Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،عبدالامیر عریضاوی مدیر مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر بیشترین بازدید کنندگان خارجی از موزه خرمشهر را از کشور‌های عراق، آلمان، سوئد، سوئیس، هلند، نیوزلند، استرالیا، روسیه، ایتالیا، آمریکا، ترکیه، فرانسه بیان کرد و گفت: برخی گردشگران خارجی ضمن حضور در یادمان‌های شهدای شلمچه و علقمه، از مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر نیز دیدن کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی آمار کل بازدید کنندگان امسال از مرکز فرهنگی دفاع مقدس را ۴۵۲ هزار و ۷۱۷ نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۳۴۷ هزار و ۲۸ نفر خانوادگی، ۳۴ هزار و ۶۳۵ نفر دانش آموز، ۱۷ هزار و ۷۷۹ نفر دانشجو، ۴۹ هزار و ۷۴۳ نفر کارکنان ادارات و ارگان‌های دولتی و ۳۲۶ نفر مقام‌های کشوری و لشکری بوده اند.

مدیر مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر، اوج بازدید کنندگان خارجی را در ماه‌های اسفند و فروردین بیان کرد و ادامه داد: پارسال بیش از ۲ میلیون نفر بازدید کننده اعم از کاروان‌های راهیان نور دانش آموزی، دانشجویی و خانوادگی از مرکز فرهنگی دفاع مقدس دیدن کردند که از این تعداد پنج هزار نفر گردشگر خارجی بودند.

عریضاوی در بخش دیگری ضمن اشاره به فعالیت‌های مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر گفت: فعالیت مرکز فرهنگی در بخش تاریخ شفاهی از جمله ثبت وقایع، خاطرات و اقدامات رزمندگان و ارگان‌های درگیر جنگ در دوران دفاع مقدس در حال انجام است.

وی افزود: همچنین شناسایی، ثبت و تملک آثار و اماکن تاثیر گذار در دوران دفاع مقدس به عنوان موزه طبیعی دفاع مقدس با کاربری نسل جدید به همت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خرمشهر در حال پیگیری و اقدام است.

مدیر مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهرگفت: در این راستا ۲۰ نقطه شناسایی و در یک جلد کتاب به نام باز زنده سازی بنا‌های باقی مانده از جنگ تحمیلی گردآوری شده، ولی متاسفانه به دلیل کمبود اعتبار و بی مهری مسئولان به چاپ انبوه نرسیده و در اختیار عموم قرار نگرفته است.

ساختمان فعلی موزه جنگ و مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر در سال ۱۳۰۹ ساخته شد و تا قبل از شروع جنگ تحمیلی به عنوان بخش اداری شرکت نفت استفاده می‌شد.

در دوران جنگ تحمیلی این ساختمان به عنوان محل دیده بانی نیرو‌های عراقی مورد استفاده قرار گرفت.

با بازسازی گوشه‌ای از ساختمان اداری شرکت نفت، در سال ۱۳۷۵ این مکان به عنوان مرکز فرهنگی دفاع مقدس گشایش یافت.

انتهای پیام/ د

بازدید سه هزار گردشگر خارجی از موزه دفاع مقدس  

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عراق دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۶۳۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم‌قسم شدن مدیران مناطق آزاد برای جذب گردشگران غرب آسیا

مدیرکل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی شورای‌عالی مناطق آزاد گفت: مدیران گردشگری و نمایندگان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای جذب حداکثری بازار گردشگری غرب آسیا هم‌قسم شدند.

به گزارش ایسنا، محمدفرزاد میرزایی قلعه با اشاره به برگزاری کارگاه دوروزه با هدف شناسایی و حل مسائل پیش روی جذب بازار گردشگری غرب کشور، اظهار کرد: مناطق آزاد در سال ۱۴۰۲ میزبان بیش از ۶۰ میلیون بازدید بود، که از این تعداد بالغ بر دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ـ اقامت مسافر خارجی بودند، که بیشتر آنها از بازار گردشگری عراق بودند.

مدیر کل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی شورای‌عالی مناطق آزاد در ادامه گفت: با توجه به نظام مسائل مناطق آزاد در این نشست دوروزه، اهم مسائل به تفکیک شناسایی و راحل آن مشخص شد و امید داریم با توجه به هدف‌گذاری سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ـ اقامت مسافر خارجی در سال ۱۴۰۳ بتوانیم سهم قابل دفاعی از بازار گردشگری غرب آسیا را برای ایران رقم بزنیم.

میرزایی افزود: در این نشست دوروزه که در قالب کارگاه دانش‌افزایی برگزار شد از اساتید و فعالان بخش خصوصی دعوت شد تا برای برگزاری رویدادها و نمایشگاه‌های بین‌المللی در کشورهای پیرامون ایران، با هدف معرفی ظرفیت‌ها و شکل‌گیری زنجیره ارزش گردشگری برای کشور، گام‌های مثبتی برداشته شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان
  • بازدید رایگان از موزه ها برای معلم ها و استادان دانشگاه
  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد
  • عملیات بیت المقدس نقطه عطف دفاع مقدس است
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی برای معلمان و استادان
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • هم‌قسم شدن مدیران مناطق آزاد برای جذب گردشگران غرب آسیا
  • بازدیدشهردار تبریز از پروژه عظیم باغ موزه دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری تبریز