Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@20:41:34 GMT

بارش ها حجم آب سد بارزوی شیروان را افزایش نداد

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۶۳۱۸۶

بارش ها حجم آب سد بارزوی شیروان را افزایش نداد

بجنورد- ایرنا- مدیر امور منابع آب شیروان گفت: بارش های اخیر برف و باران در این شهرستان تغییر چندانی بر حجم آب سد بارزو نداشته و تنها 100 هزار مترمکعب به حجم آن افزوده است.

بهزاد بهلولی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به خشکسالی پی در پی و کاهش بارندگی ها، هم اکنون حجم آب موجود سد بارزو این شهرستان 3.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 میلیون مترمکعب است.
وی میزان حجم رسوب در پشت این سد را هشت میلیون مترمکعب دانست و گفت: در مدت مشابه پارسال ذخیره آب سد بارزو چهار میلیون مترمکعب بوده که هنوز به تراز حجم پارسال نرسیده ایم.
بهلولی با اشاره به افزایش بارندگی ها از ابتدای سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه پارسال افزود: میزان بارش ها در این مدت 157 متر بود که این میزان در مدت مشابه سال گذشته 32 میلی متر بود.
مدیر امور منابع آب شیروان گفت: میزان بارندگی های سال زراعی جاری در این شهرستان نسبت به مدت مشابه پارسال 157 درصد و در دراز مدت 23 درصد افزایش داشته است.
سد بارزو شیروان در سال 1381 با هدف مهار و کنترل سیلاب های فصلی و تامین قسمتی از آب صنعت، شرب شهری شیروان و کشاورزی اراضی پایاب آن به بهره برداری رسید.
توان تنظیم آب توسط این سد سالانه 44 میلیون متر مکعب و گنجایش مخزن آن 92 میلیون متر مکعب است.
سد بارزو شیروان در 40 کیلومتری شمال این شهر خراسان شمالی قرار گرفته است.
7186/ 6042

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد بارندگي سد بارزو شيروان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۶۳۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاری شدن روان‌آب در خراسان شمالی

آفتاب‌‌نیوز :

غلامرضا شفیق با اشاره به فعال شدن سامانه بارشی در این استان از بامداد امروز، اظهار کرد: این سامانه تمام استان را فراگرفته است.

وی توضیح داد: اکنون شدت بارندگی‌ها در شهرستان‌های بجنورد، شیروان، فاروج و اسفراین بیشتر از سایر نقاط استان است و شاهد آبگرفتگی در برخی نقاط شهرهای شیروان و بجنورد هستیم، اما با تلاش نیروهای شهرداری و ... کنترل شده است.

شفیق بیان کرد: بارش‌ها در سایر نقاط استان تاکنون مشکلی ایجاد نکرده است، اما باید مردم از اتراق در کنار رودخانه‌ها و قرار گرفتن در مسیر مسیل‌ها به‌طور جدی خودداری کنند. به علاوه، با توجه به اینکه جاده‌ها لغزنده‌اند رانندگان باید نکات ایمنی را رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه اداره کل هواشناسی برای این استان هشدار نارنجی هواشناسی صادر کرده است، گفت: نیروهای امدادی و خدمات‌رسان در آماده‌باش قرار دارند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • افزایش چشمگیر شمار اخراج‌های پناهندگان از آلمان
  • افزایش ۴۸درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • بارش باران و جاری شدن روان‌آب در خراسان شمالی
  • جاری شدن روان‌آب در خراسان شمالی
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا/ واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • افتتاح موزه عبرت در شیروان + فیلم
  • بهادری جهرمی: رشد تجارت خارجی فروردین، ۴۸ درصد مدت مشابه سال قبل است
  • نمایشگاه موزه عبرت ایران در شیراون افتتاح شد
  • اشتغال ۷۰۰ نفر در کارخانه‌های سیمان خراسان جنوبی