Web Analytics Made Easy - Statcounter

متخصص زنان و زایمان بیمارستان امام خمینی (ره) سردشت گفت: کادر اتاق عمل بیمارستان امام خمینی سردشت موفق به خارج کردن یک توده بزرگ ۵ کیلویی از شکم بیمار خانم ۲۶ ساله اهل این شهرستان شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا سعیده رفیعی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، افزود: این بیمار با علایمی همچون درد شکم و بزرگ شدن آن از یکسال قبل، به اورژانس بیمارستان سردشت مراجعه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، بیان کرد: پس از معاینه توسط پزشک اورژانس و انجام آزمایش و سونوگرافی و سپس معاینات اولیه توسط متخصص زنان و زایمان یک توده بزرگ در ابعاد ۴۰*۳۰ سانتی متر مشاهده شد.

متخصص زنان و زایمان بیمارستان امام خمینی(ره) سردشت، گفت: این توده بزرگ از منشاء تخم دان چپ بوده و با توجه به ضخامت و بزرگی سایز توده و بزرگ شدن شکم بلافاصله بیمار به صورت اورژانسی به اتاق عمل انتقال داده شد.

رفیعی، اضافه کرد: پس از یک ساعت عمل جراحی با حضور متخصص بیهوشی و کادر اتاق عمل، کیست به صورت کامل و بدون پارگی از شکم بیمار با حفظ تخمدان خارج شد.

وی، تصریح کرد: بیمار پس از انجام ریکاوری با حال عمومی خوب به بخش جراحی زنان انتقال و در حال حاضر تحت نظر است.

وی، اذعان کرد: کیست مذکور از نوع اندومتریوز (رشد بافت داخلی رحم در جایی بیرون از رحم) است که باعث چسپندگی، دردهای شکم، لگن و احتمالا نازایی میشود.

امسال خارج کردن توده ۵ کیلویی در سردشت برای دومین بار در بیمارستان این شهرستان تکرار شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۶۳۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حیات دوباره ۵ بیمار با اهدای اعضای جوان مرگ مغزی در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،   مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هزار و چهارصد و نودمین  عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی در مرکز پیوند اعضای منتصریه دانشگاه، ۵ عضو مظفر وحدانی ۲۸ ساله برای پیوند به بیماران نیازمند به طور رایگان اهداشد.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: کبد  زنده یاد مظفر وحدانی به آقای  ۴۴ ساله ساکن بیرجند که سال‌ها از بیماری کبدی رنج می‌برد و قلب این مرحوم در بیمارستان امام رضا (ع)  به آقای  ۵۵ ساله ساکن تربت جام  پیوند شد.

وی گفت: قرنیه‌های زنده یاد مظفر وحدانی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ارسال شد.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: زنده یاد مظفر وحدانی از بیمارستان امام علی (ع) بجنورد به واحد فراهم آوری اعضای پیوندی در مرکز پیوند اعضای دانشگاه مشهد معرفی شد و  پس از دریافت رضایت از خانواده اش،   در بیمارستان منتصریه تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • حل معضل کمبود پزشک زن در کشور اولویت مسئولان نیست
  • جوان مرگ مغزی بجنوردی جان چهار بیمار را نجات داد
  • ۲ عمل اهدای عضو در مشهد نجات بخش جان پنج بیمار شد
  • نجات جان ۵ بیمار با اهدای عضو جوان بجنوردی
  • اهدای عضو جوان بجنوردی، ناجی جان ۵ بیمار شد
  • تا کنون حدود ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران انجام شده است/
  • انتقال هوایی بیمار سکته قلبی از داران به بیمارستان چمران اصفهان
  • ماموریت بیمار با بالگرد هوایی اورژانس از داران به اصفهان
  • جوان مرگ مغزی به ۵ بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید
  • حیات دوباره ۵ بیمار با اهدای اعضای جوان مرگ مغزی در مشهد