Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون بهداشت و درمان گفت: قرار شد در سال ۹۸ حدود ۱۰ هزار نیروی پرستار جذب شوند. البته ازآن جایی که در حال حاضر لایحه بودجه ۹۸ در کمیسیون تلفیق در دست بررسی است امیدواریم بتوانیم به این مطلوب دست یابیم.

بهروز بنیادی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی دانشجو با اشاره به دغدغه های جامعه پرستاری اظهار داشت: با توجه به اینکه با شروع طرح تحول سلامت و افزایش تخت های بیمارستانی ناخوداگاه شاهد افزایش مراجعات مردمی و افزایش ضریب اشغال تخت های بیمارستانی بودیم و با توجه به اینکه سرانه همکاران پرستاران ما پایین تر از سطح استاندارد جهانی است در کمیسیون بحث شد که سالانه با یک برنامه ریزی مناسب بتوانیم به یک استاندارد در جذب پرستار دست یابیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برهمین اساس قرار شد در سال 98 حدود 10 هزار نیروی پرستار جذب شوند. البته ازآن جایی که در حال حاضر لایحه بودجه 98 در کمیسیون تلفیق در دست بررسی است و پیشنهادات نمایندگان در کمیسیون مطرح می شود امیدواریم بتوانیم به این مطلوب دست یابیم.

بنیادی با اشاره به تعرفه گذاری خدمات پرستاران گفت: از جمله موضوعاتی که کمیسیون دنبال می کند، تعرفه گذاری خدمات پرستاران است که به دلیل بار مالی بالا گمان نمی کنم به این سرعت و حداقل در سال آینده امکان پذیر باشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در پاسخ به این سوال که طبق گفته یکی از اعضای کمیسیون در حال حاضر با کمبود 100 هزار نیرو پرستار مواجه هستیم تصریح کرد: این حجم از کمبود را طی یکی دو سال نمی توان جبران کرد با این حال با توجه به اینکه این مسئله تحت اختیار سازمان برنامه و بودجه و همکاری وزارت بهداشت و درمان است باید سازمان های مربوطه این موضوع را در دستور کار قرار دهند.

وی در ادامه افزود: کمبود نیروی پرستار در کشور آسیب به سلامت جامعه تلقی می شود به طور مثال در حالی که در بخش ICU باید به ازای هر تخت یک پرستار باشد در حال حاضر به ازای هر 4-5 تخت یک پرستار داریم. چگونه این پرستاران می توانند در شرایط بحرانی خدمات مناسبی ارایه کنند.

بنیادی تامین نیروی پرستار در بخش های دولتی را از واجبات عینی این حوزه برشمرد و تاکید کرد: امیدواریم این موضوع در اولویت سازمان برنامه و بودجه قرار گیرد و کمیسیون تلفیق توجه جدی بر این امر داشته باشد تا بتوانیم از سال 98 و با یک برنامه ریزی دقیق ظرف 3-4 سال آینده این کمبود را جبران کنیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در خصوص مراقبت از بیمار در منزل توسط پرستار تحت پوشش بیمه گفت: تاکنون کمیسیون جلساتی با مسوولان نظام پرستاری و سازمان بیمه برگزار کرده که آقای عابدی به عنوان نماینده کمیسیون این موضوع را پیگیری می کند البته بخش زیادی از موضوع متضمن تامین منابع مالی است.

وی تصریح کرد: خدمات پرستاری در منزل از جمله خدمات مناسبی است که همه با آن موافق هستند اما باید برآورد هزینه شود و منابع آن در بودجه لحاظ گردد.

بنیادی در پایان خاطرنشان کرد: اخیرا حدود 500 میلیون یورو از صندوق توسعه ملی به صورت ریالی در اختیار سازمان برنامه و بودجه قرار گرفته که مبالغی از این پول به دانشگاههای علوم پزشکی تخصیص داده شده که بتوانند بخشی از مطالباتشان را به شرکت های داروسازی و تجهیزات پزشکی بپردازند و همچنین بخشی از کارانه همکاران را پرداخت کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نظام پزشکی بیمه پرستار پرستاران لایحه بودجه 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۶۲۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور

داود منظور، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، نگهداشت کادر درمان و ارتقای نظام سلامت را از اولویت‌های اصلی دولت اعلام کرد و گفت: ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت اختصاص یافت.

وی با تاکید بر ویژگی‌های ممتاز قانون بودجه ۱۴۰۳، نوشت: اعتبار مورد نیاز برای پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان خدوم نظام سلامت با رقم ۱۰ هزار میلیارد تومان در بودجه امسال به تصویب رسید.

وی افزود: نگهداشت کادر درمان و ارتقای نظام سلامت یکی از مقوم‌های کلیدی سرمایه اجتماعی و از جمله اولویت‌های اصلی دولت است.

منبع: سازمان برنامه و بودجه 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • کمبود ۹۰۰۰ ماما در کشور
  • خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور
  • ریشه‌های نارضایتی‌ها پرستاران؛ اضافه‌کار اجباری بر خلاف قانون
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه‌ها سهم دولت است
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه ها سهم دولت است؟
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه ها سهم دولت است
  • از وضعیت اورژانسی تا مهاجرت‌های اجباری
  • رفع مشکل بیکاری در لرستان نیازمند اعتبار و سرمایه‌گذاری است
  • «دست مایو الکترونیک»در هلال احمر به تولید انبوه می رسد
  • وزارت بهداشت تا پایان اردیبهشت باید حساب‌های بانکی خود را مسدود کند