Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-01@18:13:27 GMT

تازه ترین خبرها از جشنواره تلویزیونی جام جم

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۶۴۸۹۵

مجید زین‌العابدین دبیر کمیسیون تخصصی برنامه‌های ترکیبی جشنواره تلویزیونی جام‌جم درباره آثار و جزئیات این کمیسیون گفت: ۶۸ اثر ترکیبی از ۱۴ شبکه سیما به کمیسیون رسیده که هر شبکه حدود پنج اثر را به انتخاب خودشان ارسال کرده‌اند و به اعتقاد من کمیسیون برنامه‌های ترکیبی یکی از پرچالش‌ترین و گسترده‌ترین کمیسیون‌های پنجمین جشنواره جام‌جم محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ارزیابی کیفیت آثار ارسال شده به جشنواره بیان کرد: داوری‌ها از روز گذشته آغاز شده و با شناختی که از برنامه‌های ترکیبی و سیما دارم این آثار در موضوعات مختلف و حوزه‌های متنوعی به دست ما رسیده است. خوشبختانه برنامه اجتماعی، خانواده‌محور، سلامت‌محور، کودک و نوجوان، معارفی، علمی و ورزشی انواعی از برنامه‌سازی تلویزیونی هستند که مورد ارزیابی هیات داوران قرار گرفته‌اند.

زین‌العابدین با بیان اینکه این تنوع در برنامه‌سازی، قدری کار داوری را سخت‌تر کرده و نیازمند دقت‌نظر بالاتری است، گفت: این‌ موارد نکاتی است که اعتقاد دارم چالش‌های این کمیسیون به مراتب بالاتر از کمیسیون‌های دیگر جشنواره است. برای رویه بهتر قضاوت‌ها، جلسات مختلفی تنظیم شده که داوران حضور پیدا می‌کنند و به صورت شورایی درباره نقاط قوت و ضعف برنامه‌ها تصمیم گرفته می‌شود. پیش‌بینی ما این است تا اوایل بهمن‌ماه ارزیابی‌های کمیسیون را در اختیار دبیرخانه مرکزی جشنواره قرار دهیم و طبق زمان‌بندی، بقیه مراحل جشنواره انجام شود.

وی در خصوص ضرورت برگزاری جشنواره جام‌جم تصریح کرد: داوری جشنواره باعث می‌شود فارغ از عکس‌العمل مخاطب، برنامه‌سازی را با وجوه حرفه‌ای ارزیابی کنیم و نقاط قوت برنامه‌های ترکیبی را تشویق و نقاط ضعف را به برنامه‌سازان یادآوری کنیم.

زین‌العابدین جشنواره جام جم را یک تلنگر برای تقویت برنامه سازی دانست و افزود: این جشنواره باعث رشد و تعالی برنامه‌ها می‌شود. کسانی که از نظر حرفه‌ای کارشان را دقیق انجام دادند، تشویق خواهند شد و نقاط ضعف بقیه آثار بررسی می‌شود تا در آینده به امتیازات بالایی در برنامه‌سازی دست پیدا کنند.

دبیر کمیسیون تخصصی برنامه‌های ترکیبی گفت: جشنواره جام جم فارغ از نظر مخاطب، شاخص‌های حرفه‌ای برنامه‌سازی را می‌سنجد و جایگاه و شرایط برنامه‌سازی تلویزیون را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.در این جا به وجوهی تأکید می‌شود که معمولاً کمتر توجه شده است به گونه‌ای که بخش‌های مختلف از جمله آیتم، گرافیک برنامه‌ها و ترکیب‌بندی برنامه‌ها سنجیده می‌شود. با کشف گرافیک‌سازان، آیتم‌سازان و تیتراژ خوب از دل برنامه‌ها،نقاط برتر و استعداد‌های برنامه‌سازی سیما معرفی می‌شوند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: جام جم رشد و تعالی جام جم تلویزیون گرافیک رسانه ملی جشنواره جام جم جشنواره تلویزیونی جام جم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۶۴۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان

 معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان گفت: در این مرحله از جشنواره میزبان آثار دانش‌آموزان سراسر استان جهت سنجش آنها در هنر‌های آوایی و نمایشی هستیم.

مجتبی قمری افزود: هنر‌های آوایی شامل تک نوازی، سرود گروهی و ساز‌های مختلف ایرانی و خارجی و هنر‌های نمایشی شامل نمایش عروسکی، نمایش خیابانی، نمایش صحنه‌ای و نمایش نامه‌خوانی و نقالی می‌باشد.

او تصریح کرد: هدف ما ارزیابی و استعدادیابی دانش آموزان در رشته‌های مختلف است و بدین منظور در این مسابقات فرم ارزیابی و شناسایی دانش‌آموزان مستعد به داوران تحویل داده شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان گفت: دانش‌آموزان مستعد و علاقمند پس از سنجش به کانون‌های دانش‌آموزی جهت پیشرفت و آموزش بیشتر معرفی می‌شوند. 

مجتبی قمری افزود: برگزیدگان جشنواره استانی به مقطع کشوری راه خواهند یافت و امیدواریم بتوانند در دوره کشوری نیز حائز رتبه برتر شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • تفسیر یک ضرب‌المثل در برنامه تلویزیونی | این ضرب‌المثل درباره افراد متظاهر است | ویدئو
  • موضع تازه اروپا نسبت به حمله اسرائیل علیه رفح
  • هوش مصنوعی چگونه به معماران و طراحان کمک می‌کند؟
  • اتمام ۱۵ فعالیت تعمیراتی در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • تازه‌ترین شواهد از وجود سیاره X در لبه تاریک منظومه شمسی
  • تجلیل جامعه معلولان از یک برنامه تلویزیونی/«نامیرا» فرهنگسازی کرد
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • زمان برگزاری نخستین جشنواره پایان‌نامه برتر حقوقی
  • خبر مهم درباره زمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • نقد و بررسی برنامه تلویزیونی محفل در قم