Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-05@07:31:01 GMT

مخالفت کارفرمایان با افزیش حق مسکن

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۵۷۳۳۹

مخالفت کارفرمایان با افزیش حق مسکن

علی خدایی، نماینده کارگران در شورای عالی کار، درباره نشست امروز شورای عالی کار گفت: در راستای راه اندازی سامانه جامع روابط کار، کارفرمایان باید اطلاعات دادرسی خود را در سامانه ثبت کنند. امروز آیین نامه دادرسی الکترونیکی مورد بررسی قرار گرفت و اصلاحاتی انجام شد که فرار کارفرمایان را کاهش می‌دهد. همچنین سوءاستفاده از قانون کار را کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: موضوع دوم بحث کاهش قدرت خرید کارگران بود که با توجه به اختلاف نظر‌هایی که وجود دارد به نتیجه نرسید. در مورد عدد و رقم افزایش حق مسکن هم به نتیجه نرسیدیم. چرا که برخی از کارفرمایان معتقد بودند که افزایش حق مسکن در بسته افزایش مزدی ۹۸ مورد بررسی قرار گیرد که نمایندگان کارگران و دولت موافقت نکردند و معتقد بودند که می‌تواند افزایش حق مسکن در حال حاضر صورت گیرد.

خدایی گفت: جلسه امروز در مورد افزایش حق مسکن به نتیجه نرسید، مقرر شد جلسه بعدی شورای عالی کار اواخر هفته آینده مجدداً تشکیل شود. دستورجلسه آن هم افزایش حق مسکن و افزایش قدرت خرید کارگران باشد. ضمن اینکه مقرر شد جلسه محدود تری هم با نمایندگان کارگری و کارفرمایان و دولت فردا تشکیل شود و بعد از مشخص شدن نتیجه؛ عدد و رقم افزایش حق مسکن ۹۸ در جلسه شورای عالی کار مطرح شود. نحوه راه اندازی سامانه جامع روابط کار نیز در جلسه فردا مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نماینده کارگران در شورای عالی کار بیان کرد: بحث جبران کاهش قدرت خرید کارگران در جلسه امروز هم مطرح شد. نمایندگان کارگران موضوعی مهمتر از کاهش قدرت خرید ندارند. ما به دنبال جبران قدرت خرید کارگران هستیم.

وی اظهار داشت: موضوع تخلفات خیریه نذر اشتغال و کوتاهی وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی واداره کل استان اصفهان در برخورد با تخلفات این خیریه از مواردی بود که از طرف گروه کارگری در این جلسه مطرح شد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: حق مسکن نماینده کارگران شورای عالی کار سامانه جامع روابط کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۵۷۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۵ روز تا ۶ ماه حبس برای خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن پرند

به گزارش  صدای ایران از ایرنا، آرش صیادی با بیان اینکه خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن غیر قانونی و غیر مجاز است، اظهار داشت: امتیاز هیچ هویت حقوقی ندارد و امکان دارد افراد دارنده امتیاز از آن حذف شوند بنابراین مردم بدانند این قرارداد بسیار پر ریسک است و امکان دارد تمام سرمایه خود را از دست بدهند.

وی افزود: بر اساس شیوه نامه اجرایی نهضت ملی مسکن، واحد متقاضیان در مراحل پایانی اجرای پروژه به آنها اختصاص می‌یابد و باتوجه به عدم انعقاد قرارداد، بدیهی است خرید و فروش و انجام معاملات ثانویه واحد‌های نهضت ملی مسکن غیر قانونی است.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پرند تاکید کرد: طبق ماده ۲۳ قانون پیش فروش ساختمان اشخاصی که بدون تنظیم سند رسمی اقدام به پیش فروش ساختمان یا بدون اخذ مجوز اقدام به درج یا انتشار آگهی کنند به حبس از ۴۵ روز تا ۶ ماه یا جزای نقدی به میزان ۲ تا چهار برابر وجوه و اموال دریافتی محکوم می‌شوند.

دیگر خبرها

  • سورپرایز وزیر کار برای کارگران ؛ افزایش ۲برابری حق مسکن
  • پیشنهاد افزایش ۲ برابری حق مسکن از سوی وزیر کار
  • پیشنهاد وزیر کار برای افزایش ۲ برابری حق مسکن کارگران
  • فقر و فقدان قدرت خرید اخلاق اجتماعی را مخدوش می‌کند
  • کارفرمایان از هرگونه تکبر در برابر کارگران خودداری و دوری کنند
  • فیلم | طعنه سنگین مجری صداوسیما به دولت رئیسی
  • مخالفت انجمن تجارت الکترونیکی با دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌ های اینترنتی
  • نشست هم اندیشی سازمان‌های کارگری و کارفرمایی کهگیلویه و بویراحمد
  • ۴۵ روز تا ۶ ماه حبس برای خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن پرند
  • نشست هم اندیشی سازمان‌های کارگری و کارفرمایی استان