Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-30@23:30:09 GMT

آلمان با استرداد دیپلمات ایرانی موافقت نکرد

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۶۲۱۰۷

آلمان با استرداد دیپلمات ایرانی موافقت نکرد

صراط:

پلیس آلمان چند ماه پیش یک دیپلمات ایرانی را با ادعای برنامه‌ریزی برای بمب‌گذاری در تجمع گروهک تروریستی منافقین بازداشت کرده بود.

لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با آخرین وضعیت دیپلمات‌ ایرانی دستگیر شده در آلمان گفت: ایران درخواست استرداد این دیپلمات‌ را داشته، اما آلمان با استرداد وی موافقت نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جنیدی در خصوص ادعای اروپایی‌ها در این پرونده گفت: آن‌ها مدعی هستند که این فرد در حال انجام ماموریت برای ایران بوده است. در حالی که وزارت امور خارجه کشورمان این موضوع را که این دیپلمات در حال انجام ماموریت برای کشورش بوده، تکذیب کرده است. ضمن اینکه وزارت امور خارجه به صراحت تاکید می‌کند که اصل این عمل هم توسط این دیپلمات اتفاق نیفتاده است.

معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به اینکه بین ایران و کشور‌های غربی در مورد این موضوع اختلاف نظر وجود دارد، گفت: اتحادیه اروپا مدعی است که در بررسی‌های خود به شواهدی در این زمینه دست‌یافته است، البته این موضوع ابدا مورد تایید دولت ایران نیست. با این وجود دولت  براساس موارد ادعایی اروپایی‌ها پیگیری‌هایی را در وزارت اطلاعات انجام داده است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: رئیس جمهور لعیا جنیدی معاون رئیس جمهور آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۶۲۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت عربستان با پیشنهادهای ایران

به گزارش همشهری آنلاین ، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی که برای شرکت در اجلاس ۵۰ امین سال تاسیس بانک توسعه اسلامی به عربستان سفر کرده است ، در صفحه اش در فضای مجازی نوشت که فیصل ابراهیم با هر ۵ پیشنهاد ایران موافقت نمود و بر تدوین نقشه‌راه همکاری‌های اقتصادی بخش دولتی - خصوصی و سرعت در اجرای آن، تاکید کرد.

کد خبر 848175 منبع: مهر برچسب‌ها ایران و عربستان خبر ویژه اقتصاد

دیگر خبرها

  • دیپلمات صهیونیست: دنیا تغییر کرده است/ باید مشخص کنیم در کدام سمت هستیم
  • با موافقت رهبر انقلاب؛ حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد
  • ماجرای "ترور رامین یکتاپرست، شهروند ایرانی" چیست؟
  • موافقت عربستان با پیشنهادهای ایران
  • موافقت بانک مرکزی با عرضه ۵۰۰ یورو به زئران حج ۱۴۰۳
  • موافقت بانک مرکزی با عرضه 500 یورو به زئران حج 1403
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان
  • دانش‌آموزان نابغه ایرانی بر بام والیبال جهان ایستادند
  • آیا شورای شهر بیرجند با احداث برج‌های ارتش موافقت می‌کند؟
  • مربی مورد علاقه ایرانی‌ها مفسر اسکای شد