Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@20:34:19 GMT

رانش زمین به یک روستا در ایذه خسارت زد

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۶۴۵۸۳

رانش زمین به یک روستا در ایذه خسارت زد

به گزارش خبرگزاری برنا؛ علی خدادادی گفت: در حال تخلیه اهالی روستا و اسکان اضطراری آنها در مساجد و مدرسه های این منطقه هستیم.

وی با اشاره به اینکه 2 تیم امداد و نجات هلال احمر در این منطقه مستقر است بیان کرد: با وجود پیش بینی رانش و هشدارهای قبلی به ساکنان مبنی بر تخلیه این منازل، متاسفانه این کار انجام نگرفته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خدادادی ادامه داد: 50 خانوار در این منطقه از منازل خود تخلیه و در مساجد و مدارس این منطقه اسکان داده شدند و قرار است که چادرهایی در این منطقه نیز برای اهالی این روستا برپا شود.

در نشست شهریور پارسال مدیریت بحران استان خوزستان در دهدز مقرر شده بود با توجه به مطالعات زمین شناسی و آثار رانش و خطرات احتمالی روستای میراحمد غریبی ها، ساکنان این روستا به مکانی امن جابجا شوند که تاکنون این امر محقق نشده است.

اوایل ماه گذشته، پنج خانه روستایی در روستای میراحمد غریبی‌ها به دلیل بارش باران و جنس خاک منطقه تخریب شد اما در این حادثه به کسی صدمه وارد نشد.

میراحمد غریبی‌ها با حدود 700 نفر سکنه در بخش دهدز شهرستان ایذه قرار گرفته است، دهدز با مساحت تقریبی یک هزار و 321 کیلومتر مربع دارای جمعیتی بالغ بر 17 هزار نفر است که در سه دهستان دهدز،دنباله رود شمالی و دنباله رود جنوبی متشکل از 103 روستا زندگی می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان همچنین بیان کرد: ماموران جمعیت هلال احمر خوزستان در اندیکا و دهدز 10 خودرو با 27 سرنشین را که گرفتار برف و کولاک شده بودند امدادرسانی کرده و در پایگاه امداد و نجات تاراز اسکان دادند.

وی گفت: اقلام امدادی و زیستی در بین آنها توزیع شد.

خدادادی ادامه داد: این عملیات توسط 2 تیم امداد و نجات متشکل از 6 نفر صورت گرفت و امدادرسانی در این منطقه همچنان ادامه دارد.

به دلیل شدت بارش برف و باران در منطقه اندیکا و ایذه مدارس این مناطق امروز دوشنبه تعطیل اعلام شد.

همچنین با توجه به پیش بینی بارش سنگین برف و باران در این بخش و احتمال بالاآمدن آب در منطقه شیمبار، مسیر اندیکا به شهرکرد از ساعت 18 یکشنبه تا ساعت هفت صبح روز سه شنبه،با دستور ستاد بحران این شهرستان مسدود شده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان خوزستان بارش برف و باران جمعیت هلال احمر خاک زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۶۴۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری

قطره کارشناس هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه از فردا سه شنبه هوای استان بارانی می‌شود، گفت: بیشترین فعالیت سامانه بارشی برای اواخر هفته جاری پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید

شهرکرد خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری

وی افزود: آسمان استان امروز صاف تا کمی ابری است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ۱۵۵ کشته و زخمی در سیل و رانش زمین در کنیا
  • بارش باران در برخی نقاط فارس
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • آماده‌باش هلال احمر در پی احتمال بارش شدید باران در ۱۳ استان
  • آغاز بارش باران از چهارشنبه در استان همدان
  • خروش آبشار فصلی بر اثر بارش‌های اخیر در منطقه کیش انجیرو روستای گوجر + فیلم
  • ایمن سازی فروچاله‌های ناشی از ریزش چاه‌های جذبی در منطقه چهار
  • ایمن سازی فروچاله‌های ناشی از ریزش چاه‌های جذبی بر اثر باران در منطقه چهار 
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی
  • ببینید | تصاویری از سرریز شدن سد سنگی ملاتی پس از بارش باران