Web Analytics Made Easy - Statcounter

 آرش نواب در دیدار با آیت‌اله سید محمد کاظم مدرسی، امام جمعه محمدآباد یزد با اشاره به اینکه طول خطوط فشار متوسط استان نسبت به چهل سال گذشته و پیش از انقلاب اسلامی از حدود ۵۴۹ کیلومتر به ۱۰ هزار ۵۴۶ کیلومتر رسیده است، گفت: خطوط فشار ضعیف استان نیز از ۶۷۰ کیلومتر به هشت هزار و ۳۱۴ کیلومتر افزایش یافته و تعداد ترانسفورماتورهای منصوبه از ۴۱۵ دستگاه به ۱۵ هزار و ۵۶۳ مورد رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ظرفیت ترانسفورماتورهای استان نیز از ۸۵ مگاولت‌آمپر در سال ۵۷ به ۱۹۹۰ مگاولت آمپر رسیده است.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان یزد با اشاره به اینکه ۹۹.۷ روستاهای کشور از نعمت برق برخوردار هستند، اظهار کرد: تعداد روستاهای برق‌دار استان قبل از انقلاب ۵۲ روستا بود اما در حال حاضر  ۹۲۲ روستای برق‌دار در استان یزد وجود دارد.

نواب متذکر شد : پیک بار استان از ۴۵ مگاوات به ۸۵۱ مگاوات رسیده و تعداد مشترکین استان نیز از ۶۶ هزار و ۶۹۰ مشترک به ۶۶۰ هزار و ۸۰۳ مشترک تغییر یافته است.

وی با اشاره به اینکه با تکیه بر توان داخلی و متخصصان بومی، سامانه اسکادا و اتوماسیون شبکه در دیسپاچینگ یزد پیاده سازی شده است، خاطرنشان کرد: متوسط خاموشی به ازای هر مشترک در طول سال استان، یک دهم کشوری است.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان یزد در پایان، گفت: تعداد چاه‌های کشاورزی برق دار استان پیش از انقلاب ۱۱۴ حلقه بوده که در حال حاضر این رقم به دو هزار و ۱۷۶ چاه برق دار تبدیل شده است.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۵۷۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، مهدی شفیعی‌زاده اظهار کرد: میزان مصرف برق مشترکان در سال ۱۴۰۱ به میزان هشت میلیارد و ۹۷ میلیون و ۳۱۴ هزار و ۷۱۶ کیلووات ساعت بوده که در سال ۱۴۰۲ به هشت میلیارد و ۲۳۴ میلیون کیلووات ساعت رسید.

وی اضافه کرد: این موارد شامل بخش‌های خانگی، عمومی، کشاورزی و صنعتی و سایر مصارف می‌شود که بخش کشاورزی با سه میلیارد و ۶۲۷ میلیون کیلووات ساعت معادل ۴۴ درصد از کل، بیشترین مصرف برق را به خود اختصاص داده است.

مدیر دفتر نظارت فروش و وصول مطالبات شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌رضوی گفت: پارسال ۱۳ هزار و ۸۲۲ میلیارد و ۸۳۶ میلیون ریال ارزش انرژی مصرف شده توسط مشترکان برق خراسان رضوی بوده است.

شفیعی زاده شمار مشترکان شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ را یک میلیون و ۴۴۴ هزار و ۴۰۵ مشترک ذکر کرد و افزود: از این تعداد ۸۳.۳۳ درصد مشترکان خانگی، ۲.۸۹ درصد مشترکان عمومی، ۱.۴۶ درصد مشترکان کشاورزی، ۵۹ صدم درصد مشترکان صنعتی و ۱۰.۹۳ درصد مشترکان سایر مصارف هستند.

وی به افزایش مشترکان برق خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ اشاره و اظهار کرد: تعداد مشترکان در سال ۱۴۰۱ به میزان یک میلیون و ۴۱۲ هزار و ۵۲۴ مشترک بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • کاهش چشمگیر قیمت سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • کاهش چشمگیر بهای سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • گاز قسمتی از کرج قطع می‌شود
  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی
  • گاز قسمتی از کرج قطع می شود
  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان
  • تعداد خوشنویسان بعد از انقلاب ۲۰ برابر افزایش یافت
  • جایزه ویژه توانیر برای مشترکان کم مصرف
  • ببینید | بخش‌هایی از هم‌خوانی جمعی از کارگران در ابتدای دیدار امروز با رهبر معظم انقلاب
  • ۳۸۹ میلی‌متر بارش در کردستان ثبت شد