Web Analytics Made Easy - Statcounter

با توجه به اینکه نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی در 22 آبان در گفتگو با خبرنگار ما گفته بود جانمایی آهن اسفنجی در زاغه فولاد قطعی است ، در شورای اداری دیروز اعلام کرد نظر کارشناس هر چه باشد تابع آن هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، جلسه شورای ادارای شهرستان بیجار با فاصله کمتر از پنج روز از جلسه قبلی شورای اداری که با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان و با حضور نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با محوریت معارفه بخشدار جدید بخش مرکزی شهرستان بیجار در سالن نور سازمان تبلیغات برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیچگونه تجمع و ناآرامی در بخش مرکزی شهرستان بیجار نداشتیم

در ابتدای این مراسم مهدی گلمحمدی بخشدار سابق بخش مرکزی شهرستان بیجار با حضور در جایگاه ضمن قدردانی از همکاری دهیاری ها و شورای روستایی بخش مرکزی اظهار داشت: در طول این هفت سال با توجه به مشکلات بسیار زیاد مردم روستاهای بخش مرکزی هیچگونه تجمع و ناآرامی نداشتیم.

وی از ایجاد 90 درصد شبکه فاضلاب در روستاهای بخش مرکزی شهرستان بیجار خبر داد و افزود: تقویت زیر ساخت ها و آسفالت جاده های روستایی از دیگر اقدامات مهم در طول هفت سال خدمتم در بخش مرکزی شهرستان بیجار بود.

بخشدار سابق بخش مرکزی بیجار تصریح کرد: نبود آب شرب مناسب و نبود جاده مواصلاتی مناسب از مهمترین مشکلات روستاهای بخش مرکزی بیجار است.

انجام 106 ماموریت اورژانس هوایی در استان کردستان

سیامک واحدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز در جلسه شورای اداری بیجار از انجام ۱۰۶ ماموریت اورژانس هوایی در استان کردستان در طی دو سال گذشته خبر داد.

وی از راه اندازی اورژانس هوایی بیمارستان امام حسین ع بیجار با اعتبار ۱۵۰ میلیون تومان در ۳۷۰ متر مربع خبر داد و بیان داشت: فوریت های پزشکی شهر بابارشانی با ۸ نفر نیرو و تجهیزات لازم از 23 دی ماه فعالیت خود را آغاز کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه تمامی تلاش ما برداشتن اسم محروم از استان کردستان است، افزود:استان کردستان در تمام رشته های پزشکی و غیر پزشکی دارای نام آورانی است که در طراحی و برنامه ریزی سرآمد هستند

مهمترین معضل استان کردستان در بخش درمان کمبود تجهیزات است

واحدی از افتتاح درمانگاه تخصصی بیمارستان امام حسین ع با ۱۳ پزشک متخصص و تجهیزات لازم خبر داد و گفت: مهمترین معضل استان کردستان در بخش درمان کمبود تجهیزات پزشکی است.

وی تصریح کرد:  ۸ دستگاه وارمر و فتوتراپی برای زردی کودکان جهت استفاده در بخش کودکان بیمارستان امام حسین ع خریداری شده که به زودی نصب می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از راه اندازی رادیولوژی دیجیتال و خریداری یک دستگاه سونوگرافی به ارزش ۳۵۰ میلیون تومان برای بیمارستان امام حسین ع خبر داد .

 

 

اگر 20 درصد سخنان رهبر معظم انقلاب عملی می شد این وضع کشور نبود

جلسه شورای اداری شهرستان بیجار با سخنان گلایه آمیز نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی ادامه پیدا کرد.

وی هدف اصلی تشکیل شوراها را فلسفه اصلی تشکیل شورای اداری را بیان مشکلات شهرستان و ارائه راه حل مناسب برای آن اعلام کرد.

وی با بیان اینکه دفاع های بد برخی افراد در جامعه موجب دلسردی مردم از نظام می شود؛ اظهار داشت: دشمنان ما با اقدامات ضد ایرانی قصد دلسرد کردن مردم از نظام جمهوری اسلامی ایران را دارند.

کریمی تصریح کرد: اگر ۲۰ درصد سخنان رهبر معظم انقلاب به ویژه در زمینه اشتغال را عملی می کردیم این وضع کشور نبود.

 

عدم استفاده از ظرفیت نماینده برای برطرف کردن مشکلات شهرستان

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان ما در اجرای قانون منعطف باشند ، زیرا اجرای سخت گیرانه برخی قانون ها موجب کنار زدن سرمایه های اجتماعی شهرستان می شود.

وی ضمن تاکید به مدیران شهرستان برای استفاده از تمامی ظرفیت ها برای پیشرفت شهرستان،بیان داشت: متاسفانه مسئولان اجرایی دستگاه های شهرستان از ظرفیت نماینده برای برطرف کردن مشکلات استفاده نمی کنند.

کریمی تاکید کرد: مسئولان اجرایی شهرستان، برنامه های شاخص را طوری برنامه ریزی کنند که نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی هم حضور داشته باشد.

 

چه اشکال دارد آهن اسفنجی در نزدیکی معادن باشد

نماینده مردم بیجار در قسمت دیگری از سخنان خود علی رغم اینکه در مصاحبه 22 آبان ماه خود با رسانه کردتودی از جانمایی قطعی آهن اسفنجی 800 هزار تنی در منطقه زاغه فولاد خبر داده بود ، گفت: برای جانمایی آهن اسفنجی ۸۰۰ هزار تنی نظر کارشناس هر چه باشد قبول می کنیم ، چه اشکال دارد ایجاد کارخانه نزدیک معادن باشد ، کسی حرفی ندارد.

وی تصریح کرد: طول کشیدن جانمایی آهن اسفنجی به ضرر شهرستان است از دولت میخواهیم هر چه سریعتر شروع بکار کند.

 

مشارکت بزرگان در مسائل مهم شهرستان بیجار کمرنگ است

کریمی با تاکید بر اینکه اصلاح طلبی و اصولگرایی به درد هر کجا بخورد به درد بیجار نمیخورد، بیان داشت:  مشارکت بزرگان شهرستان در مسائل مهم کمرنگ است و بعضی مواقع معطوف به زمان انتخابات می شود .

وی از دستگاه ها اجرایی شهرستان خواست  به مکاتبات دفتر نماینده توجه ویژه داشته باشند.

 

حذف بیجار از مناطق عملیاتی ناعادلانه است

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی در قسمت پایانی سخنان خود با اشاره به نقش شهرستان بیجار در روزهای قبل از انقلاب و تثبیت انقلاب اسلامی و دوران جنگ ، گفت: حذف بیجار از مناطق عملیاتی جهت افزایش حقوق کارمندان ناعادلانه است و از طریق معاون حقوقی ریاست جمهوری و ستاد نیروهای مسلح پیگیری می کنم.

در پایان مراسم از زحمات مدیرانی که پنج سال در منصب مدیریت ادارات شهرستان بودند تقدیر و نگار صابری با حکم استاندار کردستان بعنوان سرپرست بخش مرکزی شهرستان بیجار منصوب شد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۶۴۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴۶۰ نفر عضو شوراهای شهر و روستای استان بوشهر هستند

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالخالق برزگرزاده ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ۹ تا ۱۵ اردیبهشت به نام هفته شوراها نامگذاری شده است که در این هفته برنامه‌های مختلفی در سطح استان بوشهر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تشکیل شوراها نقش مهمی در تحقق مشارکت مردم در فعالیت‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و عمرانی دارد و ۹ اردیبهشت مصادف با فرمان تاریخی امام راحل (ره) در سال ۱۳۵۸ مبنی بر تثبیت حاکمیت ملت ایران در سرنوشت خویش و تشکیل شوراهای اسلامی است.

رئیس شورای اسلامی استان بوشهر خاطرنشان کرد: ارتقای شأن منزلت و جایگاه شوراهای اسلامی پایه شامل عشایر، روستایی و شهری در بخش، شهرستان و استان هدف از برگزاری مراسم روز شوراها است.

وی اضافه کرد: این نهاد در تسریع و تسهیل فرآیندهای توسعه، تقویت ارتباط و تعامل مردم با حاکمیت، بهره‌گیری مطلوب از ظرفیت، توان و قابلیت‌های مردم به‌عنوان بازیگران و کنشگران اصلی و صاحبان اصلی نظام در فرایند توسعه ملی نقش تأثیرگذاری دارد.

معرفی دستاوردهای شوراها

برزگرزاده بهره‌گیری از ظرفیت شوراهای اسلامی در تحقق شعار سال، پیشبرد اهداف و برنامه‌های نظام اسلامی و معرفی دستاوردهای شوراهای اسلامی به مردم و سایر دستگاه‌های اجرایی را از دیگر اهداف اجرا برنامه‌های هفته شوراها دانست.

وی هم‌اندیشی با صاحبان علم و تجربه، جوانان، زنان، نخبگان و اقشار مختلف مردم را از دیگر اهداف برگزاری این مراسم ذکر و بیان کرد: این هم‌اندیشی در راستای بررسی آسیب‌ها و چالش‌های پیش‌روی شوراهای اسلامی و راهکارهای برون‌رفت از آنها برگزار می‌شود.

رئیس شورای اسلامی استان بوشهر تجلیل از برترین‌های خانواده بزرگ شوراهای اسلامی و شهروندان نمونه برتر در تعامل با شوراها را از دیگر امور در این هفته دانست و اضافه کرد: در هفته شوراها ضمن برگزاری همایش با حضور منتخبین شوراهای اسلامی شهر و روستا در سطح استان بوشهر و شهرستان‌ها، از اقدامات و فعالیت‌های شوراهای اسلامی شهر و روستا تجلیل می‌شود.

وی تعداد اعضای شوراهای استان را هزار و ۴۶۰ نفر دانست و خاطرنشان کرد: در استان بوشهر ۱۰ شورای اسلامی در سطح شهرستان، ۲۵ شورا در بخش‌ها و ۴۰ شورا در سطح شهرها تشکیل شده است.

برگزاری برنامه‌های متنوع

برزگرزاده با بیان اینکه در مجموع هزار و ۲۵۰ نفر عضو شوراهای روستایی این استان هستند، تصریح کرد: ۱۵۰ نفر اعضای شوراهای اسلامی روستاهای استان بانو و مابقی آقایان هستند.

وی تعداد اعضای شورای اسلامی شهرهای استان بوشهر را ۲۱۰ نفر اعلام کرد و گفت: در هفته شوراها برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری، عمرانی و اجتماعی تدوین شده و در این هفته از طرح‌های مختلف در شهرها و روستاهای استان بوشهر بهره‌برداری می‌شود.

رئیس شورای اسلامی استان بوشهر جایگاه شوراها در قانون اساسی را بسیار رفیع دانست و افزود: اعضای شوراهای اسلامی طبق وظیفه قانونی، همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم و به‌صورت مستمر پیگیر حل مشکلات مردم در بخش‌های مختلف هستند.

وی، عناوین هفته شوراها را برشمرد و گفت: ۹ اردیبهشت به‌عنوان شوراها، تولید با مشارکت مردمی، ۱۰ اردیبهشت، شوراها و مشارکت اجتماعی زنان، ۱۱ اردیبهشت شوراها و ارتقای سرمایه اجتماعی، ۱۲ اردیبهشت شوراها و شاخص‌های کیفیت زندگی، ۱۳ اردیبهشت شوراها و شادابی و نشاط اجتماعی، ۱۴ اردیبهشت شوراها و رونق تولید و کارآفرینی و ۱۵ اردیبهشت شوراها و درآمد پایدار محلی نامگذاری شده است.

رئیس شورای اسلامی استان بوشهر تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستاها را یکی از نقاط عطف تاریخ سیاسی ایران نام برد و افزود: تشکیل شوراهای اسلامی را نشان از ظرفیت سیاسی ایران برای جلب مشارکت بیشتر مردم در اداره امور کشور، تحقق مردم سالاری دینی و تمرکززدایی دارد.

کد خبر 6089946

دیگر خبرها

  • دعوت رئیس شورای شهر از سرمایه‌گذاران برای حضور در میمند
  • رفع مشکلات اقتصادی بدون مشارکت مردم ممکن نیست
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • بیجار از نبود هتل مناسب رنج می‌برد/ لزوم توسعه زیرساخت‌های فرهنگی
  • ۱۴۶۰ نفر عضو شوراهای شهر و روستای استان بوشهر هستند
  • نماینده ویژه رئیس‌ جمهور : نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • گلایه از عدم حضور هیئت دولت در بخش بسطام/برنامه ریزی سفر خوب نبود
  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • دیدار نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با رئیس دیوان عالی کشور