Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@23:43:00 GMT

سازمان ملل ادعای مغرب علیه پولیساریو را رد کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۶۱۳۷۶

سازمان ملل ادعای مغرب علیه پولیساریو را رد کرد

تهران- ایرنا- سازمان ملل با رد اعتراض مغرب درباره نقض آتش بس از سوی «جبهه پولیساریو» اعلام کرد که مدرکی دال بر اینکه پولیساریو آتش بس در صحرای غربی را نقض کرده باشد، وجود ندارد.

به گزارش بامداد دوشنبه ایرنا به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، سازمان ملل در پاسخ به دو نامه اعتراض آمیز مغرب مبنی بر نقض آتش بس در منطقه حایل و شرق دیوار دفاعی در صحرای غربی ضمن یادآوری حضور نمایندگی خود در مناطق مورد ادعای اعلام کرد: نمایندگی این سازمان در صحرای غربی هیچ گونه مواردی از نقض آتش بس را در این مناطق مشاهده نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استفان دوجاریک سخنگوی رسمی «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در یک کنفرانس خبری در نیویورک گفت: نمایندگی سازمان ملل در هردو منطقه مورد ادعای مغرب حضور داشته و هیچ گونه اقدامی مبنی بر نقض مفاد توافقنامه های جاری، مشاهده نشده است.
وی تاکید کرد که این نمایندگی در صورت وقوع هر گونه نقض آتش بس در منطقه، مراتب را برای اتخاذ اقدام های فوری اعلام می کند.
سخنگوی گوترش افزود: نظارت سازمان ملل بر توافق آتش بس در صحرای غربی از زمان امضای آن توسط دو طرف، برای جلوگیری از هرگونه درگیری میان مغرب و پولیساریو، روند فعالی داشته است.
یگان‌های نظامی موسوم به ارتش آزادی ‌بخش ملی صحرا وابسته به جبهه پولیساریو اخیرا یک سری مانورهایی را در منطقه تحت کنترل خود انجام دادند.
صحرای غربی منطقه‌ای در شمال غرب آفریقا و جنوب کشور مغرب است که جبهه آزادی ‌بخش پولیساریو و پادشاهی مغرب بر سر کنترل آن مناقشه دارند.
هدف از برگزاری این مانورها، آموزش نیروهای نظامی برای درگیری‌های احتمالی و سنجش میزان آمادگی رزمی یگان‌ها و توان آنها برای اجرای ماموریت‌ها عنوان شده است.
پولیساریو سازمانی سیاسی نظامی در صحرای غربی است، این گروه در سال 1973 به عنوان یک گروه مقاومت علیه تسلط استعماری اسپانیا بر صحرای غربی و با هدف استقلال این منطقه ایجاد شد.
پولیساریو پس از خروج اسپانیا در سال 1976 از این منطقه و تقسیم آن بین مغرب و موریتانی به مخالفت با این دو کشور پرداخت.
موریتانی و پولیساریو در سال 1979 با یکدیگر صلح کردند، اما مغرب تمام منطقه صحرای غربی را ضمیمه خاک خود کرد، از آن پس جبهه پولیساریو به مقاومت علیه این کشور ادامه داده است.
شبد**1480**1010

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي مغرب سازمان ملل نقض آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۶۱۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش شهرداری به ادعای «قطع درختان و ساخت و ساز در سرخه حصار»

به گزارش ایسنا، شهرداری منطقه ۱۳ در این‌باره اعلام کرد:‌ « با توجه به انتشار مطالبی با عنوان ساخت و ساز و قطع درختان در سرخه حصار به اطلاع می رساند که با توجه به حمله آفت سوسک پوست‌خوار کاج از سال‌ها پیش به درختان بوستان‌های جنگلی شهر تهران بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، مجوز حذف درختان خشک و آفت زده برای جلوگیری از گسترش آفت به درختان سالم صادر شده و این اقدام با توجه به مجوز سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، به شماره ۱۴۰۲/۶۷/۴۸۷۲ انجام و بر اساس تبصره ۲ ماده ۴ قانون حفاظت، حکم حذف درختان آفت‌زده سوزنی برگ بوستان سرخه حصار صادر شده که موارد مذکور با درختان پهن برگ جایگزین می‌شوند.»

در ادامه توضیحات شهرداری آمده است: « ضمنا، هماهنگی اقدامات انتخاب پیمانکار و حذف درختان آفت زده توسط سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری انجام و اقدامات لازم در این فرآیندها با نظارت های لازم اجرایی شده است.»

شهرداری در پایان نیز آورده است:‌« علامت گذاری های انجام شده بر روی درختان نیز بر اساس بررسی ها فنی درختان درگیر این آفت انجام و اطلاع رسانی های لازم قبل و حین اقدام به حذف درختان خشک از طریق رسانه ملی و سایر رسانه ها انجام و منتشر شده است. ضمنا پس از پاکسازی محل، عملیات  اجرای شبکه آبیاری تحت فشار و کاشت گونه های مناسب با شرایط محیطی در نقاط مورد نیاز بوستان سرخه حصار نیز اجرایی شده و مراحل تکمیلی آن ادامه دارد.»

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • واکنش شهرداری به ادعای «قطع درختان و ساخت و ساز در سرخه حصار»
  • کم رنگ شدن خط قرمز عدم استفاده از تسلیحات غربی علیه روسیه
  • ادعای ارتش اسرائیل: کنترل کامل گذرگاه رفح را به دست گرفتیم
  • کشف بقایای مهمانخانه ۳۵۰۰ساله ارتش مصر باستان
  • نتانیاهو در دو راهی سخت آتش‌بس یا استعفا
  • نتانیاهو در دو راهی آتش‌بس یا استعفا
  • سمپاشی ۱۸۱۶ هکتار از مزارع ارومیه بر علیه آفت سن غلات
  • ادعای جنجالی علیه شهردار تهران؛ پرداخت ۲۵/۵ میلیارد تومانی کمک هزینه مسکن؟ +تصویر
  • ببینید | سوال معنادار عضو زن شورای شهر تهران علیه ادعای زاکانی با چاشنی پارک لاله!
  • کشف بقایای مهمانخانه ۳۵۰۰ساله