Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-26@05:32:29 GMT

چرا سربازان امریه بیمه نمی‌شوند؟

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۶۳۱۷۹

ساعت24-این روزها برخی دستگاه‌های اجرایی با وجود کسر حق بیمه از حقوق سربازان امریه، از بیمه کردن آن‌ها طفره می‌روند.

مدتی است که برخی از دستگاه‌های اجرایی با وجود کسر کردن حق بیمه از حقوق سربازان امریه خود، این سربازان را بیمه نمی‌کنند.

در این میان گویا جهادکشاورزی گوی سبقت را از سایر دستگاه‌ها ربوده و با وجود گذشت چندین ماه از شروع خدمت سربازان امریه در دستگاه‌های زیرمجموعه خود، این افراد را بیمه نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این سربازان گفت: ۸ ماه است که به عنوان سرباز در جهادکشاورزی مشغول به خدمت هستم، اما هنوز که هنوز است، بیمه ندارم. شرایط طوری شده که صبح‌ها با ترس از خانه بیرون می‌روم، می‌ترسم که خدایی نکرده اتفاقی برایم بیفتد و به علت نداشتن بیمه، توانایی پرداخت هزینه‌های درمانی را نداشته باشم.

سرباز دیگری نیز در این خصوص گفت: من متأهل هستم و یک پسر ۲ ساله هم دارم، اما بعد از ۶ ماه هیچ بیمه‌ای ندارم. اگر خودم تنها بودم زیاد اهمیت نداشت، اما زن و بچه من چه گناهی کرده‌اند؟

در همین خصوص یکی از مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح با تأیید غفلت برخی دستگاه‌های اجرایی در بیمه کردن سربازان امریه گفت: بعضی از سازمان‌ها باید بخشی از حق بیمه سرباز را از حقوقش کم کنند و بخش دیگر را هم خود سازمان پرداخت کند.

این منبع افزود: متأسفانه بعضی از سازمان‌ها مانند جهادکشاورزی، نه تنها سهم خود را واریز نکرده‌، بلکه از حقوق سرباز بخش مربوط به بیمه را کم کرده‌اند، اما مبلغی به حساب سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح واریز نشده است.

او  با اشاره به افزایش بدهی این دستگاه‌ها به سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح تصریح کرد: با ندادن هزینه بیمه، این سازمان نتوانسته دفترچه بیمه برای این افراد صادر کند.

وی در پاسخ به این سوال که سربازان برای پیگیری کارشان به کجا باید مراجعه کنند، گفت: سربازان برای پیگیری باید به سازمان محل خدمتشان مراجعه کنند و در خواست واریز پول‌هایشان به بیمه را بدهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۶۳۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سخت درمان از خدمات بیمه سلامت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، فروغ شباهنگ گفت: افراد کم توان دارای اختلال عملکردی بر اثر سکته مغزی، اوتیسم و اس ام ای(sma) از پوشش صندوق‌های بیماری خاص و سخت درمان بهره مند می‌شوند.
وی افزود: ۱۰ هزار و ۵۰۰ بیمار سخت درمان در استان کهگیلویه و بویراحمد تحت پوشش بیمه سلامت هستند و ۱۱ میلیارد ریال برای این بیماران هزینه شد.
شباهنگ اضافه کرد: علاوه بر پوشش خدمات در بخش دولتی، پرداخت در بخش عمومی غیردولتی، خیریه و خصوصی نیز به میزان ۷۰ درصد تعرفه بخش مربوطه در تعهد سازمان بیمه سلامت قرارگرفته است.
وی ادامه داد: در حال حاضر امکان عقد قرارداد به صورت حضوری و الکترونیکی برای کلیه مراکز مجاز ارائه دهنده خدمات توانبخشی در استان فراهم است. شباهنگ افزود:  ۶۶ قلم دارو، ۲۹ قلم لوازم و تجهیزات پزشکی، ۵۷ خدمت آزمایشگاهی و خدمت خدمت تصویربرداری در تعهد سازمان بیمه سلامت می‌باشد. وی عنوان کرد: در استان ۲ مرکز شامل مرکز درمان ناباروی بیمارستان بی بی حکیمه گچساران و مرکز نازایی کوثر در بیمارستان شهید جلیل فعالیت دارد و با توجه به سیاست دولت مبنی بر افزایش جمعیت، ۹۰ درصد از هزینه‌های درمانی مربوط به ناباروری در مراکز دولتی از طرف سازمان بیمه سلامت پرداخت می‌شود. وی بیان کرد:همچنین محدودیت تعداد در یکسال برای بسته‌های خدمتی IUI, IVF, ICSI ,FET برداشته شده و آزمایش‌های تشخیص ژنتیک برای مادران دارای سقط مکرر در تعهد بیمه پایه قرار گرفت. سرپرست بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تاکنون ۳۰۴ مادر باردار در استان از پوشش بیمه خدمات تخصصی درمان ناباروری استفاده کردند.

دیگر خبرها

  • سربازان همچنان در انتظار صدور بخشنامه برای جذب سرباز معلم
  • کمبود‌های دارویی و مشکلات بیماران
  • سربازان از این طریق امریه بگیرند
  • پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و پنج دهک درآمدی به صورت سیستمی تمدید می‌شود
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سخت درمان از خدمات بیمه سلامت
  • خبر خوش برای سربازان؛ آتش‌نشانی هم سرباز می‌گیرد
  • چرا وام سرباز ماهر و ازدواج پرداخت نمی شود؟
  • طلب ۶۹۶ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان قمی
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نمی‌شود