Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق گزارش‌های منتشر شده از سوی رسانه‌ها، دو نفر از کارمندان شرکت هوآوی که یکی از آنها ملیتی چینی و دیگری ملیتی لهستانی داشت، توسط پلیس این کشور دستگیر و بازداشت شده‌اند. هوآوی نیز در اولین واکنش به انتشار خبر دستگیری دو نفر از کارمندانش از هرگونه اظهارنظر درباره اتهام جاسوسی آنها خودداری کرد و ضمن ابراز مطلع بودن از این خبر، عنوان کرد که خواستار پیگیری قانونی و حقوقی این قضیه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با آنکه مقامات پلیس لهستان در ابتدا اعلام کردند که اتهامات وارده بر این دو نفر به‌طور مستقیم ارتباطی با خود شرکت هوآوی ندارد، اما حالا همان‌طور که هوآوی و بسیاری دیگر از کارشناسان و تحلیلگران انتظار داشتند، این خبر آتش تنازعات و درگیری‌های میان این غول تکنولوژی چینی با کشورهای غربی و هم‌پیمانان ایالات‌متحده آمریکا را بار دیگر شعله‌ور کرده و به افزایش بی‌اعتمادی آنها نسبت به امنیت سایبری تجهیزات نصب شده و محصولات و فعالیت آنها در این زیرساخت‌های مخابراتی کشورهای مربوطه نیز کمک بسزایی کرده است. تا جایی که یوآخیم برودزینسکی، وزیر کشور و امور داخلی لهستان از تمام مقامات مربوطه در اتحادیه اروپا و سازمان ناتو درخواست کرده است که هرچه سریع‌تر به تفاهمی درخصوص منع فعالیت و فروش محصولات و تجهیزات شرکت چینی هوآوی در کشورهای اروپاییدست یابند، چراکه به گفته وی ادامه فعالیت این شرکت در کشورهای غربی و اروپایی امنیت ملی آنها را به مخاطره خواهد انداخت.

در گزارش‌های منتشر شده در روز گذشته، مقامات امنیتی لهستان عنوان کرده بودند که دو نفری که به اتهام جاسوسی دستگیر شده‌اند، حداقل به مدت سه ماه در بازداشت به‌سر خواهند برد و در صورت اثبات جاسوسی آنها با مجازاتی همچونحبس به مدت ۱۰ سال مواجه خواهند شد. بر اساس گزارش رویترز، البته این در حالی‌است که هنوز هیچ‌یک از کشورهای مذکور شواهد و مدارکی دال بر اثبات جاسوسی تجهیزات و محصولات هوآوی به‌صورت عمومی و رسمی ارائه و منتشر نکرده‌اند و این شرکت نیز تمام این اتهامات را تاکنون رد و تکذیب کرده است اما با همه این تفاسیر، پس از آنکه برای نخستین‌بار ایالات‌متحده آمریکا تصمیم گرفت که فعالیت و فروش محصولات، گوشی‌های هوشمند و تجهیزات مخابراتی هوآوی و زدتی‌ای را در این کشور به اتهام جاسوسی ممنوع اعلام کند، کشورهای دیگری همچون کانادا، استرالیا، نیوزلند، ژاپن و برخی از کشورهای اروپایی نیز چنین تصمیمی را اتخاذ کردند و فعالیت هوآوی را در بازار کشور خود محدود ساختند.

ماجرا از اوایل سال‌جاری میلادی آغاز شد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات‌متحده آمریکا اعلام کرد که گوشی‌های هوشمند ساخت شرکت‌های چینی نظیر هوآوی و زدتی‌ای از شهروندان و مقامات آمریکایی جاسوسی می‌کنند و اطلاعات شخصی و محرمانه بسیاری را تحویل دولت چین می‌دهند تا علیه ایالات‌متحده از آنها استفاده کند. به‌نظر می‌رسد که هوآوی در طول یک سال اخیر به‌شدت زیر تیغ ایالات‌متحده آمریکا و به تبع آن برخی دیگر از کشورها قرار گرفته است. با اینکه بارها مقامات این شرکت چینی تمام اتهامات وارده نظیر جاسوسی و حمایت دولت چین را رد و تکذیب کرده‌اند، اما همچنان تحت‌فشار از سوی دولت برخی از کشورها قرار گرفته است.

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۶۲۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت فعالیت الجزیره در فلسطین اشغالی/ گانتز: شانس توافق کاهش یافت

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، کابینه رژیم صهیونیستیی امروز یکشنبه دربارهٔ توقف فعالیت شبکهٔ الجزیره در فلسطین اشغالی به اجماع رسید.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل دربارهٔ این تصمیم نوشت: «الجزیره یک شبکهٔ تهییج‌کننده است.»

وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی هم الجزیره را یک شبکهٔ «آسیب‌رسان به امنیت اسرائیل» دانست و گفت: این تصمیم بلافاصله وارد فاز اجرا خواهد شد.

شبکه الجزیره تاکنون بسیاری از اقدامات ضدبشریِ ارتش اسرائیل را در نوار غزه فاش کرده و تعدادی از خبرنگاران این شبکه و اعضای خانواده‌های آنان تاکنون در حملات اسرائیل به غزه به شهادت رسیده‌اند.

گانتز: بستن دفتر الجزیره شانس توافق را کاهش می‌دهد

بنی گانتز، وزیر کابینه جنگی اسرائیل در واکنش به این خبر گفت: تصمیم بستن دفتر خبرگزاری الجزیره در اسرائیل همزمان با مذاکرات در قاهره، شانس به نتیجه رسیدن این مذاکرات را کم می‌کند.

گانتز و دیگر وزیران هم‌حزبی او رأی گیری امروز کابینه نتانیاهو برای بستن دفتر خبرگزاری الجزیره را تحریم کردند.

گانتز همچنین گفته با این اقدام در مجموع موافق است ولی زمان‌بندی آن را مناسب نمی‌داند.

به گفته ناظران، این تصمیم اختلافات میان قطر که صاحب این شبکه تلویزیونی است و رژیم صهیونیستی را در میانه مذاکرات حماس و اسرائیل تشدید خواهد کرد.

نتانیاهو پیش از این الجزیره را متهم کرده و گفته بود: «این شبکه تلویزیونی به امنیت اسرائیل لطمه وارد کرده، فعالانه در کشتار ۷ اکتبر (۱۵ مهر)  علیه اسرائیلی‌ها مشارکت کرده وعلیه ارتش اسرائیل فتنه‌گری کرده است.»

پس از اصرار نخست‌وزیر اسرائیل، پارلمان رژیم صهیونیستی ( کنست) در تاریخ ۱۳ فروردین، قانونی موقت موسوم به «قانون الجزیره» را  تصویب کرد که به کابینه اجازه تعطیلی این شبکه را می‎داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟/ اوکراین: ترور زلنسکی توسط روسیه خنثی شد/ تهدید بلاروس به اقدام نظامی علیه لهستان
  • کشف تجهیزات استراق سمع در سالن جلسه هیات دولت لهستان
  • مارچینیاک بازی برگشت رئال - بایرن را سوت می‌زند
  • هواوی مخفیانه از مسابقات تحقیقاتی در آمریکا حمایت مالی می‌کند
  • تصویب ممنوعیت فعالیت شبکه «الجزیره» در کابینه رژیم صهیونیستی
  • حکم اسرائیل برای تعطیلی دفتر الجزیره
  • تصویب ممنوعیت فعالیت شبکه الجزیره در کابینه رژیم صهیونیستی
  • ممنوعیت فعالیت الجزیره در فلسطین اشغالی/ گانتز: شانس توافق کاهش یافت
  • ممنوعیت‌های بیشتر در انتظار تیک‌تاک
  • رئیس سازمان همکاری اسلامی خواستار کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد