Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم سوگواری فاطمیه اول در مسجد الجواد (ع) میدان هفتم تیر برگزار می شود.

« عبدالله چنگیزی» در گفت و گو با خبرنگار مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، از برگزاری مراسم سوگواری فاطمیه اول در مسجد الجواد(ع) میدان هفتم تیر خبر داد و گفت: این مراسم سوگواری از ۲۷ دی تا اول بهمن ماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر فرهنگی مسجد الجواد(ع) اظهار کرد: این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام سید حسین رضوی و با مرثیه خوانی و مداحی محمد نارنجی نژاد در این مسجد برپا می شود.

 

مسجد الجواد(ع) به عنوان اولين مسجد مدرن ايراني نامگذاری شده است. ساختمان مسجد الجواد(ع) از دو بخش شبستان و سالن سخنراني تشكيل شده و سالن سخنراني اين مسجد دو طبقه است و شبستان آن به صورت مخروطي از اضلاع متقاطع تشكيل شده است.

 

در زير زمين این مسجد كتابخانه و در بالاي آن مؤسسه تعاوني امام خميني(ره) قرار دارد. زمين اين مسجد حدود 1500 متر مربع مساحت دارد. نخستين امام جماعت اين مسجد آيت الله آقا سيد رضا زنجاني بود كه به دليل كهولت سن وی، آيت الله شهيد مطهري بعد از ايشان از  سال 49 تا 51 در این مسجد نماز خواند. در مبارزات دهه 40 بعد از بسته شدن مسجد جاويد پايگاه مبارزان انقلابي به مسجد الجواد(ع) انتقال پيدا كرد و بيشتر جلسات آنان در این مسجد برگزار مي شد تا اينكه به دستور مستقيم شاه، مسجد الجواد(ع) هم تعطيل شد.

 

یادآور می شود، مسجد الجواد(ع) در میدان هفتم تیر واقع  شده است.

 

 

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیراز ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی جنوب کرمان چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دبیرخانه مساجد خراسان جنوبی بیرجند نماز جمعه خراسان جنوبي خبرگزاری شبستان اصفهان مسجد طراز اسلامی فعالیت های مسجدی مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۵۶۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوگواری مردم شهر ایلام در رثای شهادت امام‌ جعفرصادق(ع)

ایسنا/ایلام مردم شهر ایلام، همزمان با سالروز شهادت امام‌ جعفرصادق(ع)، با به راه انداختن دسته‌های سینه‌زنی به سوگواری پرداختند.

امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، در مراسم عزاداری به مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام و استاندار ایلام، اقشار مختلف مردم  حضور داشتند.

مداحان اهل‌بیت(ع) در سال‌روز شهادت امام جعفرصادق(ع)، نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی کردند.

این مراسم در خیابان طالقانی مرکز استان برگزار شد.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مراسم یادبود اسکویی امروز برگزار می‌شود
  • مراسم یادبود صدای ماندگار ورزش امروز برگزار می شود
  • اعزام زائر اولی ها به مشهد طی دهه کرامت در ورامین
  • برگزاری مراسم سوگواری امام جعفر صادق (ع) در پلدشت
  • مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در پیشوا برگزار شد
  • صالح آبادی‌ها در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) به سوگ نشستند + فیلم و تصاویر
  • سوگواری مردم شهر ایلام در رثای شهادت امام‌ جعفرصادق(ع)
  • برگزاری مراسم عزاداری ششمین اختر تابناک امامت در شهر انابد + تصاویر
  • برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در یزد+فیلم
  • برپایی آیین‌ سوگواری شهادت امام جعفرصادق (ع) در یاسوج