Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، آیت الله جوادی آملی، ظهر دیروز در دیدار پرفسور «هنری دولهوگ»،رئیس دانشگاه کاتولیک فرانسه و هیئت همراه، که در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء درقم برگزار شد، با بیان این که پیام مشترک انبیاء الهی یکی است و آن توحید خدا است گفت: یعنی خدا آفریدگار نظام، انسان و جهان و حسابرس همگان است و در این حسابرسی هیچ کس با خدا شریک نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: حضرت عیسی (ع) مانند سایر انبیاء الهی مخلوق خدا هستند و در این اضلاع سه گانه آفرینش، خلقت و حسابرسی سهمی ندارند.

آیت الله جوادی آملی تصریح کرد:اما در رابطه با انسان آنچه در جهان کنونی به عنوان غده بد خیم مطرح است، همان بداخلاقی و غارتگری فرهنگی است. جهان را هیچ چیزی مگر انسان تهدید نمی‌کند.

 مرجع تقلیدشیعیان عنوان کرد: انسان مانند عدل، حقیقت جاودانه دارد و تمام سرمایه و ثروت به خود انسان برمی گردد. انسان در دنیا جمعی و اجتماعی زندگی می‌کند؛ اما بعد زندگی بعد مرگ جمعی است نه اجتماعی. این اصل را قرآن کریم بیان کرده است. انسان اولین و آخرین و میلیارد‌ها بشر، یک روزی در صحنه قیامت جمع می‌شوند؛ ولی هر کدام تنها در قیامت و برزخ زندگی می‌کنند. باهمه این احوالات مزاحم همدیگر نمی‌شوند و نیستند و نه از کسی دیگری کمک می‌گیرند.

وی بیان کرد: معتقدیم انسان از خاک و روح تشکیل شده است. بدن که از خاک است به خاک برمی گردد؛ ولی روح نه از خاک است و نه به خاک برمی گردد؛ بلکه مجرد است. به همین دلیل که روح مجرد است، سال و ماه و خستگی ندارد.

آیت الله جوادی آملی  ادامه داد: این اصل کلی می‌فهماند بین خود و خدا رهاوردی داشته باشیم و آن داشتن عقیده و عمل صالح است. این دو اصل را حضرت عیسی (ع) و پیامبر (ص) به خوبی تبیین کردند.

وی افزود: اما درباره انسان آنچه که جامع کنونی را تهدید می‌کند، فراموشی خود است. امام علی (ع) فرمودند: «من در شگفتم که مردم ابزاردست شان را گم می‌کنند و به سراغ رهبران الهی نمی‌روند».

 مرجع تقلید شیعیان اشاره کرد:اما آنچه درجنگ اول و دوم، متأسفانه جنگ نیابتی اتفاق افتاد، راه بستن دیگران بود و از آنچه امروز در فرانسه اتفاق افتاده، متأسفیم. این هم نتیجه راه بستن دیگران بود، چون عده‌ای بیراه رفته اند و منجر به این حواث درمنطقه، جهان و فرانسه شدند.

آیت الله جوادی آملی ابراز کرد: کسی به حق خود قانع نیست، راه خود را گم کرده است. انبیاء الهی صراط مستقیم می‌باشند، نه راه کسی را می‌بندند و نه به بیراه می‌روند.

آیت الله جوادی آملی عنوان کرد: به عنوان نمونه، رهبران الهی چنین فتوا دادند که اموال وثروت‌ها به منزله خون جامعه است. خون بایدبه همه اعضاء بدن برسد و هر عضوی به اندازه از خون سهم دارد. ثروت خون جامعه است. اگر در دست عده‌ای باشد، بقیه فلج اند و این فلجی گاهی به صورت شورش مردمی در می‌آید.

 آیت الله جوادی آملی بیان کرد: همه بدانند تا زنده ایم نسبت به دیگران مسئولیم، ما موظفیم با محبت الهی و رأفت به دیگران زندگی کنیم. اما آن محبت و احسان کار است برای نتیجه‌ای و آن نتیجه به دو بخش تأمین اجتماعی در دنیا و سعادت ابدی در آخرت تقسیم می‌شود.

وی افزود: انبیاء الهی آمده اند تا اموال را تنظیم کنند و از این طریق جلوی شورش را بگیرند. اگر به رفتار عاقلانه رهبران الهی عمل شود، کدورت و تاریکی از آئینه دل می‌رود. آئینه دل اسرار عالم را نشان می‌دهد. بعد انسان احساس نیکی و نشاط می‌کند.

آیت الله جوادی آملی عنوان کرد: عمده مسئله معاد است، اعتقاد به معاد بهترین مکتب آموزنده است، زیرا در قیامت همه خاطرات را یک جا می‌بینیم و چنین عالمی برای ابد می‌ماند، نه زمان دارد نه زمین. حتی عشق به خدا علاقه و محبت به دیگران، وسیله رسیدن به لقاء الهی است.

وی تصریح کرد: این عقیده اصل کلی است که به تمام شئون ما انسان‌ها احاطه دارد، چه دیگران ما را ببیند یانه، تشویق کنند یا نه، چون همیشه در مرأ و نظر خدا هستیم.

وی افزود: اگر شنیده ایم مار و عقربی است، آن بدگویی و بد اخلاقی ما است. همه ما جهنم راشنیده ایم. عذاب و شعله جهنم را شنیده ایم، اما هیزم جهنم را از جنگل نمی‌آورند، یعنی هیزم جهنم خود ظالمان و ستمگران می‌باشند این‌ها در آتش گور می‌گیرند و آتش از درون می‌سوزند.

انتهای پیام/ح

از اتفاقات فرانسه متأسفیم/ بداخلاقی و غارتگری فرهنگی غده بدخیم جهان کنونی است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مراجع تقلید سخن بزرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۶۳۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جدید دام زنده اعلام شد

بازار گوشت و دام تهران، شاهد ثبات قیمت گوشت مرغ کشتار در جریان معاملات نسبت به روز پیش است.

قیمت مرغ کشتار امروز

به گزارش خبرآنلاین، براساس اعلام پایگاه خبری صنعت مرغداری و دامپروری، هر کیلو مرغ کشتار در بازار ثبات را نسبت به روز پیش در پیش گرفت و ۷۶،۴۹۳ تومان خرید و فروش شد.

قیمت مرغ زنده در بازار

بازار گوشت مرغ همچنین شاهد ثبات قیمت مرغ زنده نسبت به روز پیش است، هر کیلو مرغ زنده در بازار ۵۳،۵۷۱ تومان معامله شد.

قیمت گوشت قرمز منجمد امروز

هر کیلو گوشت منجمد گوساله هم خلاف روند روز‌های اخیر در بازار افزایش قیمت را نسبت به روز گذشته تجربه کرد، ۳۳۰ هزار تومان قیمت گذاری و فروخته شده است.

قیمت گوشت بوقلمون کشتار

در بازار گوشت طیور امروز هر کیلو بوقلمون کشتار در حالی معامله شده که نسبت به روز پیش افت قیمت را تجربه کرد و کیلویی ۹۲ هزار تومان معامله شد.

قیمت دام زنده و کشتار در بازار

هر کیلو دام در کشتارگاه امروز با ثبات قیمت را نسبت به روز گذشته تجربه کرده است و ۶۰۰ هزار تومان خرید و فروش شد. همچنین امروز قیمت دام زنده در بازار ثبات را در پیش گرفت و کیلویی ۳۰۰ هزار تومان معامله شد.

قیمت گوشت شترمرغ کشتار

امروز همچنین در بازار هر کیلو گوشت شترمرغ کشتار ۳۴۱ هزار تومان خرید و فروش شد که در مقایسه با روز گذشته تغییری را تجربه نکرده است.

دیگر خبرها

  • دشمنان در صدد نابودی مغزهای متفکر جهان اسلام هستند
  • اساتید حوزه علمیه خواهران در مسیر تربیت فرزندان جامعه می‌کوشند
  • دشمنان درصدد نابودی مغزهای متفکر جهان اسلام هستند
  • قیمت جدید دام زنده اعلام شد
  • تجلیل از ۷۰ سال خدمت علمی آیت الله جوادی آملی
  • تجلیل از آیت‌الله جوادی آملی به مناسبت روز معلم
  • آیا صدام حسین واقعا «دیوانه خاورمیانه» بود؟
  • انسان در سایه آگاهی و دانش به تقرب الهی می‌رسد
  • خیر انسان در حرکت در مسیر الهی است
  • آیت الله نورمفیدی: با توجه به اهمیت تعلیم و تربیت معلمان باید از میان بهترین‌ها انتخاب شوند