Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد - ایرنا - جمعی از دهیاران روستاهای استان البرز یکشنبه شب از روستای نمونه گردشگری سریزد از توابع دهستان خورمیزات بخش مرکزی مهریز بازدید کردند.

به گزارش ایرنا، این افراد ابتدا از بافت قدیم، برخی منازل، قلعه، رباط نو و کهنه، ارگ، چاپارخانه و دروازه قدیم بازدید و در جریان تاریخ و آداب و رسوم مردم منطقه قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بخشدار مرکزی مهریز گفت: بازدید دهیاران روستاهای سایر استان ها از این شهرستان در راستای معرفی جاذبه های تاریخی و گردشگری انجام می شود.
مهدی دهقان زاده در حاشیه این بازدید در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آشنایی با اقدام های فرهنگی و گردشگری انجام شده می تواند در تبادل اطلاعات موثر باشد.
وی با اشاره به اینکه این برنامه ادامه دارد، ابراز امیدواری کرد بتوان دهیاران سایر استان ها را در جریان فعالیت های این شهر در حوزه گردشگری و عمران روستاها قرار داد.
مهریز که بنای اولیه آن را به مهرنگار دختر انوشیروان ساسانی نسبت به دهند، 600 اثر تاریخی و فرهنگی دارد که 100 اثر آن در فهرست آثار ملی و همچنین باغ پهلوانپور و قنات حسن آباد مشیر و دهنو در آثار جهانی به ثبت رسیده است.
روستای سریزد با یک هزار نفر جمعیت در پنج کیلومتری جنوب شهر مهریز و 35 کیلومتری مرکز استان یزد قرار دارد.
مرکز شهرستان 55 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد واقع شده است.
7536/2047

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي بازديد دهياران سريزد مهريز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۶۱۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۲ برنامه شاخص آموزش و پرورش در مهریز


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، رئیس آموزش و پرورش مهریز گفت: در راستای بزرگداشت مقام معلم اداره آموزش و پرورش مهریز برنامه ریزی‌های خود را در قالب این مناسبت انجام داده است.


سید ضیاء طباطبایی از اجرای ۱۲ برنامه شاخص در آموزش و پرورش ویژه هفته معلم خبر داد و اظهار داشت: بیش از ۵۰ برنامه در هفته معلم در شهرستان مهریز برگزار می‌شود.


طباطبایی ادامه داد: برگزاری جشن ویژه معلمان و خانواده آنها در سالن چند منظوره فرمانداری پنجشنبه شب و تجلیل خانوادگی از مقام معلم و تهیه کلیپ در راستای شهدای دانش آموز و شهدای فرهنگی از برنامه‌های شاخص این هفته می‌باشد.


وی در ادامه از ساخت و تکمیل شش طرح آموزشی در شهرستان خبر داد و گفت:یکی از این پروژ‌ها در مهرماه سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

دیگر خبرها

  • نصب بیش از ٥٠ تابلوی دو زبانه راهنمای گردشگری در روستای پالنگان
  • بازدید معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از قلعه بدلبو ارومیه
  • اجرای ۱۲ برنامه شاخص آموزش و پرورش در مهریز
  • حل برخی مشکلات اهدای خون در شهرستان‌های استان یزد
  • بازدید وزیر نیرو از پست‌های ۴۰۰ کیلوولت برق باغستان کرج و چهارباغ
  • ۱۶ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد
  • بازدید وزیر نیرو از پروژه‌های برقی البرز + تصا‌ویر
  • دهیاران می‌توانند مدیریت مناطق گردشگری بام ایران را دریافت کنند
  • استاندار البرز از پروژه ادامه بلوار ماهان بازدید کرد
  • مطالبات مردم روستاهای آبپخش پیگیری می‌شود