Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-07@21:55:11 GMT

چرا همیشه احساس تشنگی می‌کنم؟

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۶۲۵۴۱

احساس تشنگی دائمی در اغلب موارد مشکل جدی نیست اما در برخی مواقع از وجود یک ناراحتی جسمی نهفته حکایت دارد. آفتاب‌‌نیوز : براساس مطلبی تازه از نشریه تخصصی "مدیکال دیلی" از جمله دلایل احتمالی در احساس تشنگی دائمی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

عدم دریافت آب کافی در طول روز  

یک دلیل اصلیِ احساس تشنگی مداوم عدم مصرف میزان کافیِ آب در طول روز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته پزشکان بدن برخی از افراد به دریافت میزان آب بیشتری نیاز دارد. همچنین بدن افرادی که به طور مرتب ورزش می‌کنند یا در محیط‌های آب و هوایی خشک زندگی می‌کنند به دریافت میزان بیشتری آب نیاز دارد. همچنین نوشیدن آب کافی که از رنگ ادرار قابل تشخیص است با تاثیرات مثبت متعددی بر بدن همراه است.

الگوهای غذایی

افرادی که رژیم غذایی کتوژنیک دارند از عوارض جانبی متعدد آن شکایت دارند که یکی از آن‌ها احساس تشنگی مفرط است. احساس تشنگی ناشی از این نوع رژیم غذایی به این دلیل است که میزان کربوهیدرات دریافتی در آن کمتر است.

مشکلات تیروئیدی

تاثیرات تیروئید پرکار در افراد مختلف متفاوت است. بنابراین درحالیکه احساس تشنگی مفرط به تنهایی عامل نگران کننده‌ای نیست، لازم است دیگر علائم مرتبط با آن از قبیل کاهش بی‌دلیل وزن، لرزش دست‌ها، احساس خستگی، اضطراب و نشانه‌های دیگر مورد توجه قرار گیرد. و در صورت وجود تعدادی از این علائم لازم است برای تشخیص مشکل تیروئید به پزشک مراجعه شود.

دیابت

احساس تشنگی مفرط در کنار تکرر ادرار و تاری دید از جمله علائمی هستند که می‌تواند حاکی از ابتلای فرد به بیماری دیابت باشد.

مصرف برخی داروها

بسیاری از داروهای رایج به طور مستقیم یا غیر مستقیم به احساس تشنگی دائمی کمک می‌کند. داروهای افسردگی، داروهای فشار خون و آلرژی با عوارض جانبی همراه هستند که از آن جمله می‌توان به تکرر ادرار و خشکی دهان اشاره کرد.

منبع: ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: احساس تشنگی احساس خستگی تغذیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۶۲۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق احساس غرور ملی و اجماع‌ساز بود/ میز مذاکره را هیچ‌گاه ترک نکردیم

رئیس‌جمهور گفت: عملیات وعده صادق احساس غرور ملی و اجماع‌ساز بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در دهمین گفت‌وگوی زنده تلویزیونی خود اظهار کرد: ما میز مذاکره را هیچ‌وقت ترک نکردیم اما با قدرت در مقابل کسانی که بخواهند با ایران دشمنی کنند خواهیم ایستاد.

وی افزود: عملیات وعده صادق احساس غرور ملی و اجماع‌ساز بود، وعده صادق جلوه روشن عقلانیت انقلابی و جلوه زیبایی از همکاری میدان، دیپلماسی و رسانه بود و نشان داد ایران قوی می‌تواند سایه جنگ را از روی ایران بردارد.

خبر تکمیل می‌شود…

کد خبر 751593

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق احساس غرور ملی و اجماع‌ساز بود/ میز مذاکره را هیچ‌گاه ترک نکردیم
  • عملیات وعده صادق احساس غرور ملی و اجماع‌ساز بود
  • وعده صادق احساس غرور ملی بود
  • واکاوی تساوی سپاهان و استقلال خوزستان؛ بی‌انگیزگی مفرط
  • نقش تغذیه مناسب را در کنترل آسم جدی بگیرید
  • دریافت قند برای بدن امری حیاتی است
  • ۱۰ ماده غذایی که به شما در سفر به سوی کاهش وزن کمک می‌کنند
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟
  • آیا عمل بینی واقعا به افزایش اعتماد به نفس کمک می‌کند؟
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟!