Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-05-03@02:53:29 GMT

سلاح جدید اقتصادی ایران را بشناسید

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۶۲۲۸۸

معاون امور بین الملل وزیر نفت گفت: در زمان تحریم، شرایط برای حفظ بازار نفت ساده نیست اما خوشبختانه ایران اکنون به بازارهای سایه ای دست یافته که می توان از آنها برای صادرات نفت استفاده کرد.به گزارش بلاغ، «امیرحسین زمانی نیا» عصر یکشنبه در سیزدهمین همایش سالانه اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی با بیان اینکه در جنگ نابرابر اقتصادی قرار گرفته ایم، افزود: شرایط برای حفظ بازار نفت ساده نیست اما برخی مسایل ما را سورپرایز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: «روزی نیست که 5 یا 6 خریدار جدی نفت به من مراجعه نکنند که البته به دلیل اینکه کارم فروش نفت نیست آنها را به امور بین الملل شرکت ملی نفت هدایت می کنم؛ ما بازارهای سایه ای یافته ایم که نمی خواهم درباره آنها توضیح دهم زیرا دشمنان از آن اطلاعات سواستفاده خواهند کرد.»

معاون امور بین الملل وزیر نفت افزود: در شرایط بدی قرار نداریم و با قدرت با تحریم ها مقابله می کنیم و در این جنگ موفق خواهیم شد.

** ضرورت تشکیل اتاق فکر صادرات فرآورده های نفتی 

وی همچنین افزود: برای صادرات فرآورده های نفتی فرصت های بسیاری وجود دارد که از همه آنها استفاده نشده است. 

معاون وزیر نفت در امور بین الملل با بیان اینکه باید اتاق فکر صادرات فرآورده های نفتی تشکیل شود، افزود: برای صادرات این فرآورده ها باید به سراغ بازارهای جدید رفت. 

وی افزود: در کشورهای همسایه مانند عراق، ترکیه و افغانستان فرصت های زیادی وجود دارد که صادرکنندگان می توانند از آنها استفاده کنند. 

** اروپا همچنان دنبال اجرای سازوکار مبادله مالی

معاون وزیر نفت در امور بین الملل درباره سازوکار مبادله مالی با اروپا نیز گفت: «با تماس های روزانه، این موضوع را از اروپایی ها پیگیری می کنیم؛ اگر چه اروپایی ها با نفوذ آمریکا درگیرند اما در اروپا کسی نگفته که اجرای آن ناممکن است.» 

وی ادامه داد: «به نظرم زمان زیادی نداریم تا این ساز و کار به نتیجه برسد.» 

معاون وزیر نفت در امور بین الملل اظهار داشت: اگر این سازوکار به نتیجه برسد کمک کننده خواهد بود اما حلال همه مشکلات کشور به شمار نمی رود. 

زمانی نیا افزود: راه اندازی این سازوکار به گسترش روابط تجاری و مالی با اروپا و دیگر شرکای تجاری کشور کمک خواهد کرد. 

وی تاکید کرد: امیدواریم اروپا از فرصت هایی که وجود دارد استفاده کند. 

معاون وزیر نفت در امور بین الملل اضافه کرد: اتحادیه اروپا به علت خروج آمریکا از معاهدات بین المللی به این نتیجه رسیده که لازم است در روابط با آمریکا مستقلانه تر عمل کند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۶۲۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیگنال بانک مرکزی به بازار ارز/ استفاده از منابع مسدودی آزادشده ارزی کلید خورد

به گزارش خبرآنلاین ،محسن کریمی معاون بین‌الملل بانک مرکزی در حاشیه اجلاس بانک توسعه اسلامی گفت: در این اجلاس زمینه‌ای فراهم شد تا با مقامات و بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف گفت‌وگو کنیم.

صدا و سیما در خبری نوشت:معاون بین‌الملل بانک مرکزی ادامه داد: روابط پایدار پولی – بانکی ایران و عربستان در دستور کار تهران و ریاض قرار گرفت.

او افزود: در نتیجه این مذاکرات، اتفاقات خوبی در خصوص گشایش منابع مسدود شده ما صورت پذیرفت که در آینده خبرهای خوبی ارائه می‌شود.

کریمی تاکید کرد: برای حج عمره در روزهای گذشته از منابع مسدودشده کشور مبالغی به کشور عربستان منتقل شد که علاوه بر حل مشکل حجاج، منابع کشور نیز آزاد شده است.

۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901485

دیگر خبرها

  • معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه: ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند
  • رایزنی سفیر ایران با معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی
  • تاکید بر اهمیت احترام اروپا به نیروهای مسلح ایران
  • نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم
  • مرکز تجاری هند و ایران با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور راه اندازی شد
  • دیدار هیئت حماس با معاون وزیر خارجه چین
  • رئیس جدید اداره امور شعب استان گلستان معرفی شد
  • سیگنال بانک مرکزی به بازار ارز/ استفاده از منابع مسدودی آزادشده ارزی کلید خورد
  • نشست تخصصی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • وزیر امور اقتصادی و دارایی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد