Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا باغ شیرین در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: دوربین های مدار بسته نقش موثری در کاهش تصادفات جاده ای دارند اما دیده شده که گاهی برخی دوربین های مداربسته نیز مورد آسیب و یا سرقت قرار گرفته اند، در همین راستا و بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در معاونت پیشگیری از وقوع جرم و دیگر دستگاه های مرتبط مقرر شد تا محل نصب دوربین ها تغییر کند و به محل پمپ های بنزین، پاسگاه ها و ایستگاههای ایست و بازرسی تغییر کند تا از آسیب به آنها جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره پیشگیری های انتظامی و امنیتی دادگستری سیستان وبلوچستان گفت: همچنین باهدف نظارت بیشتر ۱۱سامانه ثبت تردد جدید در جنوب و ۱۸سامانه در شمال استان نصب می شود.

وی ادامه داد: بر اساس آمارهای رسمی هر ۳۰دقیقه یک نفر در کشور جان خود را به علت حوادث ترافیکی از دست می دهد در حالی که بسیاری از این حوادث قابلیت پیشگیری دارند.

باغ شیرین بیان داشت: در ۸ ماهه نخست امسال ۶۴۳ نفر بر اثر تصادفات جاده ای در استان سیستان و بلوچستان جان خود را از دست داده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه هیچ اقدامی بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست ، افزود: در استان سیستان و بلوچستان ۲۰ هزار کیلومتر جاده داریم که مدیریت آن بسیار سخت است زیرا نمی توان با حضور فیزیکی و انتظامی بر تمامی خطوط و راه های اصلی و فرعی تسلط یافت و در حقیقت امکان پذیر هم نیست.

سرپرست اداره پیشگیری های انتظامی و امنیتی دادگستری سیستان وبلوچستان تصریح کرد سرعت غیر متعارف و تخطی از سرعت مطمئنه از عمده ترین دلایل تصادفات جاده ای در استان هستند و ۲۵ درصد ترددهای جاده ای دارای تخلف سرعت غیر مجاز هستند و به عبارتی از هر ۴خودرو یک خودرو سرعت غیر مجاز دارد.

وی بیان کرد همچنین ۳۱درصد تصادفات جاده ای منجر به واژگونی خودرو می شود و ۷۶درصد تصادفات منجر به فوت در محدوده جغرافیایی صفر تا ۵۰ کیلومتری شهرها به وقوع می پیوندد و این نقاط محل های حادثه خیز نقاطی هستند که بیشترین حادثه رانندگی منجر به فوت در جوار آنها روی می دهد و تمرکز بر روی آنها کمک شایانی به کاهش آمار تلفات جاده ای می کند.

کد خبر 4512512

منبع: مهر

کلیدواژه: تصادفات رانندگی دادگستری سیستان و بلوچستان دوربین کنترل سرعت زاهدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۶۵۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنجمین روز ازنمایشگاه اکسپو وحضور سرمایه گذران درغرفه سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، این استان دارای قابلیتهای فراوانی در صنعت ، معدن ، شیلات و کشاورزی است و در روز پایانی این نمایشگاه تفاهم نامه هایی امضا شد .

جزئیات بیشتر را در این گزارش ببیند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بارندگی در همدان تصادفات را ۴۰ درصد افزایش داد
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان‌وبلوچستان
  • ازمشکلات بر زمین مانده تاآزادی بیان به سبک آمریکایی درتلنگر این هفته سیستان وبلوچستان
  • روکش آسفالت ورفع ۷ نقطه حادثه خیز درمحور‌های مواصلاتی سیستان وبلوچستان
  • پنجمین روز از نمایشگاه اکسپو وحضور سرمایه گذران درغرفه سیستان وبلوچستان
  • پنجمین روز ازنمایشگاه اکسپو وحضور سرمایه گذران درغرفه سیستان وبلوچستان
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در سیستان وبلوچستان
  • آسفالت بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان وبلوچستان
  • خرید گندم کشاورزان سیستان و بلوچستان از مرز ۲۱ هزار تن فراتر رفت
  • ◄ افزایش چند برابری جرائم رانندگی؛ تامین ایمنی یا کسب درآمد؟