Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-07@17:09:28 GMT

مبتلایان به دیابت بخوانند

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۵۵۹۲۸

مبتلایان به دیابت بخوانند

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،  دیابت یکی از بیماری‌هایی است که معمولاً با افزایش غیرطبیعی قند خون نمایان می‌شود. این بیماری که این روزها به دغدغه بسیاری از افراد جامعه تبدیل شده است، روز‌به‌روز در حال افزایش است. بیماری‌های قلبی و عروقی زودرس، مشکلات کلیوی، سکته‌های مغزی و کمای دیابتی همگی آسیب‌هایی است که به‌دنبال ابتلا به دیابت کنترل نشده، بروز می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشکلات جنسی یکی دیگر از عوارضی است که معمولاً بیماران مبتلا به دیابت را گرفتار می‌کند اما به‌دلیل خجالت و شرم در جامعه کمتر مطرح می‌شود و مبتلایان به ندرت به‌دنبال راهکار درمانی آن می‌روند.

 

دکتر مهری مهراد، رئیس انجمن نورویورولوژی در این باره به «ایران» می‌گوید: آمارها نشان می‌دهد حدود ۴۱ درصد از مبتلایان به دیابت پس از گذشت ۵ سال از بیماری دچار درجاتی از ناتوانی جنسی می‌شوند. دیابت بسیاری از ارگان‌های بدن را گرفتار کرده وعملکرد آنها را مختل می‌کند. توانایی جنسی و باروری بیمار نیز از این قاعده مستثنی نیست و تحت تأثیر ابتلا به دیابت دچار اختلال می‌شود. گذر زمان در مبتلایان به دیابت به تخریب رشته‌های عصبی و حتی عروق خون رسان منجر می‌شود که ابتلا به ناتوانی جنسی یکی از پیامدهای آن است.

 

این اورولوژیست تأکید می‌کند: معمولاً این افراد به‌دلیل شرم تلاش می‌کنند که مشکل خود را مخفی کنند و کمتر به‌دنبال درمان می‌روند. این درحالی است که ناتوانی جنسی درمان نشده، زوجین را با مشکلات فراوانی نظیر طلاق عاطفی و حتی طلاق قطعی مواجه می‌کند، از این‌رو پرداختن به آن از ضروریات است. آموزش و ارتقای آگاهی از طریق مراکز علمی سلامت جنسی، بهترین راه مقابله با این مشکل است. در این مراکز تلاش می‌شود با بهره‌گیری از حضور متخصص اورولوژی، روانشناس، کارشناس سلامت باروری و پزشک، مشکل این بیماران درمان شود.

 

وی خاطرنشان می‌کند: بر خلاف تصور عموم، مردان بیش از زنان، مشکل خود را مخفی می‌کنند. این درحالی است که تشخیص بموقع و درمان مناسب می‌تواند از ابتلای بسیاری از بیماران دیابتی به ناتوانی جنسی پیشگیری کند.

 

سرپوش

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ناتوانی جنسی گوناگون دیابت بیماری جام نیوز مردان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۵۵۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تمام هزینه‌های درمان و بستری کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، محمدکاظم مؤمنی اظهار کرد: طبق ابلاغ وزارت بهداشت تمامی بیمارستان‌های دولتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان موظف هستند پذیرش، بستری، اعمال جراحی، اقدامات تشخیص و درمانی، دارو و ترخیص کودکان زیر ۷ سال که دارای بیمه هستند را به‌صورت رایگان انجام دهند.

وی افزود: خدمات دارویی قابل ارائه به کودکان زیر ۷ سال که به‌صورت سرپایی در بیمارستان‌ها انجام شود رایگان نیست.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان عنوان کرد: رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال گامی بلند در راستای حمایت از آینده‌سازان مملکت و خانواده‌های آنان است.

مؤمنی یادآور شد: کودک تا ۷ سالگی در معرض خطر انواع بیماری‌ها قرار دارد که ممکن است برخی از این بیماری‌ها را تا آخر عمر به همراه داشته باشد بر همین اساس باید درمان در دوران کودکی آغاز و به پیشگیری از بروز بیماری‌ها کمک شود.

کد خبر 750952

دیگر خبرها

  • توصیه‌هایی برای مقابله با بیماری آسم
  • از پیشگیری آسان تا درمان مشکل
  • از ایمپلنت دندان چه می‌دانید؟ افرادی که دندان کشیده شده دارند بخوانند!
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • دیابت نوع یک و دو چه تفاوتی با هم دارند؟
  • پس لرزه ادعای نماینده تندرو مجلس درباره روابط جنسی در ترکیه /روابط با کشور همسایه به مشکل می خورد؟
  • دیدن و بوییدن غذا ممکن است به راه جدیدی برای درمان دیابت تبدیل شود
  • درمان بیماری کلیوی با سَم صدپایان!
  • سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • آموزش؛ حلقه مفقوده در دیابت/ سن مناسب برای انجام تست دیابت