Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر مدیریت خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت در پاسخ به سوال برخی بیمه‌شدگان مبنی بر اینکه چرا برخی از داروخانه‌ها از ارائه اقلام دارویی به بیمه‌شدگان سازمان بیمه سلامت خودداری می‌کنند، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش ایسنا، دکتر حنان حاج محمودی گفت: بیش از ۹۰ درصد داروخانه‌ها در سطح کشور یعنی حدود ۱۰ هزار و ۸۰۰ داروخانه با سازمان بیمه سلامت قرارداد دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ممکن است برخی افراد تحت پوشش بیمه رایگان این سازمان باشند که برابر بند الف تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۹۶ و ۹۷ کسانی که از این بیمه برخوردارند و جزء افراد نیازمند هستند باید به بخش دولتی مراجعه کنند. بنابراین از آنجایی که ممکن است منشاء تجویز دارو بخش خصوصی باشد، داروخانه‌ها از ارائه دارو به این افراد خودداری کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۴ میلیون نفر از بیمه‌شدگان این سازمان تحت پوشش بیمه رایگان هستند؛ این در حالی است که فلسفه وجودی بیمه رایگان برای کسانی است که تمکن مالی برای پرداخت ماهی ۲۲ هزار تومان را ندارند.

حاج محمودی گفت: توصیه من به افرادی که توان مراجعه به بخش خصوصی را دارند این است که با  پرداخت ۴۴هزار تومان سرانه کامل دفترچه‌ای از جمله دفترچه بیمه ایرانیان را دریافت کنند که به تمام ارائه دهندگان خدمت اعم از بخش خصوصی، دولتی، غیر دولتی مراجعه و از خدمت لازم بهره‌مند شوند.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، وی با تاکید بر اینکه سازمان بیمه سلامت با برخی داروخانه‌ها قرارداد ندارد، افزود: مفهوم خرید راهبردی این است که اگر در یک منطقه ۱۰ داروخانه است، قاعدتا با داروخانه‌هایی قرارداد منعقد شود که مراجعه بیشتری دارند. بنابراین بیمه‌شده‌ای ممکن است به داروخانه‌ای مراجعه کرده باشد که طرف قرارداد سازمان نباشند و به این معنی نیست که خدمت متوقف شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت با اشاره به اینکه ممکن است سازمان بیمه سلامت به دلیل تخلف با داروخانه‌ای لغو قرارداد کرده باشد، گفت: همچنین در مواردی داروخانه ممکن است با وجود قرارداد با بیمه سلامت از قبول دفترچه بیمه‌شدگان خودداری کند که در این صورت تخلف محسوب می‌شود. افراد در صورت مشاهده چنین مواردی می‌توانند با سامانه ۱۶۶۶ تماس بگیرند که حتما موضوع پیگیری و نتیجه در اسرع وقت به بیمه‌شدگان سراسر کشور اطلاع داده می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دارو داروخانه سازمان بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۵۷۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود‌های دارویی و مشکلات بیماران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ ­ رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: دو سازمان بیمه گر بیش از ۲۶ همت بدهی به داروخانه‌ها دارند و مدت بدهی‌های این بیمه‌ها به بیش از ۱۰ ماه رسیده است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   احمدی ادامه داد: آخرین پرداخت‌های سازمان‌های بیمه گر مربوط اواسط سال قبل است. این در حالی است که سازمان غذا و دارو یک ماه قبل از کاهش کمبود‌های دارویی صحبت کرد رئیس اداره پایش مصرف دارو غذا و دارو در این باره گفت: کاهش ۶۷ درصدی در کمبود‌های دارویی داریم و از ۱۴۶ قلم دارو که کمبود داشت به ۱۱۲ قلم دارو رسیده ایم. همچنین در این هفته­ سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز در خصوص علل کمبود دارو در کشور گفت: بخش کمی از پوشش ما به تفاوت ارز دارو از بیمه‌ها پرداخت شده که در بروز کمبود‌های دارویی نقش مستقیم دارد موضوعی که به تامین منابع آن از بانک مرکزی هم در بروز آن تاثیر داشته است.

دیگر خبرها

  • داروخانه‌ها برای خرید شیر خشک پول ندارند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند/ ۲۶ همت بدهی بیمه‌ها
  • بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه گر به داروخانه‌ها
  • کمبود‌های دارویی و مشکلات بیماران
  • بیمه ۵ دهک روستاییان به صورت سیستمی تمدید می شود
  • تمدید خودکار بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • تمدید اعتبار سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • تمدید سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و پنج دهک درآمدی به صورت سیستمی تمدید می‌شود