Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن مرادنیا شامگاه یکشنبه در نشست با روحانیون و علمای استان کردستان اظهار داشت: توسعه در استان کردستان یکی از اولویت‌های اصلی است و در این راستا همه اقشار جامعه به ویژه اقشار خاص می‌توانند نقش مهم‌تری را داشته باشند.

وی با بیان اینکه توسعه در کردستان باید فارغ از مسائل حزبی و جناحی دنبال شود، عنوان کرد: علما و روحانیون در راستای توسعه استان کردستان می توانند نقش بسیار مهمی را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کردستان با بیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد تفرقه و نفاق در جامعه هست، افزود: همه ما باید تلاش کنیم در فضای وحدت و همدلی کردستان را به سمت و سوی توسعه بهتر سوق دهیم.

وی به ظرفیت های عظیم استان در بخش آب، کشاورزی و محصولات پروتئینی اشاره کرد و گفت: نامه ای به خدمت مقام معظم رهبری نوشته ایم و در آن درخواست تخصیص اعتباری معادل یک و نیم میلیارد دلار کرده ایم تا در بخش آب، توسعه کشاورزی و افزایش تولید گوشت قرمز هزینه شود که امیدواریم مورد موافقت ایشان قرار بگیرد.

استاندار کردستان با بیان اینکه علیرغم همه مشکلات کارهای بسیار خوبی در استان انجام و اعتبارات قابل توجهی دریافت کرده ایم اظهار داشت: در سال ۹۶ در مجموع هزار و۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شد که این رقم در سالجاری هزار و ۵٨۵ میلیارد تومان است که در شش ماهه نخست ۵۰ درصد آن دریافت و تا پایان سال مابقی نیز جذب و هزینه خواهد شد.

مرادنیا اضافه کرد: برای سال ۹٨ نیز اعتبارات استان هزار و۷۱۴ میلیارد تومان در بودجه پیش بینی شده که از رشد برخوردار شده است.

وی در ادامه به اعتبارات پرداخت شده توسط بانک ها به طرحهای گوناگون نیز اشاره کرد و افزود: در مجموع دو هزار و۵۰۰ میلیارد تومان میزان تسهیلات پرداختی بانک ها بوده که می تواند کمک موثری به کاهش بیکاری باشد.

استاندار کردستان همچنین به اعتبارات قابل توجه و پیش بینی شده برای احداث و تکمیل راههای بین شهری وروستایی نیز گریزی زد و عنوان کرد: در سالجاری ۴٨۰ کیلومتر راه بین شهری در دست اجرا و پیمان است که برای اتمام آن نیازمند ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

مرادنیا با بیان اینکه در استان کردستان شش هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی داریم گفت: هم اکنون هزار کیلومتر راه روستایی در سطح استاندار دست انجام داریم که برای این بخش نیز نیازمند اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی هستیم.

استاندار کردستان  ردیف های موجود در بودجه ۹٨ برای حل مشکل آب شرب شهرها و روستاهای استان نیز مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: اعتبارات راه آهن کردستان از ۴٨ میلیارد تومان به ۱۵۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده و دولت وعده داده است تا پایان سال ۹۹ قطار به سنندج برسد.

مرادنیا افزود: برای تکمیل کریدور شمال به جنوب در سال آینده دولت ۱۶۳ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته وامید داریم با اتمام تونل باغان مریوان این جاده نیز تا پایان سال آینده زیربار ترافیک برود.

در جریان برگزاری این نشست در ابتدا شماری از علما و روحانیون اهل سنت و تشیع استان کردستان به بیان دغدغه ها و مطالبات مختلف مردم این استان پرداختند.

کد خبر 4512161

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری کردستان علما و روحانیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۶۰۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰۰ نفری سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در کردستان

ایسنا/کردستان استاندار کردستان از افزایش ۳۰۰ نفری سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در استان خبر داد.

اسماعیل زارعی کوشا، امروز دوشنبه (۱۱ اردیبهشت ماه) در مراسم گرامیداشت هفته کارگر که با حضور معاون وزیر کار و جمعی از کارگران استان در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه در ادامه پیگیری های بیمه کارگری در استان کردستان،۳۰۰ نفر به سهمیه کارگران ساختمانی استان اضافه شده است که امیدواریم این تعداد در آینده افزایش یابد.

وی کارگران را بازوان مهم توسعه کشور ذکر کرد و افزود: موتور تولید و تحرک کشور با تلاش کارگران خدوم به حرکت در می آید که برای تداوم آن باید اهتمام جدی داشته باشند.

ماموستا فایق رستمی، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه این مراسم با تبریک روز کار و کارگر گفت: کارگران زحمتکش‌ترین قشر جامعه هستند.

نقش کارگران در جهش تولید بی بدیل است

وی با اشاره نقش کارگران در جهش تولید گفت: جهش تولید یعنی ارتقای فرهنگ مردم، ایجاد کارخانجات در مناطق کمتر توسعه یافته، استفاده از تحصیلکردگان، احیای کارخانه‌ها و ... است.

وی افزود: کارگران همیشه جوان نمی‌مانند و زمانی پیر و سالخورده می‌شوند لذا باید زمینه لازم برای حمایت از آنان در این دوران فراهم شود.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه تمام کارگران باید مورد حمایت مسئولان قرار گیرند، بیان کرد: در باب اهمیت کسب و کار پیامبر اسلام می فرماید در این دنیا چنان کار کنید که همیشه در این دنیا می‌مانید.

وی افزود: دشمن امروز در میدان دیگر مبارزه با کشور، به دنبال تضعیف اقتصاد ماست‌ که در این راستا باید تمام تلاش خود را برای رونق تولید و توسعه اقتصادی کشور به کارگیریم.

ماموستا رستمی با اشاره به اینکه به همان اندازه امنیت کشور، امنیت معیشت مردم نیز حائز اهمیت است، افزود: استان فرهنگی کردستان باید با توجه به پتانسیل‌های موجود یک استان عام المنفعه و با اقتصاد قوی باشد.

وی با اشاره به توسعه عدالت در جامعه گفت: باید با سعی و کوشش و تولید، تحریم‌ها را در کشور خنثی کنیم.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • اصواگرایان به دنبال تسویه حساب درون گروهی در مجلس دوازدهم؟/ پیش‌بینی متفاوت رشیدی کوچی از پارلمان آینده
  • خطر شورش‌های درون حزبی بیخ گوش نخست وزیر انگلیس
  • دولت دنبال رفع دغدغه‌های معلمان است + فیلم
  • توسعه صادرات و جذب سرمایه‌گذار را برای ایلام دنبال می‌کنیم
  • تویوتا به دنبال فرصت در آفریقا
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • افزایش ۳۰۰ نفری سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در کردستان
  • ۳۰۰ نفر به سهیمه بیمه کارگران کردستانی اختصاص یافت
  • انصاری نیک: «خلیج فارس» هویت ایران و یکی از پایه های قدرت تمدنی کشور است/ غرب نمی خواهد در منطقه امنیت برقرار باشد، زیرا امنیت ضامن توسعه است
  • ایران به دنبال رابطه برد-برد با آفریقا است/ نگاه برابر داریم