Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@17:53:15 GMT

احیای مجدد فدراسیون اسلامی ورزش زنان

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۵۸۳۲۸

احیای مجدد فدراسیون اسلامی ورزش زنان

تهران- ایرنا- فدراسیون اسلامی ورزش زنان پس از هشت سال انحلال امروز (یکشنبه) فعالیت خود را از سر می گیرد.

به گزارش ایرنا؛ وزارت ورزش و جوانان سرانجام پس از بررسی های کافی با درخواست کمیته بین المللی المپیک در خصوص راه اندازی فدراسیون اسلامی ورزش زنان موافقت کرد.
بر این اساس در جلسه ای مشترک با حضور «مسعود سلطانی فر» وزیر ورزش و جوانان و «سیدرضا صالحی امیری» رییس این کمیته، اقدامات قانونی و اجرایی احیای فدراسیون بین المللی ورزش زنان مسلمان تصویب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این فدراسیون که در سال 1389 تعطیل شده بود، با همکاری وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک برای گسترش، تقویت و هویت بخشی ورزش زنان مسلمان با حفظ حدود فرهنگی و شرعی احیا شد.
فدراسیون اسلامی ورزش زنان یک فدراسیون بین‌المللی است که با موافقت رئیسان کمیته‌های بین‌المللی و آسیایی المپیک در سال 1369 در تهران گشایش یافته بود.
این فدراسیون تاکنون چهار دوره مسابقات بین المللی زنان مسلمان را در ایران میزبانی کرده است. اولین دوره مسابقات بین المللی زنان مسلمان که هر چهار سال یکبار برگزار می شد، با حضور 10 کشور و 407 ورزشکار در هفت رشته بدمینتون، شنا، والیبال، تیراندازی، هندبال، جودو و دو ومیدانی در سال ١٩٩٣برگزار شد و ایران به عنوان نایب قهرمانی این دوره از رقابت ها دست یافت.
اما در دومین دوره که در سال ١٩٩٧ برگزار شد، شمار کشورهای شرکت کننده به 24 کشور و 748 ورزشکار رسید و ایران با یک پله صعود بر سکوی قهرمانی ایستاد.
سومین دوره این رقابت ها در سال 2001 و با حضور نمایندگان 23 کشور، 798 ورزشکار در 15 رشته برگزار شد و برای دومین بار ایران قهرمان شد.
اما سرانجام چهارمین و آخرین دوره آن در 2005 برگزار شد که نمایندگان ٤٤کشور و در مجموع با 1316 ورزشکار در 18 رشته برابر حریفان خود حضور یافتند و ایران برای سومین بار و به شکل متوالی عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.
مسعود سلطانی فر وزیر ورزش وجوانان امروز طی حکمی الهه عرب عامری را به عنوان سرپرست فدراسیون اسلامی ورزش زنان شد.
در بخشی از این حکم، سلطانی فر از عرب عامری به عنوان ریاست این فدراسیون خواسته است تا با هماهنگی معاونین وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی و دستگاه های ذی ربط در اسرع وقت نسبت به برگزاری مجمع انتخاباتی ریاست این فدراسیون اقدام کند.
ورزشی**٩٢٥٠**9129

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش فدراسيون ورزش زنان احيا عرب عامري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۵۸۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسمی: میزبانی جام باشگاه‌های آسیا به ایران رسید

به گزارش "ورزش سه"، با دعوت مسئولان باشگاه شهداب یزد، سید میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال ایران به همراه دکتر مرادی و مهدی اسلامی نایب رئیس و خزنه‌دار فدراسیون والیبال صبح امروز (سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت) با استقبال رسمی مدیران ورزش استان از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید صدوقی (ره) وارد شهر یزد شد.

در این سفر یک روزه مسئولان فدراسیون والیبال از شرایط و امکانات این استان برای میزبانی از بیست و چهارمین دوره رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا بازدید کردند و سپس سید میلاد تقوی در جلسه‌ای با دکتر فاطمی استاندار یزد به بررسی شرایط و موراد مربوط به میزبانی این رقابت‌ها پرداخت.

در این جلسه علاوه بر مرادی و اسلامی، امیر شرافت مدیرعامل باشگاه شهداب با استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان یزد نیز حضور داشتند و در نهایت مقرر شد با توجه به توافقات نهایی فدراسیون والیبال، شهر یزد و باشگاه شهداب به عنوان میزبان رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا به کنفدراسیون والیبال آسیا و والیبال ورلد معرفی شود.

مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا از پنجم شهریور ماه به میزبانی شهر یزد برگزار خواهد شد که بر اساس توافق‌های صورت گرفته تیم فولاد سیرجان ایرانیان به عنوان قهرمان ایران در این مسابقات شرکت می‌کند و شهداب یزد نیز به عنوان میزبان مسابقات، دیگر نماینده ایران در این رقابت‌ها خواهد بود.

دیگر خبرها

  • مناف هاشمی: مجلس ردیف بودجه رویداد‌های بین المللی را حذف کرد/ بالای ۳۵ سهیمه المپیک خواهیم داشت
  • ممنوعیت حجاب در المپیک پاریس برای زنان فرانسه!
  • رسمی: میزبانی جام باشگاه‌های آسیا به ایران رسید
  • یک دانشگاه آزادی عضو کمیته اجرایی کنفرانس بین‌المللی پرتغال شد
  • یک دانشگاه آزادی عضو کمیته اجرایی در کنفرانس بین‌المللی پرتغال شد
  • اعلام آمادگی مجدد راه آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • نشست مشترک کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی و مسئولین کمیته ملی المپیک
  • محمود خسروی وفا: می توانیم در المپیک ناگویا ژاپن شانس پنجمی داشته باشیم؛ کشتی امید اول ماست
  • خسروی‌وفا: توان ورزش ما بسیار فراتر از اینهاست
  • برگزاری نشست کارگروه ورزش حزب موتلفه و کمیته ملی المپیک