Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@13:45:14 GMT

محمد رحمانیان و رونمایی از یک جلد کتاب

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۶۱۵۸۷

محمد رحمانیان و رونمایی از یک جلد کتاب

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ رمان «کجا گمم کردم» یکی از رمان‌هایی است که این روزها مورد توجه قرار گرفته است.

مهسا دهقانی‌پور نویسنده این رمان در گفتگو با خبرنگار برنا گفت: کتاب من، تفاوتی که با رمان‌های دیگر دارد این است که مقداری ساختار رمان را تغییر داده‌ام که با این شیوه در این رمان،  با یک قصه یک دست مواجه نیستیم و با هفت بند و هفت قصه مواجه هستیم که مجموعا یک رمان را تشکیل می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ریشه‌های این رمان در ادبیات کلاسیک، در مثنوی معنوی، در منطق الطیر و هزار و یک شب بوده، اگر بخواهم درباره محتوای رمان صحبت کنم باید بگویم این رمان داستان تقابل سه نسل است بین دختر، پدر و پدربزرگش است که به تفاوت های این سه نسل می‌پردازد.

دهقانی‌پور تصریح کرد: در تالیف این رمان خیلی سعی کردم که به سمت ساختار زندگی امروز نزدیک شده و سرعتی که زندگی امروز دارد را با کم کردن زوائد گفتاری طوری بیان کنم که به سلیقه خواننده امروزی نزدیک شود. 

وی در پاسخ به این سوال که رمان «کجا گمم کردم» چندمین تالیف اوست گفت: دو نمایشنامه به نام‌های «میخ را از پشت دلم دریاب» و «نخوابیدم، فقط چشمامو بستم» که هر دو با همت انتشارات پارینه چاپ شده تالیف کرده‌ام.

وی افزود: کتاب «کجا گمم کردم» را انتشارات هیلدا، از مجموعه انتشارات ققنوس چاپ و منتشر نموده است.

این نمایش نامه نویس در ادامه تصریح کرد : این رمان داستان‌های پراکنده ای بوده که من از سال هشتاد و سه تا سال نود و سه برای یک شخصیت واحد نوشته بودم که امسال تصمیم گرفتم آن را به صورت یک رمان منتشر کنم. 

دهقانی‌پور در پایان از نوشتن رمانی تازه در همین ساختار خبر داد و گفت: حال و هوای اثر جدیدم مانند رمان «کجا گمم کردم» است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رمان محمد رحمانیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۶۱۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور انتشارات نگاه با ۲ هزار عنوان در نمایشگاه کتاب

علیرضا رئیس دانا مدیر انتشارات نگاه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: انتشارات نگاه در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با ۲ هزار عنوان کتاب حضور پیدا می‌کند.

این‌مدیر نشر گفت: از میان دو هزار عنوان چاپ‌شده توسط نگاه، ۱۵۰ عنوان چاپ اولی هستند و باقی عناوین تجدیدچاپ کتاب‌های قدیمی و چاپ‌شده‌اند.

کد خبر 6096317 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • دانشگاه ادیان و مذاهب با ۳۲۳عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • طنین «آواز آن پرنده آتشین» در نمایشگاه کتاب
  • رمان «تو خواب میکائیل هستی» رونمایی می‌شود
  • با ۱۴ اثر جدید به نمایشگاه کتاب می‌آییم/ غرفه انتشارات را هرروز به یکی از شهدا اختصاص دادیم
  • محمدعلی علومی، نویسنده و طنزپرداز درگذشت
  • رمان «تو خواب میکاییل هستی» رونمایی می‌شود
  • انتشارات خط مقدم با ۷۰عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • عرضه روایت ترس سربازرس مگره در بازار نشر
  • حضور انتشارات نگاه با ۲ هزار عنوان در نمایشگاه کتاب
  • به نشر با ۷۸۲ عنوان در نمایشگاه کتاب حاضر می‌شود