Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون استاندار لرستان بابیان اینکه ۳۵درصد از جمعیت شهری لرستان در بافت‌های فرسوده سکونت دارند گفت: سهم استان لرستان بازسازی 4هزار واحد فرسوده است که می‌توانیم این سهمیه را افزایش دهیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک، احمدمرادپور شامگاه یکشنبه در جمع مهندسان کانون کارشناسان رسمی دادگستری و کانون سازمان نظام مهندسی استان بابیان اینکه نداشتن روحیه کار جمعی نشان از عدم توسعه لرستان است اظهار داشت: باید اعتقاد به کار جمعی داشته باشیم و تعصبات سازمانی را کنار گذاشته و همه باهم در راستای توسعه استان گام برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه ۷۵۰ پروژه نیمه تمام در لرستان وجود دارد که تمامی این پروژه ها زمینه واگذاری به بخش خصوصی را دارند بیان کرد: طرح ساماندهی رودخانه خرم‌آباد به طول ۱۵ کیلومتر مطالعه و نقشه آن آماده اجرا است از این رو می توانیم این پروژه را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان تصریح کرد: مطالعه بام لرستان انجام شده و مجوزهای لازم برای ساماندهی و احداث امکانات رفاهی و سایر امکانات دیگر در این منطقه در نظر گرفته شده و این کار نیازمند واگذاری به بخش خصوصی و کمک سرمایه گذاران است.

 

وی با اشاره به ساخت مسکن امید در بافت‌های فرسوده افزود: سهم استان لرستان چهار هزار واحد فرسوده است که می‌توانیم این سهمیه را افزایش دهیم.

 

مراد پور بابیان اینکه ۳۵ درصد از جمعیت شهری استان لرستان در بافت‌های فرسوده سکونت دارند خاطرنشان کرد: باید از این فرصت ایجادشده حداکثر استفاده را برای بازسازی بافت‌های فرسوده به کار ببریم.

 

وی گفت: دو هزار و ۷۰۰ محله در سطح کشور به‌عنوان بافت فرسوده شناسایی‌شده که از این تعداد ۹ محله در استان لرستان قرار دارد؛ در بحث سامان‌دهی طرح‌های گردشگری زمین در بخش‌های مختلف مانند ساماندهی آبشارها، چشمه‌های شهرستان خرم‌آباد و سایر سایت‌های گردشگری این آمادگی وجود دارد که بخش خصوصی ورود پیداکرده و بتواند در این زمینه نیز سرمایه‌گذاری کند.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان گفت: لرستان پتانسیل توسعه‌یافتگی در بخش‌های مختلف ازجمله گردشگری، صنایع، کشاورزی، معادن و ... را دارد که این امر نیازمند تقویت روحیه کار جمعی است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۶۲۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممکن است فاجعه بم تکرار شود !

به گزارش همشهری آنلاین،‌ محمد آئینی ظهر امروز در همایش بزرگداشت روز ملی شوراهای اسلامی که در سالن شیخ صدوق آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد، با تاکید بر اینکه مردم در بافت فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی حق حیات دارند و جان آن‌ها در خطر است، گفت: در ایران ۱۷۰ هزار هکتار بافت فرسوده، حاشیه‌ای و تاریخی و بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار سقف لرزان وجود دارد.

وی با بیان اینکه شوراها باید زبان گویای مردم باشند، افزود: در صورتی‌که جریان نوسازی مسکن در بافت‌های ناکارآمد و فرسوده کشور شتاب نگیرد، شاهد تکرار فاجعه‌ای مانند بم خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به برخی از حقوق مردم ساکن در بافت‌های فرسوده، خاطرنشان کرد: این شهروندان در وهله اول حق حیات دارند، باید حقوق آنان به رسمیت شناخته شده و به منظور نوسازی واحدهای مسکونی در سکونتگاه‌های غیررسمی، موانع صدور اسناد مالکیت به منظور فراهم شدن امکان دریافت تسهیلات برطرف شود.


آئینی با اشاره به نهضت سنددار کردن اراضی در سکونتگاه‌های غیررسمی، تصریح کرد: بهره‌مندی از امکانات شهری در حد متوسط محلات برخوردار شهری و فراهم کردن زیرساخت‌های خدمات آموزشی، فرهنگی، ورزشی، درمانی، بهداشتی اهمیت دارد.

وی با اشاره به بیش از ۶۰ درصد معابر در بافت‌های فرسوده شهری، خاکی هستند، ابراز امیدواری کرد: با همکاری وزارت راه و شهرسازی و تخصیص قیر، طی مدت باقیمانده از دولت، هیچ معبر خاکی در سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده نداشته باشد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در ادامه تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند متناسب با پراکنش جمعیت در این مناطق، خدمات و زیرساخت‌های لازم را تأمین کنند.

وی حق اشتغال را از دیگر حقوق ساکنان مناطق بافت فرسوده شهری برشمرد و گفت: باید با ارائه آموزش‌های شغلی، زمینه اشتغال‌زایی برای ساکنان این مناطق فراهم شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در پایان با تأکید بر ارائه تخفیف ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی صدور پروانه ساخت‌وساز در مناطق فرسوده و ناکارآمد شهری خاطرنشان کرد: ارائه تسهیلات و امکانات و حمایت‌های نهضت ملی مسکن، حق تغییر کاربری طبقات همکف و صدور پروانه ساخت‌وساز برای واحدهای مسکونی با هر متراژ زمین، از اهرم‌های تشویقی دولت در بافت فرسوده است.

کد خبر 847896 منبع: تسنیم برچسب‌ها بافت‌ فرسوده خبر مهم

دیگر خبرها

  • مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری : ممکن است فاجعه بم تکرار شود !
  • ممکن است فاجعه بم تکرار شود !
  • شناسایی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار سقف لرزان در بافت‌های فرسوده
  • ۲۰ درصد جمعیت لرستان ‌مسکن ندارند
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • ایمن‌سازی کرمانشاه ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان آذربایجان شرقی به اهر
  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند
  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی
  • ۳۰ درصد شهر اهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد است