Web Analytics Made Easy - Statcounter

تعارض با روسیه انگیزه لهستان برای میزبانی اجلاس ضد ایرانی، آمریکا: بازسازی سوریه مشروط به خروج ایران، تضمین حقوق سپرده گذاران موسسات اعتباری، افزایش قیمت خودرو با هدف ایجاد تعادل از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در یکشنبه ۲۳ دی ماه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان،  تعارض با روسیه انگیزه لهستان برای میزبانی اجلاس ضد ایرانی، آمریکا: بازسازی سوریه مشروط به خروج ایران، تضمین حقوق سپرده گذاران موسسات اعتباری، افزایش قیمت خودرو با هدف ایجاد تعادل از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در یکشنبه ۲۳ دی ماه است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

افزایش قیمت خودرو با هدف ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا

«عباس تابش» مهمان برنامه دیشب (شنبه 22 دی ماه) گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما بود و در این برنامه درباره وضعیت تولید خودرو در کشور و قیمت های جدید شرکت های خودروسازی گفت: «افزایش قیمت خودرو در شرکت های تولید کننده با هدف افزایش تولید برای ایجاد تعادل عرضه و تقاضا، کاهش قیمت در بازار، کمک به مصرف کنندگان خودرو و اشتغال در صنعت خودروسازی در نظر گرفته شده است.»

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان با اشاره به اینکه خودروهای بالای 45 میلیون تومان مشمول قیمت گذاری نمی شوند، افزود: «شرکت های عرضه کننده باید قیمت نهایی مصرف کنندگان را اعلام کنند و برای بهبود وضعیت تولید در دو خودروساز بزرگ کشور ۱۵ هزار میلیارد تومان به عنوان سرمایه در گردشگر پرداخت می شود.»

تابش با بیان اینکه هیچ خودرویی تا انتهای مرداد سال جاری مشمول افزایش قیمت نمی شود، گفت: «همه قراردادهای فروش از جمله فروش فوری 30 روزه و قطعی تا این تاریخ باید به قیمت منعقد در قراردادها تحویل شود. بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، خودروسازان حق ندارند بیش از 20 درصد تولیداتشان را به فروش نقدی اختصاص دهند و 80 درصد باید به معوقات اختصاص یابد.»

 

ایران باید در زمینه سازوکارهای مالی اقدامات متقابل جدی تری انجام دهد

«ابراهیم متقی» با حضور در برنامه تیتر امشب (شنبه 22 دی ماه) شبکه خبر درباره عملکرد اروپا در قبال ایران و وظیفه دستگاه دیپلماسی در این زمینه گفت: «مواضع اروپا در قبال ایران همواره انتقادی، تهاجمی و خصمانه بوده است. در حوزه فعالیت های هسته ای نیز باید گفت که در چارچوب مذاکرات این موضوع حل شد اما اروپا می خواست تا موضوعاتی چون نقش ایران در منطقه و توان موشکی کشورمان نیز در ذیل برجام پیگیری شود.»

کارشناس مسائل آمریکا با بیان اینکه برخی مقامات کشورمان  فکر می کردند برجام پیمانی باثبات است و می توانند زمینه بازسازی موقعیت ایران در نظام بین الملل و عادی سازی روابط ایران با دیگر کشورها را فراهم کند، تصریح کرد: «خروج امریکا و اجرای تحریم های یکجانبه این کشور علیه ایران نشان داد اروپایی ها متمایل به ادامه همکاری ها با ایران و گسترش همکاری ها بودند تا ایران نیز از نظام اقتصادی با جهان برخوردار شود اما امریکا محدودیت هایی گسترده تری اعمال کرد.»

وی با بیان اینکه مقامات کشورمان از جمله وزارت خارجه این انتظار را داشت که اروپایی ها با ایران همکاری بیشتری را داشته باشند، گفت: «سازوکارهای مالی و تجاری در این راستا و در قالب مذاکرات چندجانبه با اروپا طراحی شد اما این مذاکرات هنوز به نتیجه نرسیده است.»

 

حقوق سپرده گذاران موسسات اعتباری تضمین می شود

بانک مرکزی پس از آن که از سوی شورای عالی هماهنگی اقتصادی مکلف به اصلاح نظام بانکی شد برنامه هایی را در این مسیر طراحی کرده که در جلسات این شورا مورد بررسی قرار می گیرد و در آخرین جلسه این بانک موظف به تضمین حقوق سپرده‌گذاران موسسات اعتباری شد.

 

کاردار لهستان به وزارت امور خارجه فراخوانده شد

در اعتراض به کنفرانس ضد ایرانی به اصطلاح صلح و امنیت در خاورمیانه با میزبانی مشترک آمریکا و لهستان که قرار است در ۲۴ و ۲۵ بهمن ماه در ورشو برگزار شود، روز شنبه ۲۲ دی آقای ویچخ اونلت کاردار لهستان به وزارت امور خارجه فراخوانده شد.

در این دیدار رئیس اداره اول شرق اروپای وزارت امور خارجه مراتب اعتراض رسمی جمهوری اسلامی ایران نسبت به اقدام طرف لهستانی در همراهی با آمریکا برای برگزاری این کنفرانس را اعلام داشته و گفت: این یک حرکت خصمانه از سوی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران است و انتظار می رود لهستان از همراهی با آمریکا در برگزاری این کنفرانس خودداری نماید.

 

آمریکا بازسازی سوریه را مشروط به خروج ایران دانست

جمهوری اسلامی ایران همکاری های خود با سوریه در زمینه بازسازی این کشور را از ماه ها قبل کلید زده است. این امر موجب شده تا رقابت جدیدی در سوریه بر سر بازسازی این کشور صورت بگیرد.

آمریکا که به هر نحوی تلاش دارد قدرت ایران در منطقه را کاهش دهد این بار در خصوص حضور ایران در بازسازی سوریه دچار مشکل شده و به دنبال بهانه ای برای کوتاه کردن دست تهران در دمشق است.

بنابراین گزارش، «برایان هوک»، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران ارائه کمک برای بازسازی سوریه را به خروج کامل ایران از  این کشور مشروط کرد.

طبق ترجمه خبرگزاری فارس، وی در مصاحبه با شبکه خبری سی ان بی سی گفت: «ما به این فکر می‌کنیم که اگر با همگان در منطقه همکاری کنیم و دیپلماسی‌مان را آن‌ طوری طراحی کنیم که می‌خواهیم، می‌توانیم از شر تمامی نیروهای تحت کنترل ایران خارج شویم.»

هوک افزود: «اجازه نمی‌دهیم آنها در سوریه همان کاری را که در لبنان کردند انجام دهند و ما جلوی کمک‌ها برای بازسازی [سوریه] را خواهیم گرفت. ابزارهای متعددی برای رسیدن به آن هدف در اختیار داریم.»

این در حالی است که با خروج داعش از سوریه ایران تلاش خود به منظور بازسازی این کشور را آغاز کرد.

 

طرح استانی شدن انتخابات سطح نمایندگان را ارتقا می دهد

حجت الاسلام حسن سبحانی نیا در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد استانی شدن انتخابات مجلس شورای گفت: طرح استانی شدنم انتخابات محلس شورای اسلامی در شورای عالی به تصویب رسید و به شورای دوم رسیده است، این طرح ، می تواند سطح نمایندگان مجلس شورای اسلامی را در مجموعه کشور ارتقا داده و نقش احزاب و تشکل های سیاسی را در انتخابات پیش رو افزایش دهد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در دوره هشتم اظهار کرد: در صورتی که این طرح به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد، هر استان لیستی برای برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی تهیه می کند.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: همچنین با تصویب این طرح نمایندگانی بیشتری می توانند به رقابت بپردازند و امکان اینکه نمایندگان نتوانند تمام مسایل استان را پوشش ندهند کمتر می شود و از سوی دیگر در برخی از هزینه های تبلیغاتی انتخابات نیز صرفه جویی می شود.

 

حذف چهارصفر به صلاح کشور نیست

حجت الاسلام «سید ناصر موسوی لارگانی» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد حذف چهارصفراز پول ملی گفت: الان در این موقعیت که ما از نظر اقتصادی در تحریم ظالمانه به سر می بریم و احتمال اعمال تحریم های سنگین علیه کشور ما وجود دارد حذف چهار صفر که هزینه سنگینی برای کشور دارد به صلاح نیست.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با حذف چهارصفر در معیشت و قدرت خرید مردم هیچ تغییری ایجاد نمی شود ارش پول ملی کاهش چشمگیری داشته است. زمانی در کشوv عراق خود مردم این کشور پول عراق را قبول نداشتند و از ایرانی های که به این کشور مراجعه می کردند می خواستند که به جای پول عراق، پول ایران بدهند اما الان پول ایرانی را نمی پذیرند.

موسوی لارگانی تصریح کرد: در حال حاضر در کشور هزینه و درآمد با هم مطابقت ندارد ،زمانی اگر کسی  چهارمیلیون تومان درآمد داشت حداقل نصف آن پول را می توانست پس انداز کند الان با چهار میلیون تومان درآمد نمی تواند آن چیزی که در سفره اش بوده است را تامین کند.

 

تعارض با روسیه انگیزه لهستان برای میزبانی اجلاس ضد ایرانی است

 

«نوذر شفیعی» در گفت و گو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان در پاسخ به این سوال که هدف آمریکا از برگزاری نشست ضد ایرانی در لهستان چیست؟ گفت: به نظر من آمریکا در پی این است که ایران را به عنوان یک کشور امنیتی در جهان نشان دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم شورای اسلامی با تاکید براین نکته که منظور از امنیتی جلوه دادن ایران این است که دنیا کشور ما را به عنوان یک کشور غیر عادی تلقی کنند، افزود: ایران یک عضو عادی جامعه بین المل است و به هنجارهای بین المللی معتقد است اما آمریکا می خواهد از ما تصویری بسازد که جهانیان فکر کنند ایران جامعه بین الملل را تهدید می کند و به هنجارهای بین المللی بی اعتنا است.

وی با بیان این که واشنگتن در تلاش است ایران را در گروه دولت های یاغی (اصطلاحی که آمریکا برای کشورهای خطرناک تعریف کرده است) قرار دهد، اظهار داشت: پیامد ایجاد چنین تصویری برای ایران محدود شدن بیش از پیش کشور است. از آنجایی که ایالات متحده به انزوای ایران تمایل دارد می کوشد باعث ایجاد انزوا برای کشورمان شود. واشنگتن می داند که درصورت منزوی شدن ایران، فشارهای بین المللی بر آن افزایش می یابد و ممکن است فشارهای نظامی نیز بر تهران وارد شود.

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی جنوب کرمان شیراز خبرگزاری شبستان بیرجند روز پرستار چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دبیرخانه مساجد خراسان جنوبی فرمانده کل ارتش مراسم ترحیم والده سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۵۶۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلاروس آماده میزبانی مذاکرات صلح اوکراین است

وزیر خارجه بلاروس در مصاحبه‌ای گفت، مینسک آماده میزبانی از مذاکرات صلح اوکراین است اما همه چیز به خواسته سیاسی کی‌یف بستگی دارد.

به گزارش ایسنا، «سرگئی آلینیک» وزیر خارجه بلاروس در مصاحبه‌ای با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: «ما برای مذاکرات صلح‌آمیز آماده‌ایم، همیشه آماده بوده‌ایم و همچنان هستیم. ما همیشه آماده میزبانی مذاکرات در خاک بلاروس خواهیم بود که امیدواریم به بازگشت صلح و پایان دادن به درگیری در اوکراین کمک کند.»

وی افزود، اما همه اینها به خواسته سیاسی اوکراین بستگی دارد.

وزیر خارجه بلاروس خاطرنشان کرد: «ما روی اراده و خواسته سیاسی ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین حساب می‌کنیم. ما می‌بینیم و مشاهده می‌کنیم که مردم اوکراین امروز به طور فزاینده‌ای خواهان بازگرداندن صلح و پایان دادن به رنجی هستند که با آن روبرو هستند. اما امروز همه چیز در دست سیاستمداران است.»

این در حالی است که دولت سوئیس پنجشنبه اعلام کرد، ده‌ها کشور برای گفت‌وگوهایی که قرار است اواسط ژوئن با هدف کمک به برقراری صلح در درگیری بین مسکو و اوکراین در سوئیس برگزار شود، دعوت شده‌اند اما «در این مرحله» روسیه دعوت ندارد.

دولت سوئیس که بیش از ۱۶۰ هیئت را دعوت کرده، گفت همیشه برای دعوت از روسیه آماده بوده است، با این حال، مسکو بارها تاکید کرده است که علاقه‌ای به شرکت در مذاکرات اولیه ندارد. روسیه اما این اجلاسی که بدون حضور آن برنامه‌ریزی شده، محکوم کرد. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه پنج‌شنبه گفت مسکو از کشورهای شریک می‌خواهد تا از شرکت در نشست اوکراین به میزبانی سوئیس خودداری کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تجارت ۲۰ میلیارد دلاری با عراق/ احداث شهرک صنعتی مشترک
  • برگزاری هفتمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های تهران و روسیه
  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • برگزاری هفتمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه به میزبانی دانشگاه تهران
  • بلاروس آماده میزبانی مذاکرات صلح اوکراین است
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • سایه مستدام جنگ بر اروپای مدعی دیپلماسی
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است؛ عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن