهبردار به دام پلیس افتاد
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال
  • کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال دستگیر شد
  • درباره کلاهبرداری به روش اسکیمر چه می‌دانید؟
  • اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداران اسکیمری نیفتیم؟