Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، شهریار شیری آراسته بعد از ظهر  یکشنبه در شورای ساماندهی سالمندان استان اردبیل تصریح کرد: تا ۲۰ سال آینده جمعیت پیر در استان سه برابر خواهد شد و باید از هم‌اکنون آمار جمعیت جوان و سالمند را در برنامه‌ریزی‌های بلندمدت مدنظر قرار داد.

وی افزود: افزایش جمعیت سالمندان در استان اردبیل نیازمند توجه به روحیات و خواسته‌های این گروه بوده و با فراهم آوردن محیطی آرام و مفرح می‌توان به نیازهای روحی موجود پاسخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت سیاسی استاندار اردبیل یادآور شد: باید پارک‌ها و فضای سبز استان اردبیل برای بهره‌مندی مناسب کودکان و جمعیت سالخورده مناسب‌سازی شده و نیازمندی‌ تمامی گروه‌های سنی لحاظ شود.

آراسته به آمار جمعیتی سالمندان استان نیز اشاره کرد و ادامه داد: ۵۱ درصد جمعیت سالمندان اردبیل را بانوان تشکیل می‌دهند و بر این اساس در مناسب‌سازی شهر به علایق و توانایی‌های این بخش از جامعه نیز باید توجه گردد.

به گفته وی در حال حاضر در استان اردبیل محلی برای تجمع و دور هم جمع شدن سالمندان به جز پارک‌ها وجود نداشته و نیازمند برنامه‌ریزی وسیعی برای برطرف‌سازی این قبیل از مشکلات هستیم.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل به طراحی کارت منزلت برای جامعه سالمندان استان اشاره کرد و افزود: ایجاد خانه امید برای سالمندان از جمله برنامه‌های ویژه‌ای است که می‌تواند در ساماندهی جامعه هدف مفید واقع شود.

کد خبر 4511836

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری اردبیل سالمندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۵۶۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری قزوین اقدام عملی برای مناسب‌سازی شهر انجام نداد

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: مطالبات زیادی در شورای شهر برای مناسب‌سازی معابر شهری با هدف استفاده معلولان داشتیم، اما در عمل از سوی شهرداری قدم از قدم برای تحقق آن‌ها برداشته نشد.‌

علی فرمانی در گفت‌وگوی با خبرنگار ایمنا در قزوین در طرح دیدگاه خود پیرامون لایحه شهرداری قزوین مبنی بر صدور مجوز ساخت‌وساز با کاربری ورزشی در ناحیه شهری اسماعیل‌آباد، اظهار کرد: با توجه به اینکه سرانه ورزشی در منطقه مذکور صفر است، ضرورت دارد تا در این راستا اقدامات مؤثری انجام شود و گزارش آن‌ها به شورا ارائه شود.

وی افزود: خواستار برنامه‌ریزی مدیریت شهری قزوین برای افزایش سرانه ورزشی در ناحیه منفصل شهری اسماعیل‌آباد هستیم تا این منطقه از محرومیت زیرساخت‌های ورزشی خارج شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به عملکرد مدیریت شهری در مناسب‌سازی معابر شهری برای معلولان و توان‌خواهان خاطرنشان کرد: در شورای شهر مطالبات فراوانی برای مناسب‌سازی معابر شهری برای استفاده معلولان داشتیم، اما در عمل از سوی شهرداری قدم از قدم برای تحقق آن‌ها برداشته نشد.‌

فرمانی ادامه داد: انتظار داشتیم یک بوستان ویژه افراد توان‌خواه و معلول در شهر قزوین ساخته شود، اما نگاه جدی به این حوزه در بخش‌های مدیریتی شهرداری قزوین وجود ندارد.

کد خبر 751098

دیگر خبرها

  • شهرداری قزوین اقدام عملی برای مناسب‌سازی شهر انجام نداد
  • شهرداری قزوین قدمی برای مناسب‌سازی شهر برنداشت
  • ۸۰ درصد جمعیت اصفهان جزو جامعه کارگری هستند
  • قدردانی وزیر بهداشت از تلاش جامعه مامایی در اجرای سیاست‌های جوان‌سازی جمعیت
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل
  • ضرورت آماده سازی زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی
  • قدردانی وزیر بهداشت از تلاش ماماها برای جوان‌سازی جمعیت
  • قدردانی از تلاش جامعه مامایی در اجرای سیاست‌های جوان سازی جمعیت
  • سن مناسب برای انجام تست دیابت